Gå til innhold

Her er den - Googles nye Pixel-telefon


Anbefalte innlegg

Er bare 2 ting som imponerte meg med Pixel, og det er kameraet og hurtig ladingen av batteriet. Ellers hva angår design på selve telefonen og nye Pixel launcheren i Android 7.1, så ble jeg ikke så imponert. Har en OnePlus 3 på vei, og tviler jeg avbestiller den...

 

Du har absolutt ingen grunn til å angre. OnePlus 3 gir jo deg de nøyaktig samme spesifikasjonene, bare mer RAM, litt dårligere kamera, og ellers bedre batterilading (Dash-charging lader ikke bare raskt, men har også den fordelen at telefonen din aldri blir varm, og at den lader like fort selv om du tar telefonen i bruk). Pluss at den rent estetisk er mye vakrere: den er slankere, ser bedre ut og utnytter skjermarealet langt bedre. Du får også Stock Android (ish) med OOS.

 

Alt dette i en telefon som har vært tilgjengelig i 4 måneder allerede, og som koster halvparten av Googles Pixel. Spør du meg har det beste Android-alternativet vært ganske åpenbar temmelig lenge. Har selv hatt OP3 i 4 måneder, og er fortsatt like forelsket i den nå som den første dagen jeg kjøpte den. Det eksisterer rett og slett ingen bedre alternativer på markedet, og Pixel ser ikke ut til å ha forandret på dette. Flotte telefoner for all del, og mest sannsynligvis noe av det beste du kan få kjøpt deg. Men OP3 er fortsatt det opplagte  førstevalget. Dessuten er SD820 (SD821 er samme arkitektur) ikke mange måneder i fra å bli "utdatert" -- som Google har seg selv å skylde på, da de lanserer telefonene sine så sent på året.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spesifikasjonene virker veldig solide. Er vel førstegang en Nexus/Pixel telefon har vært helt på toppen hva gjelder spesifikasjoner på Androidfronten? Kameraet er ifølge DXOMark bedre enn S7 Edge og Note 7 også så her har Google virkelig slått til.

 

Problemet er jo bare prislappen. Samme prislapp som iPhone 7 / 7 Plus og det faktum at telefonene ikke ser så alt for pene ut. Det å ikke ha fysiske knapper på bunnen med så stor leppe på nederste biten av telefonen ser jo bare snålt ut.

 

Ja første med Snapdragon 821. Kanskje Pixel XL med 128GB vil koste ganske likt med Apple iPhone 7 Plus...

 

Ikke fan av store lepper uten at de er i bruk jeg heller :p

ayyy lmao

Lenke til kommentar

Jeg var innom Nexus 6P en periode men nå som jeg har både Samsung S7 Edge og iPhone 7 Plus så tror jeg at det blir å stå over denne (da i Pixel XL) pga manglende vannbestandighet med IP67/IP68-klassifisering, ikke mulighet for mer enn 128 GB enten som innvendig minne eller via minnekort og egentlig ingen funksjoner i verken software eller hardware som skriker "wow så tøft" at jeg bare må ha den. Synd den ikke har fremovervendte stereo-høyttalere slik Nexus 6P har og designet var etter mitt syn ikke så spennende men helt greit. Ganske likt nyere iPhone's som flere har påpekt, noe som jeg ikke ser som noe negativt. 

 

 

Det positive er at kameraet virker å være veldig bra, batteritiden bør være mer enn godkjent, bra skjerm og en kraftig prosessor i SD 821 og bra GPU til spill. Så gjenstår det å se om den leverer i begge versjoner når det dukker opp litt mer tester.

Lenke til kommentar

Android er og blir Android dessverre. Google lover kun 2 års støtte med oppdateringer. Men 3 år med sikkerhetsoppdateringer må jo sies å være innafor :)

 

https://www.neowin.net/news/pixel-and-pixel-xl-launch-with-android-71-nougat-google-promises-2-years-of-os-updates

 

For spesielt interesserte finnes det selvsagt andre veier uten om.

Lurer på hvor vanskelig det hadde vært å få Android til å fungere som windows her. Standarisert og fått maskinvarekode i Android til å støtte alle telefoner. Da kunne du bare lastet ned Android fra Google, og installert det på alt. Og skal en se til MS kan en jo vente 7 år mer sikkerhetsoppdateringer på den måten. Spesielt nå som telefoner blir så kjappe og gode, så kan de vare lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen 256 GB? Det var skuffende.

 

Google vil at folk skal ha ting i skyen. På den måten kan deres partner NSA lettere overvåke folk  :wee:

Er vel Apple som har innrømmet å jobbe med amerikanske overvåkingstjenester...

 

Er vel alle amerikanske selskaper som gjør det?

 

Tror ikke det er noe poeng i å ha en konkurranse som hvem som gir NSA mest. Vi vet ikke hva selskapene gjør, og de kan gi all sin data til NSA for alt vi vet. Hva de sier og ikke sier angående dette er uansett lite troverdig. Selv om de tror de er ærlige, så finnes det garantert noen andre i selskapet som sender data uten at de andre i selskapet vet noe om det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingen 256 GB? Det var skuffende.

 

Google vil at folk skal ha ting i skyen. På den måten kan deres partner NSA lettere overvåke folk  :wee:

Er vel Apple som har innrømmet å jobbe med amerikanske overvåkingstjenester...

 

Er vel alle amerikanske selskaper som gjør det?

 

Tror ikke det er noe poeng i å ha en konkurranse som hvem som gir NSA mest. Vi vet ikke hva selskapene gjør, og de kan gi all sin data til NSA for alt vi vet. Hva de sier og ikke sier angående dette er uansett lite troverdig. Selv om de tror de er ærlige, så finnes det garantert noen andre i selskapet som sender data uten at de andre i selskapet vet noe om det.

 

 

Ja umulig for oss å vite det med sikkerhet. Noe som er irriterende er all reklamen vi får servert i apps og når vi surfer med Chrome. Finnes Ublock Origin eller liknende for mobil?

Lenke til kommentar

 

 

Ingen 256 GB? Det var skuffende.

 

Google vil at folk skal ha ting i skyen. På den måten kan deres partner NSA lettere overvåke folk  :wee:

Er vel Apple som har innrømmet å jobbe med amerikanske overvåkingstjenester...

 

 

Det blir off topic her strengt tatt men det må jeg innrømme at jeg ikke har fått med meg? Jeg mener Apple som Google med flere andre større IT-selskaper benekter å ha jobbet med amerikanske overvåkingstjenester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ja, men hvis man bare er litt ukritisk til hva man selv skriver, så kan man fort finne på å beskylde Apple for å ha stått bak 2 verdenskrig eller utryddelsen av dinosaurene. For de får ofte skylda for det meste fra en del Androidfrelste brukere, og da er ikke sannheten eller sånt tøys så viktig...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...