Gå til innhold

The Big Six?


Syklofanten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før snakket man om The Big Four i Premier League. Manchester United, Liverpool, Chelsea og Arsenal. Disse dominerte og vant det meste. Kan vi nå si at disse fire har fått selskap av Manchester City og Tottenham, og at vi nå heller bør snakke om The Big Six?

 

Vet ikke om Tottenham bør mære med i det gode selskap men... coyg

Lenke til kommentar

Verken Tottenham eller Liverpool hører til The big four, men som du sier så er det fullt mulig at det skal utvides med to lag nå. Liverpool ser veldig bra ut under Klopp og Tottenham kan være i gang med å bygge verdens beste kollektiv. Det at ikke Manchester United satt himmel og jord i bevegelse for å hente Pochettino er helt uforståelig for meg! Ser for meg at han fort kan bli den moderne SAF.

 

For å si det slikt. Jeg tror ligaen i år står mellom Liverpool, Man City og Tottenham. Arsenal driter seg ut som alltid.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men hvis det er ett lag som driter seg ut gang på gang, år etter år, så er det Tottenham. Med Arsenal er det 50/50 om vi starter rævva og henter oss inn på slutten, eller starter bra for så å kollapse. Arsenal er uansett en mye sterkere kandidat enn både Tottenham og Liverpool.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan du kan si det. Tottenham på tredjeplass var en sensasjon og imponerende. Arsenal på andre bak Leicester var en skuffelse. Det tar litt tid å bygge et mesterlag, men Pochettino ser ut til å være i god rute. Kampen mot Manchester City er noe av det råeste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager er det en sensasjon å ende på tredjeplass når Arsenal er det eneste topplaget som ikke tok seg et friår? Den eneste sensasjonen forrige sesong var Leicester, hvis man ser bort i fra hvor sensasjonelt rævva gullfavorittene Chelsea var. City og United skuffet massivt. De 70 poengene til Tottenham hadde fort ikke vært nok til topp 4 engang i en "normal" sesong.

Lenke til kommentar

Før snakket man om The Big Four i Premier League. Manchester United, Liverpool, Chelsea og Arsenal. Disse dominerte og vant det meste. Kan vi nå si at disse fire har fått selskap av Manchester City og Tottenham, og at vi nå heller bør snakke om The Big Six?

 

Nei. Tottenham hører ikke til der. De har verken vunnet Champions League eller Premier League.

 

Big Five er nok bedre. Tottenham har mer å bevise før de hører hjemme der. Det kan godt skje denne sesongen. Hvem vet. Å vinne Premier League en sesong er vel heller ikke nok. Man må være kontinuerlig på toppen av tabellen eller vinne store ting.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager er det en sensasjon å ende på tredjeplass når Arsenal er det eneste topplaget som ikke tok seg et friår? Den eneste sensasjonen forrige sesong var Leicester, hvis man ser bort i fra hvor sensasjonelt rævva gullfavorittene Chelsea var. City og United skuffet massivt. De 70 poengene til Tottenham hadde fort ikke vært nok til topp 4 engang i en "normal" sesong.

 

Alle toppklubbene gjorde det dårlig forrige sesong. Ser man det historisk sett fikk andre, og iallefall tredje, men også fjerdeplassen, lite poeng i forhold til en gjennomsnittsesong.

Lenke til kommentar

Så du har troen på Arsenal i år? Etter i fjor mistet jeg all troen på at Wenger kan klare det.

 

Jeg har hatt troen og håpet på Arsenal lenge, men blir skuffet hvert år. Jeg setter heller et lite håp til Liverpool nå, og tror de vil være bedre enn Arsenal de neste sesongene. Arsenal vil nok være bedre enn United, men dårligere enn City. Så får de knive med både Chelsea og Tottenham om å være Londons beste klubb, og der tror jeg de kan klare det.

 

Det hadde vært morro om Arsenal vant Premier League igjen, men det er vanskelig å se at det vil skje når de ikke holder en hel sesong. En god halv sesong er ikke nok.

Lenke til kommentar

Verken Tottenham eller Liverpool hører til The big four,

 

Selvfølgelig hører Liverpool til big four. Liverpool er den nest mest merriterte klubben i Premier League. Liverpool har også vunnet Champions League etter århundreskiftet. Alle som vinner Champions League er selvskrevne på en slik liste, og spesielt Liverpool som sammen med United historisk sett er overlegent best i Engelsk fotball.

 

Liverpool har også ofte blant topp 4 i Premier League.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...