Gå til innhold

Hvordan kan jeg lage og ta opp synthlyder på PCen med min M-Audio KeyRig?


mring

Anbefalte innlegg

Jeg er helt amatør når det gjelder dette, så beklager hvis problemet mitt er dårlig forklart:

 

Jeg har en gammel M-Audio KeyRig 49 (fra 2007 tror jeg) som, slik jeg har forstått det, er et sett tangenter man kobler til PC-en via USB. Det fulgte med noe programvare da jeg fikk den, men den CD-en har blitt borte i flytting. Det jeg er ute etter er et program som tar informasjonen om hvilke(n) tangent(er) jeg har trykket på og gjør det om til lyd, og hvor jeg styrer hvilket instrument det er osv. og kan ta opp denne lyden hvis jeg vil.

 

Stemmer det at denne typen program kalles softsynth, software synthesizer eller noe sånt? Finnes det noen gratisprogrammer som jeg kan installere og komme i gang med det samme, eller er dette komplisert/dyrt? Jeg prøvde å kikke rundt og installere "det første jeg kunne finne", men jeg fikk ikke noe av det jeg prøvde til å fungere (men keyrigen lyser opp når jeg kobler den til, så det er ingen grunn til å tro at den ikke fungerer).

 

Håper noen som har mer peiling enn meg har noen tips, og bare spør hvis det trengs mer informasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.multitrackstudio.com

 

 

Prøv og se om dette er noe sånt du leter etter.

 

Jeg har nå prøvd det og det ser ut til å gjøre susen - takk!