Gå til innhold

Derfor har Apple økt MacBook Pro-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meiningslaust og sammeligne produkta uten å nevne at nye MacBook Pro kjem med ein 2 kjerner vs ein 4 kjerner for den gamle modellen. Er greit at den nye 2 kjernen kansje yter langt bedre per kjerne, men det vitner jo om at dei har targeta et helt anna publikum. Forøvrig er ikkje dei særdeles utdaterte skjermkorta frå AMD noke å skrive heim for heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes en Macbook PRO 15 til nesten 30K er mer verdt pengene enn en iPhone 7 Plus 256GB til nesten 11K...

Med det argumentet at en Macbook har man som regel lenger enn en iPhone. Med disse prisene så håper jeg folk som kjøper dem får nye versoner av MacOS gratis resten av levetiden på maskinen...

 

Nope... Dæm avslutta støtta te mac mini 3,1 (late 2009)...

Lenke til kommentar

Min snart 1 år gamle maskin jeg kjøpte til 7000kr er jo mer futt i enn den til 30000...

 

apple folk de får som fortjent

Hva er specs til denne 7000 kr PCen?

 

Merkelig at din PC til 7000 kr har bedre ytelse enn en Macbook med en Samsung 960. Verdens raskeste SSD, lansert i år, med startpris på 4000 kr.

 

Veldig spent på hva du fikk for 1 år siden til 7000 kr som overgår det.

Lenke til kommentar

Min snart 1 år gamle maskin jeg kjøpte til 7000kr er jo mer futt i enn den til 30000...

 

apple folk de får som fortjent

 

Tror nok ikke dette stemmer. Men at den kan nærme seg den billigste MacBook Pro'en i ytelse er kanskje mulig. Men for å få noe tilsvarende må du nok opp i 10000-12000 kr.

Lenke til kommentar

 

Min snart 1 år gamle maskin jeg kjøpte til 7000kr er jo mer futt i enn den til 30000...

 

apple folk de får som fortjent

Hva er specs til denne 7000 kr PCen?

 

Merkelig at din PC til 7000 kr har bedre ytelse enn en Macbook med en Samsung 960. Verdens raskeste SSD, lansert i år, med startpris på 4000 kr.

 

Veldig spent på hva du fikk for 1 år siden til 7000 kr som overgår det.

 

 

Uten at jeg nødvendigvis kjøper påstanden hans, så er det mer som angir ytelsen i en PC enn kun SSDen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Min snart 1 år gamle maskin jeg kjøpte til 7000kr er jo mer futt i enn den til 30000...

 

apple folk de får som fortjent

Hva er specs til denne 7000 kr PCen?

 

Merkelig at din PC til 7000 kr har bedre ytelse enn en Macbook med en Samsung 960. Verdens raskeste SSD, lansert i år, med startpris på 4000 kr.

 

Veldig spent på hva du fikk for 1 år siden til 7000 kr som overgår det.

 

 

Uten at jeg nødvendigvis kjøper påstanden hans, så er det mer som angir ytelsen i en PC enn kun SSDen.

 

AtW

 

Jeg bare påpekte at SSDen i Macbook koster 4000 kr alene. Når du ser på prisen til CPUen hos ark.intel.com så koster den rundt 3000 kr eller mer.

 

Altså er to komponenter alene 7000 kr. Så da vet jeg allerede at påstanden til den brukeren er helt feil. Har vært et utall folk som påstår de kan få det samme som Macbook bare for mye mindre. Hver gang jeg lister opp priser for komponentene i Macbook blir det stille. De finner vel alle raskt ut at de tok feil.

 

Fordi det har ikke noe å si om SSD bare er en del av ytelse. Når du har brukt opp hele budsjettet ditt på SSD og CPU kun for å matche ytelse, så har du 0 kr igjen til å faktisk lage en PC. Uansett hva du gjør kan du ikke få en i5 + 960 Pro i en PC til 7000 kr. Selv om den skulle hatt DDR2 RAM, CRT skjerm osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Min snart 1 år gamle maskin jeg kjøpte til 7000kr er jo mer futt i enn den til 30000...

 

apple folk de får som fortjent

Hva er specs til denne 7000 kr PCen?

 

Merkelig at din PC til 7000 kr har bedre ytelse enn en Macbook med en Samsung 960. Verdens raskeste SSD, lansert i år, med startpris på 4000 kr.

 

Veldig spent på hva du fikk for 1 år siden til 7000 kr som overgår det.

 

 

Uten at jeg nødvendigvis kjøper påstanden hans, så er det mer som angir ytelsen i en PC enn kun SSDen.

 

AtW

 

Jeg bare påpekte at SSDen i Macbook koster 4000 kr alene. Når du ser på prisen til CPUen hos ark.intel.com så koster den rundt 3000 kr eller mer.

 

Altså er to komponenter alene 7000 kr. Så da vet jeg allerede at påstanden til den brukeren er helt feil. Har vært et utall folk som påstår de kan få det samme som Macbook bare for mye mindre. Hver gang jeg lister opp priser for komponentene i Macbook blir det stille. De finner vel alle raskt ut at de tok feil.

 

Fordi det har ikke noe å si om SSD bare er en del av ytelse. Når du har brukt opp hele budsjettet ditt på SSD og CPU kun for å matche ytelse, så har du 0 kr igjen til å faktisk lage en PC. Uansett hva du gjør kan du ikke få en i5 + 960 Pro i en PC til 7000 kr. Selv om den skulle hatt DDR2 RAM, CRT skjerm osv.

 

 

Nyeste Dell XPS 15 kan matche Macbook PRO 15 på specs og koster omtrent 9K mindre. Dell sin har også en 4K skjerm.

 

Edit : Går man for XPS 15 med 1080p panel, så koster den 17500 kr, så en del billigere enn Macbook. Så greia da blir en Windows 10 vs MacOS maskin.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor rask SSDen i nye MBP er ville jeg ikke klaget voldsomt på prisen. Jeg går ikke til Mercedes og klager på prisen, da kjøper jeg heller en Toyota siden jeg ikke har bruk for alt det ekstra av luksus Mercedes leverer.

 

Men dersom Mercedes hadde fjernet luksusen, og basically lansert en Toyota, men samtidig økt prisen, ville du ikke da følt en trang til å klage? Det er jo omtrent det som har skjedd her.

Lenke til kommentar

 

Nyeste Dell XPS 15 kan matche Macbook PRO 15 på specs og koster omtrent 9K mindre. Dell sin har også en 4K skjerm.

 

Edit : Går man for XPS 15 med 1080p panel, så koster den 17500 kr, så en del billigere enn Macbook. Så greia da blir en Windows 10 vs MacOS maskin.

 

Du har helt rett der, skal ikke argumentere mot det :p

 

Når du kjøper Mac er ofte grunnmodellene ok priset, men når du begynner å konfigurere dem, så begynner antall tusen kr i forskjell å bli større og større. Samtidig er jo egentlig 15" generelt alt for høyt priset, når du ser hva Dell XPS 15 går for som standardmodell. Alle har GTX 960M uansett, som er bedre enn Apples AMD GPU, men hos Apple må du betale dyrt for å få deres beste GPU, som egentlig ikke er så bra.

Lenke til kommentar

Synes ikke Apple sine produkter er så mye jevere enn konkurentene lengre. Ja der var noen år hvor de lå ett hestehode forran men de er forlengst tatt igjen om ikke forbigått på flere områder av konkurentene.

 

Jeg gikk fra Macbook Air til Asus Zenbook og er kjempefornøyd med det.

 

Så du synes ikke at OLED-stripa er revolusjonerende?  :lol:

Hva med at den har slanket seg?  :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...