Gå til innhold

IT-support på Filippinene (Vi trenger flere ansatte f.o.m. 02.03.2020)


Anbefalte innlegg

Går det bra der nede?

 

Forrige gang denne tråden hadde diskusjon/aktivitet så var det noen som lurte på det med sykeforsikring og slike ting. Var nede på Filippinene sist sommer og da sjekket jeg litt opp omkring det. PhilCare (tilsvarer vel sånn noenlunde NAV i Norge?) opplyste at de nå hadde åpnet for at utlendinger kan tegne helseforsikring. Prisene er høyere enn for filippinske statsborgere, men det er kanskje allikevel ikke dyrt i forhold til norske priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har helseforsikring gjennom jobben, så det er ikke nødvendig å tegne en selv. Jeg har brukt min mange ganger, fungerer veldig bra. Bare pass på å gå til en klinikk som har en avtale med ditt forsikringsselskap. Dekker også enkle inngrep hos tannlegen, som å borre et hull, eller lignende.

 

Ingen egenandel, helt gratis.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi har helseforsikring gjennom jobben, så det er ikke nødvendig å tegne en selv. Jeg har brukt min mange ganger, fungerer veldig bra. Bare pass på å gå til en klinikk som har en avtale med ditt forsikringsselskap. Dekker også enkle inngrep hos tannlegen, som å borre et hull, eller lignende.

 

Ingen egenandel, helt gratis.

 

Fikk du rekruttert noen fra diskusjon.no sist gang (2016)?

Endret av Fast Jobb
Lenke til kommentar

Reiser en del på Filippinene og kunne så absolutt tenkt meg en slik jobb hvis jeg ikke allerede var "finansiert". 

 

Har også snakket en med personer på Filippinene som har tilsvarende jobber. Uten at jeg vet noe om akkurat "dette firmaet" så synes jeg denne jobbeskrivelsen ligner litt på det som "folk" har fortalt meg om, der nede. 

 

Penger kan da være en grunn, men for min egen del, så vil jeg da si at "det å jobbe i utlandet" det gir absolutt "perspektiv og opplevelse" og bare det er på mange måter "grunn nok".

 

Men man bør vel ikke la det kjøre over alt for mange år, hvis man ikke ønsker å opparbeide seg litt "småproblemer" mht pensjon og folketrygd og slike ting.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg jobber med IT support for et Kanadisk firma med base i Filippinene. Vi arbeider mot er stort norsk firma, så all support går på Norsk. Vi trenger derfor folk som behersker norsk (eller svensk) muntlig. Vi er en gjeng på omtrent 200 nordmenn, svensker, dansker, og finner, som jobber med mange forskjellige prosjekt her nede. Gjennomsnittsalderen er lav, de fleste er rundt 25 til 35 år gamle.

 

Du trenger ingen formell utdannelse, men noe datakunnskaper er ønskelig. Du vil få opplæring på et par uker når du først kommer ned.

 

Lønnen er ikke mye å skryte av, rundt 21500 NOK i måneden, men det lever du veldig godt på her nede.

 

Firmaet spanderer flyturen ned (og opp igjen hvis/når du slutter), samt én sponset hjemtur i året. Du har også full helseforsikring gjennom jobben. Du bor gratis de første 30 dagene, så du har tid på deg til å finne ditt eget sted.

 

Jobben ligger i den nyeste og dyreste bydelen i landet, så standaren er høy. Den kan sammenlignes med hvilken som helst vestlig storby.

 

Jeg har selv vært her i 2 og et halvt år, og storkoser meg så mye at jeg ikke kan forestille meg å flytte tilbake til Norge igjen. Her er det alltid sommer og sol, ølen koster 5 kroner, og kvinnene er verdens vakreste.

 

Og hvis du lurer på hvorfor jeg skriver alt dette, så er det fordi jeg får 6000 NOK om jeg anbefaler noen som viser seg å bli ansatt.

 

Send meg en PM om du vil gjøre ditt livs beste avgjørelse!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Viser til stillingsutlysning tidligere der dere søker etter norske medarbeidere til deres IT avdeling.

 

Er det fortsatt ett behov for flere ansettelser? 

 

Da dette hørtes veldig interessant ut.

 

Mvh

 

 

Jonas Taknes 

Lenke til kommentar

Jeg stusset litt på det. Fikk nettopp tilbud om jobb hos dere, og husket du skrev 125k. Trodde det gjerne hadde med utdanningsnivå (Har ikke IT-utdannelse). 

 

Det er verdt å nevne at jeg fikk et lignende jobbtilbud i et europeisk firma, her var lønnen lavere. (Og alt er dyrere enn i Ph).

Lenke til kommentar

Jeg stusset litt på det. Fikk nettopp tilbud om jobb hos dere, og husket du skrev 125k. Trodde det gjerne hadde med utdanningsnivå (Har ikke IT-utdannelse). 

 

Det er verdt å nevne at jeg fikk et lignende jobbtilbud i et europeisk firma, her var lønnen lavere. (Og alt er dyrere enn i Ph).

Jeg har flere kolleger som har dratt til Europa for å være nærmere familie og venner hjemme i Norge. Det er da snakk om Portugal, Malta og Romania. Samtlige gikk ned i lønn da de flyttet. I tillegg er filippinene et mye billigere sted å bo.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men spørsmål: "Hvor vil du anbefale at man drar i Manila, hvis man skal ha det all right og trives?"

 

Reiser forholdsvis ofte gjennom Manila men har aldri funnet ut av den byen. Synes at den framstår som noe i retning av et "gigantisk kaos uten fortau". (Men fra andre steder, så vet jeg jo det at når det oppleves slik, så kan det være slik bare fordi man ikke har rukket å sette seg inn i tingene.) 

 

Når jeg tid om annen bor i en småby på Filippinene så bruker jeg ikke mer enn halvparten av den lønnen som står nevnt over, uten å spare eller å spinke, men så er det da også en småby uten de helt store tilbud, men jo det går veldig greit an å leve billig.

 

Det skulle være interessant med litt info om Manila fra "kjentfolk". Kanskje litt off-topic i forhold til tema, men kanskje interessant nok for de som vurderer å flytte ned. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Litt off topic, men spørsmål: "Hvor vil du anbefale at man drar i Manila, hvis man skal ha det all right og trives?"

Jeg bor i Bonifacio Global City. Den nyeste, dyreste, og mest moderne bydelen i Manila. Den ser ut som en hvilken som helst vestlig storby. Her er det mest rike filippinere (les: politikere og deres familie) og utlendinger. Men det er ikke det "ekte" filippinene. Det er en boble uten bekymringer og fattigdom, hvor gatebarn og tiggere jages bort av væpnede vakter. Et trygt sted å bo, rett og slett. Men skal jeg ha fest og moro, så drar jeg til Makati eller Malate. Der er folk litt mer ekte, og ikke klysete pappagutter som ankommer nattklubben i Ferrari.

Lenke til kommentar

Det høres greit ut. Fant den på kartet her:

https://www.google.no/maps/place/Fort+Bonifacio,+Taguig,+Metro+Manila,+Philippines/@14.5417405,121.039656,15z/data=!4m5!3m4!1s0x3397c8f3fa2994af:0x89c988af4760e40a!8m2!3d14.5408671!4d121.0503183

Og litt mer info:

https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g1758900-d4211937-Reviews-or10-Bonifacio_Global_City-Taguig_City_Metro_Manila_Luzon.html

 

****

Edit:

 

Har kikket på satelittbilder og andre bilder via Google maps, og så har jeg sett på muligheter for rimelige hotel og slike ting. Dette er absolutt et distrikt jeg vil ta en kikk på neste gang jeg er i Manila. Mange takk for info. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...