Gå til innhold

No Man's Sky: Inntrykk og generell prat


Anbefalte innlegg

 

Hadde nok skaffet meg dette om det ikke kostet så mye som det gjør. Utviklere kan love å legge til så mye de vil, da ser jeg det heller som et early access produkt og har ingen intensjoner om å betale prisen av et AAA spill for det.

 

Blir en prinsippsak mer enn noe annet egentlig.

Hva er definisjonen på et AAA spill da? 

Handler det om kvalitet, eller hvor mye penger som er brukt på produksjonen?

 

Ja, jeg vet hva definisjonen er. Men jeg syns det blir feil å skulle angi hvor mye man er villig til å betale for

et spill på bakgrunn av hvor mange mennesker som har jobbet med et spill, og hvor mye det har kostet å lage det.

De kriteriene i seg selv sier jo ingenting om kvaliteten på produktet. Assassin creed Unity er jo et såkalt AAA spill. 

Det var i mine øyne en heller trist opplevelse. Soma derimot, er laget av et lite selskap i Sverige og var for meg en superb opplevelse. Ingen tvil hvem av de to spillene jeg ville betalt mest for.

 

 

Definisjonen er prislappen fra mitt ståsted. Det er generelt sett ganske sjeldent jeg kjøper et spill til 500kr med tanke på hvor utrolig mange spill som finnes der ute med en langt lavere prislapp. Mange av disse har også gitt meg mer underholdende spilletid enn et spill til 500kr noengang har gjort.

 

Når jeg da sammenligner dette spillet med noe til 200kr som jeg har spilt i 150 timer så har jeg en rimelig høy standard på hva som tilbys, og har sett ganske mye på streams av dette spillet til å forstå at det neppe innfrir dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vi får ikke info hva vi skal gjøre i spillet, men må finne det ut selv. klør meg i hode grunn av det. det er for dårlig av di som har laget spillet. :)

Vi får ikke vite hva vi skal gjøre? Øh... har du i det hele tatt spilt spillet? Den første timen eller to er en tutorial som lærer deg det meste, helt til du har laget og installert en warp drive og fylt den med antimatter for å komme deg til andre galakser. Men selv etter det er det en historie, og du får hele tiden vite hva du "skal" gjøre. Begynner å bli litt rart at det er så mange som klager over at det ikke er noe å gjøre her, og ikke en eneste nevner at det er en historie annet enn at man skal dra til senter av universet. Har dere egentlig spilt spillet dere klager så mye over? Er bare litt mistenkelig når mange gir så mye åpenbar feilinformasjon.

 

Nei har ikke spillet mye grunn av spillet kjasjer.

Lenke til kommentar

Jepp, 40 minutter med spilletid tok det før jeg ba Steam om refund. (Takk og lov for refund).

I samsvar med det jeg leser med "hat anmeldelsene" skjønner jeg at det rett og slett ikke er noen fremtid for meg og dette spillet.
Jeg forstår det slik utifra det jeg har opplevd bare etter den lille tiden og med anmeldelsene at "90%" av spillet består rett og slett av å gå rundt å skyte fuckings planter. Du skyter planter for å for å skaffe deg deler til romskipet/våpen/drakt, for så igjen å dra til en annen planet for å skyte mer planter, så du kan bygge eller reparere andre ting. Repeat til du ikke gidder mer. Det er nesten like morsomt å se maling tørke, og etter 40 min orket jeg ikke mer. Du skal være rimlig glad i grinding for å like dette spillet. Jeg rakk til og med å starte på 3 forskjellige planter(pga jeg resatte spillet), og alle var kjedelig, autogenerert med autogenererte dyr som faktisk ikke en gang er interessante å oppdage. Jeg leser i anmeldeser at planeter senere i spillet er egentlig "same shit, different wrapping". Ikke hjelper det at graffikken er fra 2005 heller.

Nei, alle anmeldelsene ble nå veldig logisk - dette spillet er virkelig for en spesiell kundegruppe.



 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Nei har ikke spillet mye grunn av spillet kjasjer.

 

Jepp, 40 minutter med spilletid tok det før jeg ba Steam om refund. (Takk og lov for refund).

Etter bare 40 minutter har du knapt sett noe som helst av det spillet har å by på. Det blir som å surre rundt i tutorialen i Elder Scrolls i noen minutter og så bestemme deg for at spillet er ensformig og ikke har noe mer å by på - for du kommer ut i den åpen verden.  Eller spille tutorialen i et MMORPG og bestemme deg for at du hter det. NMS har absolutt mye mer å by på enn å "skyte planter".

 

Men dette gidder jeg ikke lengre. Enten "skal" alle elske et spill, ellers "skal" alle hate det. No Man's Sky var vanvittig hypet før release, men det virker som om de fleste bare satt og ventet på å få klage over hvor ræva det er. Fakta er at det gjør alt det de lovet det skulle gjøre, men alle klager over at det ikke gjør ting ingen lovet at det skulle gjøre. Er bare så møkk lei dette tøvet. Det er ingen som tenker selv lengre. Det sier jo sitt at folk syter og klager over et spill de innrømmer de aldri har spilt engang. Bare et spill får noen negative anmeldelser er det svært få som faktisk våger å gi det en sjanse. Men folk glemmer at en anmeldelse skrives av én person. Hvis fem anmeldelser gir det dårlig karakter betyr det bare at det er fem folk som ikke likte det. Man glemmer også at veldig mange føler seg tvunget til å gi det samme karakter som alle andre for å ikke havne i dårlig lys. Anmeldelser er ikke til å stole på.

 

Faktisk ser jeg ikke lenger vitsen med disse diskusjonsforumene. Det handler ikke om diskusjon lengre. Det handler bare om å være en del av en gruppe og mene det samme som alle andre. Sånt tøv gidder jeg ikke. Takk og farvel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe spillet når jeg kjøpte ps4, men glad jeg venta når jeg leser anmeldelsene. NMS er nok ett spill som tiltaler enkelte veldig mye pga av muligheter for å utforske. En av de største grunnene for meg å kjøpe dette var å kunne utforske med venner, når multi-player ikke er tilstede så blir det nok ikke kjøp i første omgang. Skal bli spennende å se utviklingen på det da

Lenke til kommentar

 

Vi får ikke info hva vi skal gjøre i spillet, men må finne det ut selv. klør meg i hode grunn av det. det er for dårlig av di som har laget spillet. :)

 

 

 

Ikke ta det ille opp :) men det at spillet har relativt vag info om hva man skal/må gjøre er noe av det som tiltaler meg mest med dette spillet. Man blir liksom ikke leid rundt som man blir i veldig mange spill.

 

Men den eneste frustrasjonen jeg sitter med akkurat nå, er at det henger seg, bare de siste 4 timene har det hengt seg 2 ganger. De første dagene mine med spillet opplevde jeg ikke dette i det hele tatt.

 

Noen som har oppdaget noen spennende planeter? Jeg var egentlig på vei ut i verdensrommet inntil jeg fant en planet med Gravitino (ca 27 000 units pr) baller med høy verdi, og har blitt værende der de siste 3 timene og sanke disse. :p

Lenke til kommentar

 

Nei har ikke spillet mye grunn av spillet kjasjer.

 

Jepp, 40 minutter med spilletid tok det før jeg ba Steam om refund. (Takk og lov for refund).

Etter bare 40 minutter har du knapt sett noe som helst av det spillet har å by på. Det blir som å surre rundt i tutorialen i Elder Scrolls i noen minutter og så bestemme deg for at spillet er ensformig og ikke har noe mer å by på - for du kommer ut i den åpen verden.  Eller spille tutorialen i et MMORPG og bestemme deg for at du hter det. NMS har absolutt mye mer å by på enn å "skyte planter".

 

Men dette gidder jeg ikke lengre. Enten "skal" alle elske et spill, ellers "skal" alle hate det. No Man's Sky var vanvittig hypet før release, men det virker som om de fleste bare satt og ventet på å få klage over hvor ræva det er. Fakta er at det gjør alt det de lovet det skulle gjøre, men alle klager over at det ikke gjør ting ingen lovet at det skulle gjøre. Er bare så møkk lei dette tøvet. Det er ingen som tenker selv lengre. Det sier jo sitt at folk syter og klager over et spill de innrømmer de aldri har spilt engang. Bare et spill får noen negative anmeldelser er det svært få som faktisk våger å gi det en sjanse. Men folk glemmer at en anmeldelse skrives av én person. Hvis fem anmeldelser gir det dårlig karakter betyr det bare at det er fem folk som ikke likte det. Man glemmer også at veldig mange føler seg tvunget til å gi det samme karakter som alle andre for å ikke havne i dårlig lys. Anmeldelser er ikke til å stole på.

 

Faktisk ser jeg ikke lenger vitsen med disse diskusjonsforumene. Det handler ikke om diskusjon lengre. Det handler bare om å være en del av en gruppe og mene det samme som alle andre. Sånt tøv gidder jeg ikke. Takk og farvel.

 

Savner deg alt, :tease:  er vist en bug i spillet da.  :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Hvor lenge kan jeg vente med steam refund? Kjøpte og betalte for spillet igår, men kjenner at jeg ikke er så veldig imponert etter dem første 6 timene. Men har også lest at spillet blir "bedre" når en har spilt en stund.

 

Steam Refund fungerer vel bare når du har spilt under 2 timer.

Lenke til kommentar

Jeg satt meg ned med det rett etter release på steam i går, og plutselig var halvannen time gått :) jeg gikk rundt en stund i nærheten av skipet mitt før jeg fikk fikset scanneren til exosuiten, og da jeg fikk scannet området så hadde jeg plutselig 7 min å gå for å få fikset skipet. På veien oppdaget jeg 6-7 forskjellige dyrearter og fant en monolith som gav meg et ord fra "GEK" språket, pluss et par outposts med diverse ressurser .. Så veien dit var mer interessant enn selve destinasjonen :)

 

Hadde forresten ingen tekniske problemer med pc utgaven foruten at jeg mistet kontakt med serveren.

Lenke til kommentar

Voldsomt som folk klager på gameplay, det ser jo akuratt likt ut om ikke en del bedre enn det har gjort på alt de har vist av videoer fram til release.

Eneste klagingen min er spillet krasjer da jeg dør å jeg plutselig er jeg i hovetmenyen i ps4 å ps4 spør om jeg hvil sende infoen til sony. 3 gang nå Leste det er romskipet som er synderen. De som forhåndsbestilte No Man's Sky fikk med en kode til et spesielt romskip, men det kan være lurt å vente med å løse den inn. Flere har i hvert fall rapportert om en potensielt spillødeleggende bug knyttet til dette. avinstalerte spillet ser om det blir bedre uten det romskip da. :) 

http://www.gamereactor.no/nyheter/446303/Odeleggende+bug+oppdaget+i+No+Mans+Sky/

 

Ødeleggende bug oppdaget i No Man's Sky
Lenke til kommentar

NMS er en stor skuffelse for meg. Hovedgrunnen er at spillet ikke lever opp til forventningene som er blitt skapt i forkant. Jeg trodde at hovedvekten lå på å utforske og la seg rive med i stemningen på de forskjellige planetene og oppleve det en på engelsk kaller "A Sense of Wonder". Slik er det ikke! Hovedoppgaven er å konstant å samle mineraler og stoffer for å holde romdrakt, romskip og våpen/multiverktøy operative til enhver tid. Utforskningen blir således en liten og frustrerende minimal opplevelse. Spesielt noen momenter i spillet er både irriterende og utfordrende:

 

  1. Dronene: Jeg hadde forventet at jeg ved ankomst til en ny ukjent uuforsket planet hadde vært alene sammen med evt. dyre og planteliv. Slik er det dessverre ikke! Samtlige planeter jeg har oppdaget (og jeg mistenker samtlige planeter jeg hadde kommet til å oppdage) er infisert av disse hersens dronene som følger med på alt du gjør og som i verste fall angriper deg hvis du gjør noe som de ikke liker. På grunn av dette får en ikke særlig følelse av at man er den første som setter sin fot på denne planeten. Så jeg må bare undre: Hvorfor - HVORFOR må disse dronene stadig være til stede?
  2. Bebyggelse: På samme måte som dronene er det fabrikker, kolonier og annet spredd utover hele planeten med ganske kort avstand mellom dem. Det må være titusenvis av dem på en hel planet. Igjen må jeg spørre hvorfor. 

Å oppdage en ny planet og dermed få vite at man er den første der er dessverre ikke sant. Jeg var ute etter atmosfæren og stemningen ved akkurat å oppdage og utforske. Det gir NMS meg ikke. I stedet blir det et repetitivt, kjedelig og syltynt spill som ikke akkurat inspirerer til videre oppmerksomhet. 

 

Så da er det tilbake til Fallout 4 og Alien Isolation som ihvertfall har atmosfære og gir meg nettopp "A Sense of Wonder" som jeg er ute etter i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...