Gå til innhold

TEST: Google Pixel XL


Anbefalte innlegg

Akkurat det er foreløpig uklart. Vi har spurt Google et par ganger siden lanseringen, og kommer til å fortsette å spørre om det. Men kjenner vi dem og andre på deres størrelse rett er det lite info å hente før de eventuelt bestemmer seg for det.

 

Det er slett ikke utenkelig at de venter til Google Assistant er klar for nye språk, men det kan potensielt ta kjempelang tid - og for alt vi vet kan Pixel 2, eller hva nå oppfølgeren blir hetende, være på markedet innen den tid.

 

Forhåpentligvis dukker den likevel opp her. Vi fikk være med på lanseringsarrangementet i London, og det er relativt uvanlig for så store selskaper å åpne opp slikt uten at de aktuelle produktene faktisk er på vei i en eller annen form.

 

Vi fortsetter å etterspørre informasjon, og så fort vi eventuelt får den dukker det opp i artikkelform på forsiden, samt at denne testen vil bli oppdatert :)

 

Har du vært i USA/England og kjøpt din telefon eller har du fått bestilt den til Norge via en tredjepart? Har du eventuelt noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det jo nevnes at alle som har en google-konto har gratis lagring av uendelig bilder inntil 16 megapixels... som da er de aller fleste mobiler i dag. De lagres riktignok med noe redusert filstørrelse (i det Google kaller "high" quality).

 

Er det med Google Pixel snakk om at bildene lagres i original-formatet, med uendelig lagringsplass? Eller har Google rett og slett litt sleip markedsføring?

 

Ja, det er slik du spør om, man får full størrelse uten komprimering.

 

Begrensningen når man bruker "high quality" har etter min erfaring veldig lite å bety for kvaliteten på bilder tatt med min telefon (Galaxy S6). Men videoene blir vesentlig mer komprimert og taper kvalitet. Derfor har jeg kjøpt 1 TB lagring og laster opp i originalt format.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg lurer på om de Google pixel sitt kamera er like bra som Samsung S7 når man tar bilde mens man er i bevegelse, mens hånden rister. Jeg må inrømme jeg er litt skeptisk til jeg får prøvd det ut selv. Jeg har ustø hender og opplevde stor forskjell når jeg gikk fra sony z1 til Samsung s7 nettopp pga. OIS. Det har utrolig mye å si for meg når jeg knipser på farten. Jeg gikk fra lumia 920 og opplevde egentlig at bildene mine ble dårligere på sony z1 uten OIS. Men jeg håper Google har fått det til. Er jo plassbesparende kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og sikkert mange andre driter i hvordan telefonen ser ut...

 

LG G3 har nesten samme spec'sene til 1/3 av den vanvittige introduksjonsprisen Google prøver seg på. Leiter pr. dags dato etter LG V20'en som etter ekspertenes vurderinger er i en helt annen Superklasse (Android Nougat 7.0) Dessverre er det lite som taler for import/salg i Norge eller Europa. Kanskje har LG et helt annet prosjekt på gang? Lov å håpe...;-)
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Fyttirakken!!

Googel er kongebra(eks:henry 8)

bit-bot firma som skjønner at GB er dyrt siden teknologen holder seg statisk, og 32GB tilbyr mer en nok sanger i 128bit HI-FI format.

Og minnekort er avleggs nå som vi har skylagring eller dyrere pikk-sl telefoner med større disk kapasitet(WD Raptor 64GB eller 2 X &64GB som er dobbelt så bra teknisk sett)

Jeg er en fanboi av det meste og denne er bedre en apple siden den ikke er apple men laget med samme business modell.

Nå kan alle google ansatte kjøpe seg blå jeans,turtleneck og hvite joggesko fra ellos som alle smarte bissiness fålk gjør ved toppen av suksess!

 

Hvor er buksa mi og hvor er skjorta mi?? Jeg var sikker på jeg hadde dem igår!!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...