Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan vurdere om en bil har billige deler i forh. til andre biler, hvilke deler se på pris på generelt?


infoerbra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt ville jeg vel sett på typiske slitedeler som bremseklosser og skiver, og eksosanlegg. Allerede der vil du få en pekepinn. Kanskje sjekke noen typiske skadedeler som lykter og støtfangere. Og så ville jeg sjekket noen typiske ting som folk normalt setter ut til verksted, som f.eks. bytte av clutch, bytte av registerreim og fullservice. Det vil i tillegg til delepriser gi en pekepinn på hvor komplisert den er å skru på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Delepriser er ikke alt. Holdbarheten, hvor ofte man trenger deler, er også ganske viktig. Jeg byttet for tre år siden fra Citroën til Subaru og ble sjokkert over hvor mye dyrere deler var på Subaru enn Citroën. Men kommer allikevel billigere ut av det med Subaru da den lett kommer gjennom EU-kontroll uten anmerkning, noe som aldri skjedde med Citroënen.

Lenke til kommentar

Generelt ville jeg vel sett på typiske slitedeler som bremseklosser og skiver, og eksosanlegg. Allerede der vil du få en pekepinn. Kanskje sjekke noen typiske skadedeler som lykter og støtfangere. Og så ville jeg sjekket noen typiske ting som folk normalt setter ut til verksted, som f.eks. bytte av clutch, bytte av registerreim og fullservice. Det vil i tillegg til delepriser gi en pekepinn på hvor komplisert den er å skru på.

Hvordan får en pepekinn på pris på eksosanlegg? Biltema har jo et puslespill av deler ang. eksosanlegg f.eks. på bildeler.no hadde de ikke mye ang. eksos på de bilene jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Jepp men en quatro snakker man nok om 10 x 3000 utenom automatkassen

Kan ikke uttale meg om det, men poenget er at man ikke kan henge seg opp i prisen på hver enkelt del. Spørsmålet er heller hvor ofte man må bytte deler. Og hvor mange dager i året man er uten bil fordi man venter på deler eller reparasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste å handle deler fra www.rexbo.eu (tidligere seekparts24.com)

Her kan du velge alt fra rimelige deler som Febi Bilstein og Metzger til originale merker som ATE, Bosch, Brembo, Lemforder.

Husk å gå i handlekurven å velg Norge som shipping land så oppdateres priser ex tysk moms.

 

Noen få deler på en quattro er dyrere enn en fremhjulstrekker, og en quattro holder seg normalt bedre i pris.
Noe man så klart får igjen for når man skal selge bilen igjen...

Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste å handle deler fra www.rexbo.eu (tidligere seekparts24.com)

Her kan du velge alt fra rimelige deler som Febi Bilstein og Metzger til originale merker som ATE, Bosch, Brembo, Lemforder.

Husk å gå i handlekurven å velg Norge som shipping land så oppdateres priser ex tysk moms.

 

Noen få deler på en quattro er dyrere enn en fremhjulstrekker, og en quattro holder seg normalt bedre i pris.

Noe man så klart får igjen for når man skal selge bilen igjen...

Hei, takk for link. Dette ser meget intersseant ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...