Gå til innhold

Prozyme...men hva med karbohydrater?


Anbefalte innlegg

Hei flinke folk! 

Jeg er tilbake i trening etter en del år som småbarnsfar....I´ll leave it with that.

Begynte å trene i slutten av august og trener tre ganger i uken med roing, frivekter, beinpress m.m

Har vært veldig fornøyd med Mealtech tidligere da jeg er svært dårlig på mat... Kan fint leve på havregrøt etc, men tenkte å prøve noe fra TN igjen. De var utsolgt for MT så gikk for Prozyme som jeg tidligere mente smakte høgg. Det gikk faktisk helt greit. PS: Jeg vet at MT er en måltidserstatter og at PZ ikke er det :)

Men så sto jeg her etter trening og kjørte i meg anbefalte 40g pulver med 2-3 dl vann og leste på innholdsfortegnelsen. Det så ut til å være forsvinnende lite karbohydrater i pulveret. Vil det da holde å glefse nedpå en banan i tillegg eller bør jeg legge til noe mer?

Jeg er skikkelig nybegynner, men PT sier at det gamle opplegget jeg kjører funker strålende. Kjenner allerede at kroppen er fastere, men det er langt igjen. Ser fortsatt ut som noe som har smeltet..

Tusen takk for alle svar (Ble litt langt detta gitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er å spise skikkelig mat. Havre er bra mat. Hvis det fungerer med banan er det ikke noe i veien med den. Rundt 10 gram proteinpulver etter trening er vel det som har høvelig objektiv forskningsmessig dekning utover å spise normalt og det er fordi proteinet er halveis ferdigfordøyd og sånn sett kommer til raskere enn mat som må fordøyes mer, resten er mest sannsynlig markedsføring og ikke vitenskap. Så vidt jeg vet bruker de ikke pulver selv i Olympiatoppen.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet bruker de ikke pulver selv i Olympiatoppen.

Det er ene og alene fordi de har ressurser nok til å sette opp en diett med tilfedsstillende proteininnhold.

Så mye kapital har ikke "mannen i gata", annet enn egeninteresse for kosthold. Det krever noen år å bli komfortabel med det.

 

Til trådstarter, ja. En banan vil gi nok karbohydrater frem til du spiser mat. 

Olympiatoppen, som vidor nevner har gjort undersøkelser som viser til at måltidsfrekvens ikke har noe å si for resultater men en shake rett etter trening er fordelaktig "none the less".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...