Gå til innhold

DJI Mavic


indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er det noen feil innstillinger jeg har her noen plass?

 

Se youtube film

 

 

Greier ikke å få kontakt mellom iPad mini og dronen i RC mode. I WiFi mode så fungere det. Har oppdatert iPad(OS og apps), og FW på dronen(Drone Updates v01.04.0100).

 

Har oppdatert FW og default settings som her 

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Om det fungerer på andre enheter, så ligger nok problemet på ipaden.

 

Du kan forsøke

  • Gå til innstillinger > Generelt > Nullstill alle innstillinger

Eller

  • Ta sikkerhetskopi, så kjør en tilbakestilling til fabrikk (Innstillinger > Generelt > Slett alt innhold og alle innstillinger)

 

Dersom du har installert andre apper, feks Litchi, så kan det være at denne er satt som standard app for DJI RC kontrolleren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Send inn dronen til reparasjon, vil jeg anta.

Jeg gjorde det, kameraet var ødelagt, samt to motorvarmer (med motor). Alt ble byttet, til en totalpris på 220$ inkludert arbeid. Delepriser til DJI er overraskende lav. Hver motorvarmer kostet under 20$, og selve kameraet kostet under 100$. Så kostet det 65$ per arbeidstime (2 timer for min jobb).

 

Edit: Jeg fikk også en swap tilbake, men prisen vil variere utfra skaden på dronen du sender inn.

Dette skjedde for snart 1 år siden, og swap-enheten jeg fikk tilbake ser helt ny ut, og har fungert akkurat som den skal.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

 

Tviler på at folk gjør det da en swap koster 2-3k

Hva er en swap og hvordan fungerer det i praksis? 

 

 

Dersom du ødelegger drona di (kræsjer den feks), så kan du sende den inn til reparasjon. Avhengig av hvor skadet den er, så får du som regel en swap tilbake (dvs en enhet som har vært bygget opp på nytt med andre deler).

 

Litt sånn som når man leverer inn en iphone til reparasjon, så får man en swap tilbake.

Lenke til kommentar

Sendte selv tilbake mavicen grunnet fokusproblemer med kameraet - det fikset de ganske enkelt med å bytte hele kamera/gimbal, alt gikk på reklamasjon og prosessen var overaskende enkel og effektiv. Må riktig nok sende den tilbake nå i disse dager for et nytt kamera/gimbal igjen siden den hadde et uheldig møte med en metallvegg  :eek: Siden sensorene tydeligvis ikke funket før kollisjonen har jeg et lite håp om å slippe unna reperasjonskostnadene denne gangen også, men det er vel heller tvilsomt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gikk avgårde 5812 meter i dag med DJI Mavic Air, kunne gått lengre, men tenkte å snu for å finne en grei nødlanding plass ute i skogen - ja ikke oppe i ett tre da selvsagt. Overraskende bra signal, både til dronen og live video overføring var ingen problem. Eneste problemet var at jeg hadde null sjans til å fly den helt tilbake hvor jeg startet.

https://www.youtube.com/watch?v=8eh9gR2kN98&feature=youtu.be



 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...