Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvitte seg med bil som har lån


Anbefalte innlegg

Men jeg kan jo kanskje evt ta kontakt med AS finansiering, og høre om det er mulig å flytte billånet "ut av bilen" 
men som nevnt tidligere så blir vel sikkert renten noe høyere da. Men dette kompenserer jeg kanskje litt på ved å betale inn den summen jeg får for bilen inn på lånet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kan tegne full-kasko og krasje inn i en bergvegg noen uker etter, få penger til å reparere bilen men bruke dem på lånet i stedet.

 

Vet ikke om forsikringssvindel er det beste tipset å gi.

 

Det er ikke svindel dersom man var beruset og kjørte av veien uten vilje.

Og man forteller ikke at man var beruset pga det er personlige alkoholproblemer og ville føre til ytterlige psykisk belastning...

Lenke til kommentar

Men, da sitter man igjen med en ødelagt bil og litt mer penger. Når bilen er ødelagt får man jo enda mindre for den, ser ikke at det løser noe.

Og, så må man jo betale en del i egenandel og mister bonus i beste fall, altså tjener man ikke på det men kommer kanskje ut i 0.

 

 

I verste fall blir man tatt for forsikringssvindel, mister lappen og får en real bot for fyllekjøring.

Da sitter man igjen med en ødelagt bil, uten lappen, uten penger og med en bot. Veldig dumt altså.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan tegne full-kasko og krasje inn i en bergvegg noen uker etter, få penger til å reparere bilen men bruke dem på lånet i stedet.

 

Vet ikke om forsikringssvindel er det beste tipset å gi.

 

Det er ikke svindel dersom man var beruset og kjørte av veien uten vilje.

Og man forteller ikke at man var beruset pga det er personlige alkoholproblemer og ville føre til ytterlige psykisk belastning...

 

 

Fantastisk gode forslag fra deg her.

 

Du vet at det snart er ledig jobb som "sjef" i et av de større landene i verden? Sleng inn en søknad.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen økonomisk ekspert, men har såpass mye livserfaring at jeg tror jeg kan bidra med litt verdifull input her.

 

Et lån på 70.000 er ikke mye. Dette kommer selvsagt an på om du har fast inntekt, er arbeidsledig eller er student. Dette er uansett fullt mulig å betale tilbake i løpet av få år dersom man setter av et fast beløp på 2-3000 i måneden. Dersom du ikke har råd til det, må du leve spartansk og justere livsstilen din en periode til du faktisk greier det. Det er ikke så vanskelig som det høres ut. Jeg har vært der... det var hardt, men jeg fikk en verdifull livserfaring!

 

Her er hva du må gjøre:

  1. Snakk med banken din der du har brukskonto, ikke de som har billånet. De kan se på din økonomi, og har mulighet til å gi små forbrukslån med en god rente i forhold til alle spekulative forbrukslånbanker som lever av å lure folk til å betale dyrt. Dersom du eier bolig kan du ta pant i boligen, ellers kan det være muilg å ta lån uten pant til en høyere rente.
  2. Ta et lån på summen som AS finansiering skal ha for å betale ut lånet. Da fjerner de panten på bilen, og den vil bli lettere å selge.
  3. Selg bilen, og for all del bruk pengene på å betale ned det nye lånet så snart som overhodet mulig. Husk at renteutgiftene vil da bli lavere, og lånet vil bli lettere å betjene!

Og for all del...ikke kjøp ny bil om du ikke MÅ. Da mener jeg at dersom du har lønnet inntekt, og må ha bil for å komme deg til jobb kan det forsvares. Dersom du har bil fordi det er fint å komme seg rundt om kring, men ikke en nødvendighet, kan du la vær. Jeg kan anbefale å benytte feks www.nabobil.no dersom du skal på tur en helg, eller må på IKEA en kveld, men ellers kan jeg anbefale å bruke 4-5000 på en sykkel. Nei jeg fleiper ikke. Jeg solgte bilen til fordel for sykkel for 2 år siden. Ja, jeg savner bilen til tider, men jeg kommer meg like fint på jobb uten. Og så sparer jeg minst 5000,- pr måned når alle utgifter og verditap er tatt med - og det på en 10 år gammel konebil. Sjekk denne kalkulatoren for hva en bil faktisk koster pr mnd og år. Der er ikke rent lite! 

 

Denne knipen er jeg sikker på at du kommer ut av. Det er uansett lurt å gjøre noe med den før det går så langt at du får en betalingsanmerkning. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alternativ1: Skal du ha ny bil? I såfall kan du gå til forhandler og be dem om å ta bilen i innbytte. De betaler ned lånet ditt med innbytteprisen. Er du heldig så kan du få overført restbeløpet til nytt billån på ny bil.

 

Alternativ 2: La bilen stå og betal ned på lånet til du står igjen med beløpet bilen er verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...