Gå til innhold

IT-support på Filippinene (Vi trenger flere ansatte f.o.m. 02.03.2020)


Anbefalte innlegg

 

arne22 skrev (På 20.7.2023 den 4.17):

Hvor er den statistikken? Her er et eksempel på slik statistikk, men hvis man ser litt nærmere på den, så er det kanskje noe som ikke kan stemme. I følge denne statistikken så er det også slik at USA har 138 ganger mer generell kriminalitet enn Filippinene. Skal man referere til statistikk, så bør man se litt nærmere på hvor gamle data er, og hvordan de er samlet inn.

https://www.nationmaster.com/country-info/compare/Philippines/United-States/Crime

https://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Murders-with-firearms-per-million

I denne (påståtte) statistikken så ligger USA 20 ganger høyere enn Filippinene for "gun crime" i 2014.

Å referere til statistikk uten referanse, det er jo bare å spre et rykte som kan være sant eller ikke sant.

Generelt så vil jeg si at Filippinene oppleves som ganske trygt og kanskje tryggere enn Norge. 

En sak som man imidlertid kanskje blir litt overrasket over, det er at det ofte brukes bevepnede vakter på i banker, på kjøpesentre og på hoteller. Når man ankommer hotellet og det første man møter er en person med avsagd hagle, da kan nok det oppleves som litt rart.

Og så finnes det politiske bevegelser som kidnapper turister og slike ting, så man skal vel vite litt om hvor man ferdes og hvor man er. 

Her er reiseråd:

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_filippinene/id2416248/

De skumle situasjonene som jeg har vært ute for, det går på tyfoner og jordskjelv.

Referansene deres er nokså gamle på Nationmaster, virker ikke som noen gidder å oppdatere sida.

Wikipedia har en grei statistikk over intensjonelle drap (kilde FN). Der har USA 6,8 per 100.000 (2021) og Filippinene 4,3 (2021). USA har betydelig flere drap enn for ti år siden (Nationmaster), Filippinene har færre.

 

@Rudde @tigerdyr

 

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
hkost skrev (På 2.9.2023 den 10:29 AM):

Heisann!

Jeg skal ha et jobbintervju neste uke, jeg personlig har ingen IT-erfaring, men har jobbet i service bransjen med mye fokus på kundeservice. Har lyst å bytte yrke og prøve å komme inn i IT-verden og jeg tror dette er en bra første steg.

Hvordan og hva slags spørsmål stiller de og hva er sjansen å få jobben med lite IT erfaring?

Hei,

hva lurer du på i forholdt til jobben? kan svare på det meste så ikke vær redd for å fyr løs med spørssmål :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg har ikke lenger noe med dette firmaet å gjøre. Sluttet der i 2022, etter 8 år på Filippinene.

De poster stillinger på hjemmesiden deres, cgi.com.

Det er godt under norsk lønn, men man lever godt på det i et lavkostland som Filippinene. Min levestandard gikk ned når jeg flyttet tilbake til Norge, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Har pendlet fram og tilbake noen år, og mener at "dyrt eller billig", det avhenger litt av i hvilken grad man tilpasser seg lokalt levesett. Hvis man må ha poteter, Gudbrandsdalsost og Pizza Grandiosa, så har vel prisene på importvarer gått litt opp gjennom de siste årene, slik at prisene faktisk kan være litt høyere enn her i Norge. Hvis man der i mot kan klare seg med ris og råvarer kjøpt på det lokale markedet, så blir det jo en del billigere. Husleie er ellers mye billigere på landet enn i byen. Med litt tilpasning så kan man leve godt på en lønn som er en god del lavere enn det som man normalt har i Norge. Ønsker man å bo i storbyen og så ha en livsstil som tilsvarer en europeisk storby, så blir det vel litt dyrere, men stadig vekk billigere enn her i Norge.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...