Gå til innhold

DJI Mavic


indahla

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå dukker det opp en del tester på youtube av den utgitte og endelige versjonen av dronen. 
Det er jo også mye snakk om konkurransen mellom GoPro Karma og Mavic Pro. Jeg er ganske overrasket over hvor dårlig Karma er i forhold til Mavic Pro, om man tar utgangspunkt i denne testen:

Lenke til kommentar

Videoen over her var jo mildt sagt totalslakt av GoPro Karma. Har den ikke bedre bildekvalitet enn DJi Mavic? Er litt usikker på hvilken jeg skal velge.. 

Utifra det jeg har lest og sett til nå av Karma, så er dette en møkkadrone i forhold til Mavic, og kanskje mesteparten av dronene på markedet. Karma kan vel strengt talt ha bedre bildekvalitet siden man kan bruke litt forskjellige kameraer. Det er jo også en slags fordel å kunne ta av kameraet. Uansett, så ser det ut som at det klokeste valget ville vært å kjøpe Mavic Pro for det den ér, en overlegen drone (til og med kamera er knallbra ifølge anmeldelsene jeg har sett), og heller et kamera utenom. 

 

Karma fremstår som noe søppel, der det eneste som gjør seg relevant er avtagbar gimble og muligheten for å ta av kamera. Stor og tung er den også!

 

Så skal det også nevnes at GoPro har lojale fanbois med stockholmsyndromet, akkurat som med Apple. Noen vil uskyldiggjøre et elendig og til dels ubrukelig produkt som er sykt overpriset, kun på grunn av at de selv har gått i fella, eller fordi de ser litt mindre klart enn andre, så på grunn av det alene, så tipper jeg Karma vil gjøre en relativt grei suksess selv om den er boss

Lenke til kommentar

Videoen over her var jo mildt sagt totalslakt av GoPro Karma. Har den ikke bedre bildekvalitet enn DJi Mavic? Er litt usikker på hvilken jeg skal velge.. 

Angående bildekvaliteten, så kommer det jo litt an på.

GoPro har jo ekstremt vidvinkel, slik at når man flyr høyt opp, så er hele horisonten helt rund. Ser ikke bra ut.

 

Når vi får inn både Mavic og Karma, så blir det vanskelig å nevne hva Karma er bedre enn Mavic på..

Lenke til kommentar

Jeg har bestilling inne hos både Komplett og RC Butikken. Får se hvem som får den først :)

Iflg. RC Butikken skal de få først da de er offisiell distributør i Skandinavia.

Flere offisiele distributører i Norge. blandt annet Elefun. ellers får jo de andre butikkene fra distributørene etter avtaler ol, så blir nok relativt samme leveringstid på de aller fleste.

Lenke til kommentar

Skal til USA til sommeren og plukker opp enten en Mavic eller Karma.

 

Karma frister pga gyroen som er avtakbar :) men Mavicen skal være overlegen på bilde?

 

Mavic har ca. samme eller en smule dårligere bilde enn Karma. men så er vidvinkelen på GoPro mye større, noe som gjør at bildet blir alt for mye buet i kantene når man flyr høyt opp.

 

Jeg hadde kjøpt Mavic, så evt spart til en slik: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=33886 så lenge du har greit kamera på telefonen din.

Se filmklippet lengre opp i tråden her så ser du en helt grei sammenligning mellom de 2 dronene.

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal til USA til sommeren og plukker opp enten en Mavic eller Karma.

 

Karma frister pga gyroen som er avtakbar :) men Mavicen skal være overlegen på bilde?

Som du ser mot slutten av denne vidoen, er kamerakvaliteten veldig god på både karma og mavic. Den største forskjellen på kameraene er vel FOV, som gjør at Gopro gjerne vrenger horisonten, noe som ikke er så alt for visuelt attraktivt.

 

På sånn ca alle områder utenom pris og avtagbar gimbal er DJI Mavic Pro veldig mye mer avansert enn Gopro Karma. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal til USA til sommeren og plukker opp enten en Mavic eller Karma.

 

Karma frister pga gyroen som er avtakbar :) men Mavicen skal være overlegen på bilde?

 

Mavic har ca. samme eller en smule dårligere bilde enn Karma. men så er vidvinkelen på GoPro mye større, noe som gjør at bildet blir alt for mye buet i kantene når man flyr høyt opp.

 

Jeg hadde kjøpt Mavic, så evt spart til en slik: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=33886 så lenge du har greit kamera på telefonen din.

Se filmklippet lengre opp i tråden her så ser du en helt grei sammenligning mellom de 2 dronene.

 

Exactly ;) Note: Siden du linker til finnes ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal bli spennede å se om mavicene har blitt sendt til norske butikker eller ikke til uken. DJI oppdaterte status på torsdag, og skriver ikke noe annet enn at de håper på å få alle ordre bestilt før 3 november klare innen 7-8 uker :o 

 

Klør bra i fingrene nå... klør litt for mye til å måtte vente i 7 uker!  :eek:

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...