Gå til innhold

gtx 1070 mini itx


-Jonas-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper litt at jeg har tilgang på advokater via jobben, slik at man hvertfall har stålkontroll på hva som gjelder av lover og regler. Når det er sagt så handler det om saklig formulerte epost og pågangsmot ? Tipper det blir "beklager beklager" e-poster man er nødt for å parere!

 

Nettbutikkene er ofte heller ikke spesielt glad i negativ publisitet. Her har CDON en gyllen mulighet til å få flere faster kunder, snarere enn å regne ut 2000kr X Antall bestillinger og beregne tapet - det er vel neppe så sinnsykt mange uansett. En epost som forklarer at det var en feil, men at vi uansett får kortene hadde vært særdeles god PR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, formulert og sendt en mail til CDON, med krav om varen innen en satt dato. Om de ikke imøtekommer kravet går saken til forbrukerrådet. Oppdaterer her når jeg får svar fra CDON.

Hva har forbrukerrådet sagt? 

 

Siterer Cdons mail 

"Din ordre på ”Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC 8GB HDMI, DP, 2xDVI” er dessverre blitt makulert på grunn av veldig feilaktig prissetting."

Vil da tørre påstå at 40% rabatt på elektronikk ikke er ukjent praksis for Cdon og at det var naturlig for forbruker å forvente at prisen var reell.

Endret av KongeSamfunn
Lenke til kommentar

I korte trekk sa de at: Ved handle på nett inngår man i en binnende avtale, de har ikke rett til å heve avtalen med mindre tilbudet, i vårt tilfellet 40% kan anses som "for godt til å være sant" noe både jeg og konsulenten jeg snakket med hos forbrukerrådet mente var et helt legitimt tilbud på elektronikk. De anbefalte å kreve varen innen en dato. Hvis de ikke imøtekom kravet skulle forbrukerådet ta saken videre.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I korte trekk sa de at: Ved handle på nett inngår man i en binnende avtale, de har ikke rett til å heve avtalen med mindre tilbudet, i vårt tilfellet 40% kan anses som "for godt til å være sant" noe både jeg og konsulenten jeg snakket med hos forbrukerrådet mente var et helt legitimt tilbud på elektronikk. De anbefalte å kreve varen innen en dato. Hvis de ikke imøtekom kravet skulle forbrukerådet ta saken videre.

 

Brukte du ein formell mal frå Forbrukerrådet, eller kokte du ihop ein mail sjølv? Vil gjerne klage til vdon eg også.

At ein "mini"-versjon kan vere billegare er vel ikkje uhørt? Eg hadde null ide om prisnivået generelt i norge på skjermkortet i det eg bestilte, då ingen andre nettbutikkar hadde produktet. Fann kun prisar på "storebroren" 1070 G1.

Lenke til kommentar

Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg?

Så det du vil ha fram her, er at bedrifter/kjeder kan behandle kunden hvordan de vil, og komme unna med det fordi kunden ikke vil betale rettssak? Tviler på at kunden må stå til ansvar for noe som helst når kunden har blitt lurt trill rundt. Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...