Gå til innhold

Hva tror dere om denne forretningsidéen ?


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

  

19 stemmer

  1. 1. Hvordan tror dere markedet er for en ny type flaske vann?

    • Bra
      1
    • Vet ikke
      5
    • Dårlig
      13
  2. 2. Vann med/uten kullsyre og smak?

    • Med smak
      12
    • Uten smak
      8
    • Med kullsyre
      9
    • Uten kullsyre
      9


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Er i start fasen på et nytt prosjekt. Ønsker å starte et firma som lager flaskevann. Som Imsdal, Farris, Voss osv.. Hvordan tror dere markedet er for en konkurrent? De jeg har snakket med tidligere har delte meninger. De eldre mener det ikke er marked for det, mens de yngre jeg har snakket med syns det høres bra ut. Hva tenker dere? 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har du sjekket ut mer enn bare om det er marked for det? I forhold til produksjon, lansering osv av produktet?

Er i planleggingsfasen fortsatt, men er i kontakt med produsenter. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

På hvilken måte skal ditt produkt skille seg fra de som allerede selges i butikken i dag?

Det jobbes med. Ser på forskjellige smaker som ikke er i butikk i dag. Ellers har design og markedsføring stor innvirkning på hva som selger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva med å starte med å utvikle en forretningside? Slik jeg ser det har du ikke presentert en enda...

Ja ser at det kan være litt misvisende tittel.. Det jeg presenterer her er vel egentlig bare en "idè". Jobber med en mer detaljert plan hvor jeg tar for meg målgruppe, markedsundersøkelse o.l.

Lenke til kommentar

Ja ser at det kan være litt misvisende tittel.. Det jeg presenterer her er vel egentlig bare en "idè". Jobber med en mer detaljert plan hvor jeg tar for meg målgruppe, markedsundersøkelse o.l.

 

Høres ut som du jobber på en forretningsplan uten en forretningside, anbefaler deg å ta det i tradisjonell rekkefølge start med en forretningside.

Lenke til kommentar

Ønsker å starte et firma som lager flaske vann. 

 

 

 

Høres ut som du jobber på en forretningsplan uten en forretningside, anbefaler deg å ta det i tradisjonell rekkefølge start med en forretningside.

 

 

Snakker vi her om å faktisk lage vann? For deretter å tappe det på flaske? kanskje det er utviklingen av ny teknologi for å produsere vann som ligger som grunnlag for forretningsidéen.. Er nok av steder i verden med vannmangel, så en maskin som lager vann har jeg tro på, selv om det vel er funnet opp før..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Ønsker å starte et firma som lager flaske vann. 

 

 

 

Høres ut som du jobber på en forretningsplan uten en forretningside, anbefaler deg å ta det i tradisjonell rekkefølge start med en forretningside.

 

 

Snakker vi her om å faktisk lage vann? For deretter å tappe det på flaske? kanskje det er utviklingen av ny teknologi for å produsere vann som ligger som grunnlag for forretningsidéen.. Er nok av steder i verden med vannmangel, så en maskin som lager vann har jeg tro på, selv om det vel er funnet opp før..

 

Det er tapping på flaske, ikke en maskin som lager vann. Idèen er jo å tilby et rent og sunt norsk vann.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

...Idèen er jo å tilby et rent og sunt norsk vann.  

 

Ikke ulikt det jeg får ut av kranen hjemme altså? Jeg tror det blir vanskelig å gjøre suksess på dette.. Men hvem vet.. jeg har tatt feil før.

 

Det er sant, med mindre vannet har smak eller noe som skiller det fra mengden. Imsdal, farris o.l selger pga dype røtter og rykte. Hvorfor selger voss?; Eksklusivitet. 

Hva selger et produkt i 2016?: Markedsføring, eksklusivitet og en forventning. Svarer produktet til forventningen har du en kunde som kommer tilbake. 

Hvorfor drikker 14 år gamle jenter Starbucks? 60% på grunn av merket og den statusen merket har fått.. Dette er hvertfall mine meninger..

 

 

Å kjøpe vann på flaske er idiotisk når du kan få det gratis omtrent overalt.

Det er kanskje det, men folk kjøper fortsatt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Enig i det angående merkevarebygging og forventning. Men da må du ha en plan for hvordan du skal bygge opp en merkevare som folk forbinder med eksklusivitet og slikt tar tid. Er forøvrig imponert over det som Voss har fått til..

Helt sant. Når jeg har fått hele planen på plass, med produksjonsavtaler o.l er neste steg å få de rette investorne på laget.

Lenke til kommentar

 

 

...Idèen er jo å tilby et rent og sunt norsk vann.  

 

Ikke ulikt det jeg får ut av kranen hjemme altså? Jeg tror det blir vanskelig å gjøre suksess på dette.. Men hvem vet.. jeg har tatt feil før.

 

Det er sant, med mindre vannet har smak eller noe som skiller det fra mengden. Imsdal, farris o.l selger pga dype røtter og rykte. Hvorfor selger voss?; Eksklusivitet.

 

På tross av eksklusiviteten så har Voss vann har tapt penger i massevis hvert år siden oppstart for 17 år siden.Totalt over 500 millioner kroner er borte vekk.

 

2015 var første år hvor inntektene var ørlite høyere enn utgiftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...