Gå til innhold

[Løst] Asus Ac66u defekt?


LMH1

Anbefalte innlegg

Har noen tips hvis både wifi\kabel gir begrenset forbindelse, og kommer ikke inn i 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 får siden kan ikke vises.

 

Funger fint hvis jeg koblet til switch istedenfor, så vil anta med stor sansynlighet ruteren er defekt.

 

Må skaffe meg en middeligtid router bør jeg gå for Asus Ac88u eller asus AC3100

Ønsker noe som egner seg som VPN server over tid, vet ofte med openVPN at cpu sto med 100% ytelse, så vet ikke om det er grunnen til routeren tok kvelden. Da jeg antar hvis jeg får ny router vil denne gå i stykker om ca 1-2 år.

 

Så vil ikke kjøpe kina fabrikat router neste gang.

Ellers har jeg Asus Ac 56u til nød skapet hvis expert har satt opp prisene.

Litt surt hvis komplett ikke finner noe feil, men har testet routeren 3 ganger så må være veldig uheldig hvis det ikke er noe feil med routeren.

 

Noen som vet om openvpn server reduser levetiden på denne routeren?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet jeg ikke kommer inn i 192.168.1.1 eller 192.168.0.1

Så ble til jeg returnerte routeren å reklamasjon.

 

Siste som jeg ikke har prøvd det finnes programvare man installer på maskinen som får root tilgang til å tilbakestille routeren, ofte brukes dette hvis oppdateringen feiler og routeren går i fail modus men siden routeren fungerte smart 1 måned etter jeg tok firmware oppdatering er et lite sansynlig det hadde løst problemet.

 

Så hvis jeg ikke er ekstremt uheldig, så må routeren være defekt.

Har nå Asus N56U som hadde liggene i skap det fungerte supert.

 

Hadde merlin build på ruteren fra før av, men komplett sier det kan bortfalle garantien.

Men slik routeren er nå kan de ikke bevise det er skyld i problemene da det er snart 1 måned siden jeg oppgraderte firmware.

Lenke til kommentar

Lynnedslag kan gjøre routere delvis defekt og ustabil

Det er garantert ikke problemet siden det ville også ødlagt routeren på et annet rom og en switch.

Så langt er kun ruteren defekt.

 

Det er ikke fast ip adresse som er problemet hatt dchp i flere år.

tror Jokkmokk med sokk

er nærmest jeg antar også cpuen\kjøleren er problemet, neppe støv da det er vanskelig få få støv i routeren.

 

Forresten skal høre med komplett om de er mulig å få Asus ac3200 til 2000 kr eller Asus AC88u til 3000 kr slik jeg betaler mellomlegget. Men tviler på det er mulig, hos expert koster førstnevnte 2400 kr og sistnevnte 3314 kr i innkjøpspris virker det ut som så komplett hadde veldig bra tilbud synd jeg ikke slo til på det for noen dager siden.

 

 

Hva skal du kjøpe da? All slik elektronikk er vel produsert i Kina.

Kjøpe noe som er ment for bedriftmarkedet. Men er ikke sikkert det er særlig bedre.

Skulle vel tro Asus Ac88u er mest kvalitet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dere er helt håpløse.

Noen andre som vil komme med forslag? Routere dør ikke etter noen måneder\uker normalsett med mindre det er noe virkelig feil.

Selvfølgelig kan det være mediaconverteren som er feilen som ødlegger routerne men kan ikke bevise det selv etter 2 routere har ryket.

Lenke til kommentar

Men altså. Vi vet jo ikke hva du har gjort eller hvilket utstyr du har.

Forøvrig da, så er det ikke helt umulig at det faktisk er brukerfeil dette her.

Ut i fra innleggene dine (Som sikkert flere her inne har lest), så har du jo gjort/prøvd deg på mye rart, så jeg vet ikke helt.

Du får sende gå tilbake til butikken eller sende mail eller hva du nå enn gjør til butikken du kjøpte dem på og forklare problemet.

Så må du ikke bli overaska hvis du får beskjed om at det er brukerfeil.

Lenke til kommentar

Tror ikke de gidder å ta saken, eller ikke har peiling, god mulig de vil skylde på brukerfeil.

Men ser det ikke som brukerfeil at mediaconverten får routeren å slutte å fungere.

 

Fikk bekreftelse fra TP link at mediaconverterene dems ikke er POE så det er antakelig ikke problemet.

Testet også med POE tester.

 

Kjøpt transceiver fra fiberstore hvis det skal ha noe å si?

 

Fant ut nå Asus N56u ikke er død er bare så varm den ikke virket.

Så all håpet er ikke ute, men hvorfor routeren blir ekstra varm å koble til mediaconverter forstår jeg ikke?

Var ikke problemer i sommer.

 

Kan det ha noe med singlemode fiber på korte avstander gir mye støy?

Derfor har jeg problemer? Burde egentlig gått for multimode?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke problemet, fordi har jeg vanlig Cat6 kabel blir ikke routeren så varm.

Mediaconverteren er ca 1 meter unna.

Så det er ikke den som varmer routeren.

 

Må det være ruterene som er problemet?

Selv mye støy på fibernettet eller tp kabelen skulle ikke gjøre routeren varm?

Har ikke testet så veldig høy hastighet på filoverføringer siden før sommeren gikk jeg ned til 30 mbit bredbånd hastighet. Før hadde jeg 500\50 mbit uten problem. Men da hadde jeg TP kabel mellom 2 rom, nå har jeg fiber.

 

Hadde ikke problem med varme på sommeren så det må ha skjedd senere.

Så varmeproblemene må være routeren er slitt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men kan du gi mere fakta om fiber?

Er det slik ved kortere fiberkabel kan varmen på transceiver gå opp?

Er det vanlig transceiver får tempraturer rundt 70 grader?

selv ved minimal belasting det har ikke noe å si på levetiden?

 

Så du tror det må være routern som antakelig begynner å bli dårlig? F.eks kjøleren?

Venter på ny ruter skal hente den om noen dager men frem til da vil jeg vite om det går greit å fortsette å ha det slik.

Er ikke riktig asus får skylden for jeg bruker mediaconverter hvis den er årsaken til levetiden på routeren blir forkortet. Men ikke lett å vite hvor problemet ligger.

 

Holder det med metaller rundt mediaconverteren?

Så det kan ikke være elektrisk støy heller? Dårlig strømforsyning etc på mediaconverteren?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...