Gå til innhold

Her er den - Googles nye Pixel-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spesifikasjonene virker veldig solide. Er vel førstegang en Nexus/Pixel telefon har vært helt på toppen hva gjelder spesifikasjoner på Androidfronten? Kameraet er ifølge DXOMark bedre enn S7 Edge og Note 7 også så her har Google virkelig slått til.

 

Problemet er jo bare prislappen. Samme prislapp som iPhone 7 / 7 Plus og det faktum at telefonene ikke ser så alt for pene ut. Det å ikke ha fysiske knapper på bunnen med så stor leppe på nederste biten av telefonen ser jo bare snålt ut.

 

Ja første med Snapdragon 821. Kanskje Pixel XL med 128GB vil koste ganske likt med Apple iPhone 7 Plus...

 

Ikke fan av store lepper uten at de er i bruk jeg heller :p

 

Er vel tredje telefonen med 821, etter Zenphone 3 deluxe og Mi5s..? høres ut som at det kan være samme kamera som sitter i mi5s også (IMX 378), men sikkert med litt bedre optikk/bildebehandling, siden de tør å påberope seg "beste kamera"-tittelen.

Så i bunn og grunn ser det ut til at det kan være dobbelt pris for samme HW som sitter i mi5s, men så er det ikke bare bare å skaffe seg en billig mi5s med det første heller akkurat...

Lenke til kommentar

Vi skulle liksom huske 4. oktober i mange år fremover. Joda, kommer kanskje til å huske da Google skulle lansere noe stort, og kom bare med enda en ganske å standard telefon.

Er du sikker på at ikke de to telefonene bare var forretten?

 

Forresten veldig skuffende at de kaller de "Pixel" og kjører på med en så gammel og kjedelig kameraløsning. Det burde i hvert fall vært dobbelt bak-kamera med noen innovative funksjoner.

 

Kjør frem hovedretten takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

 

Hvordan bestilte du den? Kunne gjerne tenkt meg en jeg og.

Lenke til kommentar

 

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

Hvordan bestilte du den? Kunne gjerne tenkt meg en jeg og.

 

 

Bestilte den her. De venter den inn denne uka.

Lenke til kommentar

 

Vi skulle liksom huske 4. oktober i mange år fremover. Joda, kommer kanskje til å huske da Google skulle lansere noe stort, og kom bare med enda en ganske å standard telefon.

Er du sikker på at ikke de to telefonene bare var forretten?

 

Forresten veldig skuffende at de kaller de "Pixel" og kjører på med en så gammel og kjedelig kameraløsning. Det burde i hvert fall vært dobbelt bak-kamera med noen innovative funksjoner.

 

Kjør frem hovedretten takk! :)

 

Er det ikke over? livestreamen sluttet for en stund siden i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

 

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

Hvordan bestilte du den? Kunne gjerne tenkt meg en jeg og.

 

 

Bestilte den her. De venter den inn denne uka.

Og da får du den sendt til adresser her i Norge?

Lenke til kommentar

 

Vi skulle liksom huske 4. oktober i mange år fremover. Joda, kommer kanskje til å huske da Google skulle lansere noe stort, og kom bare med enda en ganske å standard telefon.

Er du sikker på at ikke de to telefonene bare var forretten?

 

Forresten veldig skuffende at de kaller de "Pixel" og kjører på med en så gammel og kjedelig kameraløsning. Det burde i hvert fall vært dobbelt bak-kamera med noen innovative funksjoner.

 

Kjør frem hovedretten takk! :)

 

Pixel er vel et navn de hadde fra før av? Om jeg ikke husker feil var det et nettbrett, og det refererte til skjermen som skulle være bra. Så er vel ingen mening bak navnet ville jeg tro. Bare et navn.

 

Noen tanker om batteritid? Hadde en 5X som var svært skuffende mtp batteritid, både før og etter Nougat. 5" er jo spesifikasjonsmessig ikke så ulik 5X.

Er SD821 svært mye bedre enn SD820??

Garantert bedre batteritid enn 5X. SD 810 var et strømsluk. SD 821 er vel bare SD820 med litt høyere frekvenser. De har rett og slett blitt bedre til å lage SD 820 hos Samsung, så de legger de beste til side, kaller dem SD 821 og kjører på økte frekvenser med likt strømforbruk. Du kommer tvilsomt til å merke det. Mulig litt bedre batteritid enn SD 820, men ikke veldig merkbart det heller ville jeg tro. viktige er at den har SD820/821 og ikke 810.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

Hvordan bestilte du den? Kunne gjerne tenkt meg en jeg og.

 

 

Bestilte den her. De venter den inn denne uka.

Og da får du den sendt til adresser her i Norge?

 

 

Ja de har lager her. Sjekk info om dem... Nok OT her kanskje.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

Hvordan bestilte du den? Kunne gjerne tenkt meg en jeg og.

 

 

Bestilte den her. De venter den inn denne uka.

Og da får du den sendt til adresser her i Norge?

 

 

Ja de har lager her. Sjekk info om dem... Nok OT her kanskje.

Får vente og se hva norsk pris på Pixel XL blir før jeg bestiller. Takk for svar Betroz =)
Lenke til kommentar

Pixel og Pixel HD kommer i fargene Quite Black, Really Blue og Very Silver, og vil koste 649 dollar, altså rundt 5200 kroner.

Hva med å estimere en faktisk norsk pris? Basert på Apple's "kronekurs" som da inkluderer påslag for norsk moms og strenge forbrukerlov, så vil prisen bli 7390,- for billigste modell. Nøyaktig hva billigste iPhone 7 koster med andre ord.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi skulle liksom huske 4. oktober i mange år fremover. Joda, kommer kanskje til å huske da Google skulle lansere noe stort, og kom bare med enda en ganske å standard telefon.

Er du sikker på at ikke de to telefonene bare var forretten?

 

Forresten veldig skuffende at de kaller de "Pixel" og kjører på med en så gammel og kjedelig kameraløsning. Det burde i hvert fall vært dobbelt bak-kamera med noen innovative funksjoner.

 

Kjør frem hovedretten takk! :)

 

Pixel er vel et navn de hadde fra før av? Om jeg ikke husker feil var det et nettbrett, og det refererte til skjermen som skulle være bra. Så er vel ingen mening bak navnet ville jeg tro. Bare et navn.

 

Noen tanker om batteritid? Hadde en 5X som var svært skuffende mtp batteritid, både før og etter Nougat. 5" er jo spesifikasjonsmessig ikke så ulik 5X.

Er SD821 svært mye bedre enn SD820??

Garantert bedre batteritid enn 5X. SD 810 var et strømsluk. SD 821 er vel bare SD820 med litt høyere frekvenser. De har rett og slett blitt bedre til å lage SD 820 hos Samsung, så de legger de beste til side, kaller dem SD 821 og kjører på økte frekvenser med likt strømforbruk. Du kommer tvilsomt til å merke det. Mulig litt bedre batteritid enn SD 820, men ikke veldig merkbart det heller ville jeg tro. viktige er at den har SD820/821 og ikke 810.

Nexus 5x har SD 808. Det er 6P som har SD 810.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...