Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 19 år, og har truffet en fyr på 26. Vi har ikke kommet langt i forholdet.

 

Vi går samme studiet, jeg på første året og han på femte. Etter min oppfatning har ikke alder så mye å si, så lenge en er i samme plass i livet. For øyeblikket er jo begge studenter, men om bare et år er han ferdig med masteren sin og er klar for å kjøpe leilighet. 

 

Vi har veldig god kjemi, men er redd det vil være å "skyte seg selv i foten" dersom jeg satser på dette forholdet. Jeg tenker også at felles venner kan være et problem.. 

 

Denne personen jeg har møtt er virkelig en drømmetype. Intelligent, ser bra ut og er veldig lett å snakke med. Men jeg vet bare ikke... 

 

Hva skal jeg gjøre!? 



Anonymous poster hash: bbc08...bb8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som du har truffet en bra fyr, personlig ser jeg ingen problemer her. ja aldersforskjellen er litt høyere enn vanlig men altså, tusenvis av lykkelige par har sånn aldersforskjell, den behøver ikke bety noe. felles venner? hva er problemet? høres ut som du ønsker å finne en grunn til å avslutte det når du egentlig ikke har noen grunn. 

Lenke til kommentar

Det var like stor aldersforskjellen på min kjæreste og meg da jeg studerte (seks år og åtte måneder). At han jobbet og jeg studerte var aldri noe problem for oss, det eneste var at han var vant til å gå mer ut, bruke mer penger. Jeg fikk meg en sommerjobb/deltidsjobb, og hadde bare veldig godt av det :)

 

Det ble slutt mellom oss etter to år, jeg så ikke for meg at det var en "resten av livet" greie. Sånn sett kan det jo være litt risiko med noen som er så ung som deg, men det kommer jo mer an på deg og hvordan du ser på ham, enn på alder i seg selv.

 

Fikk et par kommentarer fra venner da om at han var så mye eldre, men så kom de på at jeg var et par år eldre enn dem også, så da gikk det greit :)

Lenke til kommentar

Aldersforskjell er ikke noe problem overhodet. Det som avgjør om at forhold holder eller ikke er hvorvidt man selv er moden/smart nok til å begripe at man må være opptatt av en eneste ting:


 


AT DEN ANDRE SMILER   :)


 


Dersom den andre IKKE smiler - så GJØR NOE MED DET!!!


 


Om dere begge genuint tenker slik - så har dere en god fremtid sammen. 


Det å ha et trygt og godt forhold er så absolutt ikke så vanskelig som alle disse idiotbladene skal ha det til...


 


Hos oss er det 19 års aldersforskjell, og vi er etter 9 års ekteskap fremdeles like forelsket som i starten - eller faktisk enda mer. Jeg forguder henne - verdens snilleste, søteste og godeste vesen   :fun:


Lenke til kommentar

TS her
 

Det eneste som evt kan være negativt dette forholdet slik jeg ser det er at du enda er såpass ung, jenter på 19 har en tendens til og ville "leve livet" noen år til før de roer seg ned. Men sett bort i fra min grove generalisering så har vel ikke du så mye og tape på det, 

Jeg tenker nok litt at "jeg har så mange mennesker igjen å møte". Da jeg var 17 var jeg sammen med en på 20. Han var kristen, og mange av vennene hans hadde begynt å gifte seg allerede. Selv om jeg elsket typen fant jeg ut at jeg ikke var helt klar for en  seriøst forhold. Tror ikke han her tenker på å gifte seg med det første da, men er kanskje mer klar for en ny epoke i livet enn meg, med fast jobb, egen leilighet osv. 



Anonymous poster hash: bbc08...bb8
Lenke til kommentar

Ønsker du å slå deg til ro, atlså, fast forhold "livet ut"? Det er det som er spm her.

En anna ting å tenke på, hvordan blir dere om 5-6 år. Han er "voksen" og "ferdig utviklet", kan du si.
Mens du kommer til å roe deg litt mer ned, kontra nå. Samt du blir litt smartere. Kommer du til å kjede deg med han då?


Men aldersforskjell i seg selv betyr ikke en dritt så lenge dere er happy.

Lenke til kommentar

Jeg er 23 og hun er 31.

 

Mormor er 63 og gubben hennes er 48

 

Bestefar er 65 og kjerringa er 49

 

Pappa er 43 og kjerring hans er 34

 

Onkel er 45 og dama hans er 33

 

Store aldersforskjeller, men alle forholdene bortsett fra mitt eget er over 9år gammelt. Lykke til videre! :)

 

Føles det rart når du, far og onkel møter opp i familieselskap med jevngamle kjærester? Og når mormor kommer med gubbe som bare er litt eldre enn dem?

Lenke til kommentar

 

Jeg er 23 og hun er 31.

 

Mormor er 63 og gubben hennes er 48

 

Bestefar er 65 og kjerringa er 49

 

Pappa er 43 og kjerring hans er 34

 

Onkel er 45 og dama hans er 33

 

Store aldersforskjeller, men alle forholdene bortsett fra mitt eget er over 9år gammelt. Lykke til videre! :)

 

Føles det rart når du, far og onkel møter opp i familieselskap med jevngamle kjærester? Og når mormor kommer med gubbe som bare er litt eldre enn dem?

 

Nei, vi snakker aldri om det, og det er ingen i familien min som skjønner hvorfor vi skal bry oss. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...