svenka Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober fnwilborn skrev (På 8.10.2025 den 8.15): Hadde begge på Wii og storkoste meg med begge, men kom av en eller annen grunn aldri så langt på 2eren. Must fix soon. End-game på 2’ern er et hakk over første Galaxy på alle måter! Det er bare å stålsette seg 😎
Xmir Skrevet 14. oktober Skrevet 14. oktober Tailzo skrev (15 timer siden): Jeg har en Switch 2 med en veske, men veska er jo altfor svær. Trenger en hard, men tynn greie som jeg kan stappe i sekken. Når jeg googler, finner jeg andre Switch 2 vesker med plass til spill og lader. Men jeg vil bare ha en tynn greie. Gode råd? Jeg har denne og er godt fornøyd: https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/nintendo-switch/nintendo-tilbehor/goji-nintendo-switch-2-deksel/911717 1 1
ole_marius Skrevet 17. oktober Skrevet 17. oktober Fått spilt da nye Pokemon i halvannen time nå. Litt spent hva oppevelsen er av nye kampsystemet for andre. Har på ingen måte mestret nytt system. Men for meg fremstår det som om man loffer litt rundt, og denne rulleknappen for å unngå kamp slik jeg tolker spillmekanikken gjelder kun utenom Pokemon-kampene? Videre så fremstår det per nå ikke så intuitivt om det er noe hensikt å gå frem og tilbake mens man kjemper en motstander. Jeg hadde inntrykk av at man kunne hoppe unna motstanders angrep, men er det her noe jeg selv har grovt misforstått fra introduksjonskapitlene?
discostu Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Helt utrolig at et såpass stort merkevare som Pokemon utvikles av GameFreak og ikke Nintendo inhouse. Har sett en del reviews og klipp fra nye Pokemonspillet og det ser helt søppel ut. Spilte Arceus og det var gøy nok, en del quirks der og ikke helt opp til standard av hva man kan forvente av moderne spill, men til Pokemon å være var det ganske gøy. Scarlet igjen var rent søppel, ekstremt glitchy, ekstremt kjedelig dialoger og generelt kjedelig gameplay. Det nye nå ser ut til å være 10 ganger verre. Tenker jeg tester det på emulator bare for å ha gjort det, men å betale for et slikt makkverk unner jeg ingen. Dog virker som Nintendo driter fullstendig i Pokemonserien så lenge det drar inn penger.
Nimrad Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober (endret) discostu skrev (27 minutter siden): Helt utrolig at et såpass stort merkevare som Pokemon utvikles av GameFreak og ikke Nintendo inhouse. Har sett en del reviews og klipp fra nye Pokemonspillet og det ser helt søppel ut. Spilte Arceus og det var gøy nok, en del quirks der og ikke helt opp til standard av hva man kan forvente av moderne spill, men til Pokemon å være var det ganske gøy. Scarlet igjen var rent søppel, ekstremt glitchy, ekstremt kjedelig dialoger og generelt kjedelig gameplay. Det nye nå ser ut til å være 10 ganger verre. Tenker jeg tester det på emulator bare for å ha gjort det, men å betale for et slikt makkverk unner jeg ingen. Dog virker som Nintendo driter fullstendig i Pokemonserien så lenge det drar inn penger. Game Freak har utviklet (alle?) Pokemon-spill siden første Red/Blue Endret 24. oktober av Nimrad 1
discostu Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Nimrad skrev (12 timer siden): Game Freak har utviklet (alle?) Pokemon-spill siden første Red/Blue Ja, de er vel lei den driten da og prøver gjøre det så dårlig som mulig
ole_marius Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober discostu skrev (På 24.10.2025 den 8.46): Helt utrolig at et såpass stort merkevare som Pokemon utvikles av GameFreak og ikke Nintendo inhouse. Har sett en del reviews og klipp fra nye Pokemonspillet og det ser helt søppel ut. Spilte Arceus og det var gøy nok, en del quirks der og ikke helt opp til standard av hva man kan forvente av moderne spill, men til Pokemon å være var det ganske gøy. Scarlet igjen var rent søppel, ekstremt glitchy, ekstremt kjedelig dialoger og generelt kjedelig gameplay. Det nye nå ser ut til å være 10 ganger verre. Tenker jeg tester det på emulator bare for å ha gjort det, men å betale for et slikt makkverk unner jeg ingen. Dog virker som Nintendo driter fullstendig i Pokemonserien så lenge det drar inn penger. Har det og koser meg egentlig mhp. Ny type spill fra dem. Er et friskt pust i riktig retning. Dog tenker jeg angrepsmekanikken må fin pusses en god del. Fortsatt sjarm med dialoger av NPC. Setter pris på at man også viser problematisk dynamikk med å ha pokemon i en by, som er en del av historien. Ellers tenker jeg fokuset på Alpha pokemon og mega evolve tar bort fokuset på normale pokemon. Jeg har ditchet helt min starter mhp. Alpha gyrados og har kun team med alpha som gjør at spillet blir fort litt ubalansert. Skulle gjerne funnet en Alpha gangar foe å gi teamet mitt mer variasjon på typer. Ikke fan av at mn hoppet fra rank V til F for å gi et raskt story jump, men skjønner også at når jeg gruser alle med Alpha så måtte dette hoppet skje. Ellers tenker jeg side mission er et friskt pust for å bli litt mer kjent mellom hvordan byens samspill med at pokemon er i byen gjør ting mer levede. Tenker din kritikk er mer rettet mot grafikk? Fair enough det. 1
discostu Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober svenka skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke bare det gjelder grafikk… Jepp er slike videoer jeg har kommet over også, burde nesten kunne forvente mer av et AAA spill som bygger på en av de største merkevarene i verden
Mala Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober (endret) Småtrist at at Pokémon fans må ta til takke tilsynelatende søppel ja. . Men samtidig ser de ut til å sluke alt de får servert rått også, så de har vel seg selv å takke Er gjerne noen gode spill her og der under det tekniske makkverket dog. Endret 26. oktober av Mala
discostu Skrevet 28. oktober Skrevet 28. oktober Mala skrev (På 26.10.2025 den 13.12): Småtrist at at Pokémon fans må ta til takke tilsynelatende søppel ja. . Men samtidig ser de ut til å sluke alt de får servert rått også, så de har vel seg selv å takke Er gjerne noen gode spill her og der under det tekniske makkverket dog. Er det som egentlig er provoserende, jeg blodspilte de orginale og var fan som ung, men synes det er synd de vraker en god franchise. Pokemonfans burde rett og slett slutte å kjøpe spillene så kanskje de tar grep, men det vil dessverre aldri skje.
Nimrad Skrevet 28. oktober Skrevet 28. oktober discostu skrev (35 minutter siden): Er det som egentlig er provoserende, jeg blodspilte de orginale og var fan som ung, men synes det er synd de vraker en god franchise. Pokemonfans burde rett og slett slutte å kjøpe spillene så kanskje de tar grep, men det vil dessverre aldri skje. Spørsmålet er vel om de nå etter denne "fadesen" faktisk innser at det er mer å hente på å lage et virkelig bra spill igjen. Spillet er jo ikke tvers gjennom søppel. De viser visst innimellom at de kan lage spill. Men det er så mange dårlige valg for å spare penger. Jeg kommer ikke til å kjøpe Z-A, men jeg har en liten forhåpning om at det neste blir Switch 2-eksklusivt og at de har lagt mer stolthet i det. 2
discostu Skrevet torsdag kl 08:29 Skrevet torsdag kl 08:29 Nimrad skrev (På 28.10.2025 den 11.46): Spørsmålet er vel om de nå etter denne "fadesen" faktisk innser at det er mer å hente på å lage et virkelig bra spill igjen. Spillet er jo ikke tvers gjennom søppel. De viser visst innimellom at de kan lage spill. Men det er så mange dårlige valg for å spare penger. Jeg kommer ikke til å kjøpe Z-A, men jeg har en liten forhåpning om at det neste blir Switch 2-eksklusivt og at de har lagt mer stolthet i det. Det er lov å håpe. Så en video som konspirerte om årsaken var at de var lei pokemon og viste til et annet spill de har under utvikling som "liksom" bevis på dette og bevis på at de faktisk klarer utvikle moderne spill. Må tas med en meget stor klype salt, men om grafikken under viser seg være reel er det iallfall et tegn på at de klarer å utvikle ting gratis. Om spillet i det hele tatt er bra eller om det bare er bæsj pakket inn i fint papir vil tiden vise. 1
kilik Skrevet fredag kl 08:42 Skrevet fredag kl 08:42 On 10/28/2025 at 11:46 AM, Nimrad said: Spørsmålet er vel om de nå etter denne "fadesen" faktisk innser at det er mer å hente på å lage et virkelig bra spill igjen. Fadese? Spillet solgte 6 millioner bare første uke. Blir kanskje mest populære Pokemon noen gang. De har tjent milliarder allerede siden de har brukt så lite penger på spillet, så de vil nok bare fortsette med dette. 1
Nimrad Skrevet fredag kl 09:06 Skrevet fredag kl 09:06 kilik skrev (22 minutter siden): Fadese? Spillet solgte 6 millioner bare første uke. Blir kanskje mest populære Pokemon noen gang. De har tjent milliarder allerede siden de har brukt så lite penger på spillet, så de vil nok bare fortsette med dette. Ja, jeg satte ordet i "" av en grunn. Salget tar flatt av, men tilbakemeldingene har jo til dels vært nådeløse. Hvor stort kunne salget blitt dersom det faktisk fikk gode tilbakemeldinger over hele linja? Hadde de klart å selge 10 mill første uke? 1
simalarion Skrevet fredag kl 09:20 Skrevet fredag kl 09:20 Jeg her skuffet over at Nintendo trykker potensielt sett tidenes spill inn på hardware som ikke takler spillet, så de må lage grafiske snarveier for å få spillet til å fungere i det hele tatt. Tenker nå først å fremst på Breath of the Wild & Tears of Kingdom, i sist nevnte holdt det ikke med en "skjult" hardware resett (Blood Moon) men alt forsvinner der i løse luften etter å blinke litt (forsvinner også om du ser en annen vei litt for lenge), på en PC eller konsoll der disse spillene kunne fått full utfoldelse hadde det vært tidenes spill for min del (i enda større grad en de har blitt), de fortjener som en annen nevner her bedre hardware. Tidligere skilte Nintendo på håndholdt med dedikerte spill (Gameboy - DS - 3DS feks) & Konsoll, Switch vill være begge deler men er vell først å fremst en god håndholdt versjon, så for min del hadde det ikke gjort vondt med en Nintendo konsoll med god hardware der deres store åpen verden spill får blomstre fritt som de fortjener. 1
Nimrad Skrevet fredag kl 19:49 Skrevet fredag kl 19:49 simalarion skrev (10 timer siden): så for min del hadde det ikke gjort vondt med en Nintendo konsoll med god hardware der deres store åpen verden spill får blomstre fritt som de fortjener. Switch 2 er vel ålreit nok? Må du ha så mye bedre grafikk for å kose deg? 1
simalarion Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Trodde ikke dette var en Switch 2 tråd, men den er vell heller ikke kraftig nok for å kjøre Åpen verden spill med dagens grafikk standard viser det seg i Pokemon Z-A også der jeg har sett det skal være så lave drawdistance at objekter + Pokemons forsvinner i løse luften selv på samme Tog perong (som jeg så eksempelet fra). Jeg har ikke switch2 å kommer heller ikke til å kjøpe den men jeg antar at i feks Tears of Kingdom så forsvinner fortsatt ting/tang i løse luften osv, spillet kjører vell trolig kun med 1440p & 60 fps, noe som burde vært forventet i utgangspunktet. Som jeg skriver først. Det som er trist er at veldig bra åpenverden spill får svi å blir et pr hakk dårlige pga svak hardware, å det er ikke så rart heller når det i hovedsak er en håndholdt enhet.
Nimrad Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden simalarion skrev (25 minutter siden): Trodde ikke dette var en Switch 2 tråd, men den er vell heller ikke kraftig nok for å kjøre Åpen verden spill med dagens grafikk standard viser det seg i Pokemon Z-A Du kan ikke konkludere ut fra et spill med relativt dårlig budsjett. Cyberpunk 2077 kjører overraskende bra, til tross for at det er en launch tittel. Det viser at det er fullt mulig å få til:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå