Gå til innhold

Glatteste Android-opplevelse jeg har sett


Anbefalte innlegg

Jeg var i Japan nylig og kom over følgende Android-telefon – Sharp AQUOS Xx3 – som hadde den glatteste brukeropplevelsen jeg har opplevd. Den har rett og slett superglatte bevegelser, merkbart annerledes enn alle andre toppmodeller jeg har prøvd, fra HTC til Samsung Edge til Nexus-telefonene. Jeg prøvde den masse, åpnet og lukket app-skuffen og sveipet hit og dit. Den var konstant glatt, ikke noe oppheng. Har dessverre ikke video av det, og mistenker at det ikke ville ha kommet opp uansett.
 
Med glatthet mener jeg ikke nødvendigvis hvor kjapp den er til å reagere på trykk, f.eks. når du åpner skjermen, selv om dette var kjapt også. Eksempelvis er Nexus 5 lynrask på det, mens Edge 7 f.eks. er alt for treig til å forsvare prislappen.
 
Utifra hva jeg kan se, fungerer den ikke i Europa. Jeg hadde så lyst på den. :(
 
Lurte på om noen andre har opplevd lignende?
 
sharp-aquos-xx3.jpg
 
Spesifikasjoner:

  • Android 6.0 Marshmallow
  • Qualcomm Snapdragon 820 (MSM8996) quad-core processor
  • 3GB RAM
Endret av Kutler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorola har hatt kjappe telefoner de siste årene ja.

Aktiver Developer Mode og reduser vindusanimasjon, da virker selv samsung kjapt.

Har Motorola noe med Sharp å gjøre? Enig i det med å gjøre animasjonene kjappere – merket selv at ting gikk fortere når min Nexus 5 var i strømsparemodus.

 

Liker godt Samsung Touchwiz, men de kan sikkert bli litt bedre på flyt. (Sitter på en Note 3 som jeg er meget fornøyd med)

Det jeg mener, som er litt vanskelig er å forklare, er at det virker som om det er «høyere FPS» på AQUOS-mobilen. Ingen av Samsung S-telefonene har dette.

Endret av Kutler
Lenke til kommentar

 

Motorola har hatt kjappe telefoner de siste årene ja.

Aktiver Developer Mode og reduser vindusanimasjon, da virker selv samsung kjapt.

Har Motorola noe med Sharp å gjøre? Enig i det med å gjøre animasjonene kjappere – merket selv at ting gikk fortere når min Nexus 5 var i strømsparemodus.

 

Liker godt Samsung Touchwiz, men de kan sikkert bli litt bedre på flyt. (Sitter på en Note 3 som jeg er meget fornøyd med)

Det jeg mener, som er litt vanskelig er å forklare, er at det virker som om det er «høyere FPS» på AQUOS-mobilen. Ingen av Samsung S-telefonene har dette.

 

Kan det tenkes at skjermene på Sharp-telefonene har høyere refreshrate (60Hz vs 30Hz f.eks) enn Samsung sine?

 

IGZO vs Super AMOLED (er dette IPS?)?

 

Noen brukere på overclock nevner noe om dette her: 

http://www.overclock.net/t/1449080/igzo-vs-ips-which-one-is-better-in-terms-of-display-quality

 

"Not sure if it was mentioned but IGZO provides faster response times too. Much faster than IPS. And the use of such exotic materials and manufacturing difficulties is keeping the cost of IGZO high for now."

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sharps telefoner funker fint i Europa. har selv kjøpt flere Sharp Aquos modeller i Japan, og fått dem låst opp av Docomo. Flotte telefoner, men kameraet har litt å gå på. Men de tør å ha litt annerledes design, og det setter jeg pris på.

Har to stk nå som jeg bruker her i Norge uten problemer.

 

Et av problemene med disse er at du må være tilkoblet Japansk telenettverk for å kunne oppdatere Android. Så sist jeg var i Tokyo, hadde jeg med meg 2 Sharp og en Fujitsu, bare for å oppdatere dem.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg var i Japan nylig og kom over følgende Android-telefon – Sharp AQUOS Xx3 – som hadde den glatteste brukeropplevelsen jeg har opplevd. Den har rett og slett superglatte bevegelser, merkbart annerledes enn alle andre toppmodeller jeg har prøvd, fra HTC til Samsung Edge til Nexus-telefonene. Jeg prøvde den masse, åpnet og lukket app-skuffen og sveipet hit og dit. Den var konstant glatt, ikke noe oppheng. Har dessverre ikke video av det, og mistenker at det ikke ville ha kommet opp uansett.

 

Med glatthet mener jeg ikke nødvendigvis hvor kjapp den er til å reagere på trykk, f.eks. når du åpner skjermen, selv om dette var kjapt også. Eksempelvis er Nexus 5 lynrask på det, mens Edge 7 f.eks. er alt for treig til å forsvare prislappen.

 

Utifra hva jeg kan se, fungerer den ikke i Europa. Jeg hadde så lyst på den. :(

 

Lurte på om noen andre har opplevd lignende?

 

sharp-aquos-xx3.jpg

 

Spesifikasjoner:

  • Android 6.0 Marshmallow
  • Qualcomm Snapdragon 820 (MSM8996) quad-core processor
  • 3GB RAM

 

Sharp lager veldig gode telefoner, ja.

 

Du kan fint få tak i denne telefonen også i Norge, ved å bestille f.eks fra Kyoex:

 

http://www.kyoex.com/sharp-sh-m03-aquos-mini-high-speed-igzo-dual-illumination-phone-unlocked/

 

Har bestilt telefoner derfra selv, og fungerte utmerket.

 

Bor selv i Japan nå, så har ikke behov for å bestille telefoner herfra lenger, men Sharp er absolutt et av alternativene neste gang jeg skal kjøpe.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kyoex har nok ikke denne ennå, men den kommer nok. Det pleier å være omlag 6 mnd fra lansering til Kazuto får låst dem opp og kan selge dem i butikken sin.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sharp lager veldig gode telefoner, ja.

 

Du kan fint få tak i denne telefonen også i Norge, ved å bestille f.eks fra Kyoex:

 

http://www.kyoex.com/sharp-sh-m03-aquos-mini-high-speed-igzo-dual-illumination-phone-unlocked/

 

Har bestilt telefoner derfra selv, og fungerte utmerket.

 

Bor selv i Japan nå, så har ikke behov for å bestille telefoner herfra lenger, men Sharp er absolutt et av alternativene neste gang jeg skal kjøpe.

Takk for tipset! Virker litt keitete å skulle dra til Japan for å få oppdatert Android, som Jeve Stobs sier, men den lyseblå modellen tiltalte meg veldig. :love:

 

For øvrig kan det jo være en mulighet for at det bare var akkurat denne Sharp-modellen, eller noen få, som kun har dette glatte skjermlaget. Med mindre de grunnleggende lager ting helt annerledes?

Endret av Kutler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...