Gå til innhold

IT-support på Filippinene (Vi trenger flere ansatte f.o.m. 02.03.2020)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startlønna er 105.000 PHP i måneden. Inntektskatten er på 21%.

 

I Desember får du 25k ekstra, skattefritt.

 

Det er 4 uker betalt ferie, noe som tilsvarer 8.33% feriepenger, sett med norske øyne.

 

Ingen betalte sykedager. "No work, no pay".

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Startlønna er 105.000 PHP i måneden. Inntektskatten er på 21%.

 

I Desember får du 25k ekstra, skattefritt.

 

Det er 4 uker betalt ferie, noe som tilsvarer 8.33% feriepenger, sett med norske øyne.

 

Ingen betalte sykedager. "No work, no pay".

Er det noe overtid, og hva betales for det i så fall?

Lenke til kommentar

Overtid betales i avspasering, ikke penger. Du betales minst 1,5 ganger tiden du jobber over, og avspaseringen kan tas ut når du selv vil.

 

Er det virkelig krise, kan du få opp til 3 ganger tiden avspasert, men det er sjeldent. Typisk hvis noen ringen inn syk rett før et natteskift i helgen og de er desperate etter å fylle skiftet.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei,

 

Nå trenger vi flere ansatte. Større sjangse for annsettelse nå enn ellers. Anbealer alle som har sittet på gjerde om å ta steget å søke nå! Det blir den beste avgjørelsen du har tatt i ditt liv. Kom dere bort i fra kjedelige Norge!

 

Har du tidligere søkt, men fått avslag, så er det ingenting i veien for å prøve igjen!

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jo, tidspunktet er helt perfekt. Det er nå vi trenger folk.

Hva tenkte du på? Corona? Det er mer Corona i Norge enn på Filippinene. Og det er ikke engang justert for folketall. Er 110 millioner mennesker her.

Lønna har stått bom stille. Veldig dårlig. Men i praksis tjener vi litt mer enn før pga nye bonusordninger og skatteendringer. Kanskje et par tusen kroner i måneden.

Dette er ikke et sted man flytter til for å jobbe, for så å dra tilbake til Norge igjen med lomma full av penger. Men man lever bedre her nede på vår lønn enn man gjør i Norge med 400k i året, det er helt sikkert. Det er veldig lett å bygge seg opp et liv her.

Lenke til kommentar

Jeg siktet egentlig til gisselsituasjonen på kjøpesenteret Greenhills Mall i San Juan, rett utenfor Manila som var aktiv når du skrev innlegget ditt. 

Hva er denne bonusordningen? Er det lik for deg og nye ansatte? 

Jeg skjønner jo det, men kan man bo der resten av livet? Får du lov til det? Er det noe plan for pensjon og slik?

Lenke til kommentar

Man får tilgang til bonusordningen etter å ha jobbet ett år.

Får lov til å bo her så lenge jeg vil. Er ingen regler i mot det, så lenge man er i jobb. Jeg er også gift med en filippiner, så jeg har varig opphold livet ut om jeg vil.

Pensjonsparing må man gjøre selv. Jobben kan hjelpe deg med å sette opp automatiske trekk og slikt, men du betaler fra egen lomme. Man kan også kjøpe aksjer i selskapet, og da matcher selskapet innskuddet. Maksimum er 10% av lønnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT

Er det mulig å jobbe deltid?

Syns og lønnen på 19k i mnden var litt lavt.

fra google:

105,000 Philippine peso equals
19,232.48 Norwegian Krone
 
Lenke til kommentar

Du lever veldig godt på det, ja. Jeg lever mye bedre nå, enn da jeg jobbet 100% i Norge. Pengene strekker seg mye lengere.

Og svak krone er bare bra for oss som får betalt i en annen valutta, og drar på ferie i Norge én gang i året. :) Blir alltid glad når krona stuper.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så dårlig med sykepenger? Ingen arbeidsledighetstrygd?  Ingen pensjon fra arbeidsgiver og stat slik som i Norge?  Foreldrepermisjon? Svakt helsevesen spesielt i disse corona tider? Sikkerhetsutfordringer utenfor gated communities? Høy forurensing? Kort oppsigelsestid? President Duerte som dreper alle mistenkt for å ha befatning med narkotika. Svak rettsstat?

Phillipinene er et fint sted hvis en tar forholdsregler og jeg trivdes godt der. Men jeg vil heller jobbe i Norge og ta en tur til Phillipinene hvert år enn vice versa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...