Gå til innhold

PS4 Wifi elendig?


Nessi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter med at PS4 wifien har elendig Wifi. Synes dette er rart siden både pc og bærbar i samme rom har god fart og lite problemer.

 

Nedlastingshastighetene er svært lave i forhold til pc. Og det er rimelig hakkete å spille FIFA multiplayer.

 

Har lest mye på nettet, prøvd å endret dns adresser osv. Også forsøkt å flytte ps4 litt rundt om i rommet uten hell. Har også en ASUS extender antenne i leiligheten uten at dette hjelper.

 

Er det generellt dårlig wifi antenne på ps4? eller er det noe galt med min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en bærbar kan du koble en krysset TP-kabel mellom PS4 og bærbaren og sette opp bridge på nettverksenhetene (velg begge og trykk høyre mus og så bridge). Da kobler du på PS4 på ditt trådløsnett via bærbar så den går via kabelen til det, og det blir normalt vesentig bedre. Har du DHCP som leverer addresse til din bærbare er det tut og kjør på automatic i wired på PS4. 

Lenke til kommentar

Har du en bærbar kan du koble en krysset TP-kabel mellom PS4 og bærbaren og sette opp bridge på nettverksenhetene (velg begge og trykk høyre mus og så bridge). Da kobler du på PS4 på ditt trådløsnett via bærbar så den går via kabelen til det, og det blir normalt vesentig bedre. Har du DHCP som leverer addresse til din bærbare er det tut og kjør på automatic i wired på PS4. 

Prøvde dette mot min stasjonære som har good wifi antenne. Men det fungerte ikke kjempe bra... Skal prøve på nytt. Eventuell presse huseier til å dra kabel ned hit :p 

Lenke til kommentar

Hus verten har nettop skiftet router, føler jeg har mast så mye at jeg kan ikke be han om å prøve å skifte router en gang til. Han har også kjøpt en slik strøm wifi ekstender eller hva det heter. Koblet på rett utom leiligheten her. Ble litt bedre. Men fortsatt fryktelig ustabilt. 

 

Når jeg måler farta på ps4 så varierer den veldig. alt fra 5mbit til 30mbit. 

 

Signal styrke hopper fra 80-100%

Lenke til kommentar

Hastighetene fra PSN via WIFI er helt grusomme under den estimerte testen hos meg også. Jeg bruker nett via strømnettet og da blir det bedre samt mye kjappere å bruke PS Store bla. Håper at 5ghz støtten på Pro vil gjøre situasjonen bedre hjemme, da spilling og nedlasting via andre enheter med 5ghz har gått som en drøm :)

Lenke til kommentar

Hastighetene fra PSN via WIFI er helt grusomme under den estimerte testen hos meg også. Jeg bruker nett via strømnettet og da blir det bedre samt mye kjappere å bruke PS Store bla. Håper at 5ghz støtten på Pro vil gjøre situasjonen bedre hjemme, da spilling og nedlasting via andre enheter med 5ghz har gått som en drøm :)

 

 

var d jeg prøvde å få frem som en mulighet ja ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan legge til at eg aldri har fådd kobla opp min ps4 til mitt nett, heller ikkje når eg budde heime.

Brukar som vist over, ein kabel som går frå router via strømnettet og inn i ps4'n, desverre det einaste som fungerar.

 

Merkeleg at det skal være so ubrukeleg ift ps3 som aldri hadde dette problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...