Gå til innhold

Hvilke muligheter har jeg som vernepleier


fjernto

Anbefalte innlegg

Hei. Har kommet inn på vernepleier, men er litt usikker, på hvilke muligheter jeg har som vernepleier. Jeg tror ikke, jeg vil være i stand til å bytte bleier, eller kle på personer. Det skal sies at jeg aldri har prøvd det før. Samtidig når jeg tenker på det, så kan jeg ikke se for meg, at jeg synes det er særlig positivt, for yrket (for min del). Jeg tror kanskje jeg ville likt å jobbet på en institusjon, eller med personer med funksjonshemninger. Jeg er også opptatt av hva lønnen ligger på. Det varierer nok, men er det mulig å tjene 400 k netto?

Endret av Gavekort
Endret emnetittel til noe mer beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennomsnittslønnen for sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleiere er på 462 000 kr. Dette er gjennomsnittslønnen for alle, medregnet ansiennitet. Du vil nok mest sannsynlig, om du hadde startet i dag, tjent under 400 000 kr.

 

Denne informasjonen, samt mer informasjon om hva jobben som vernepleier går ut på, finner du her.

Lenke til kommentar

Skifte bleier og kle på personer er noe som kommer veldig naturlig etterhvert :) Pluss du kommer til å møte ting langt verre enn det på de fleste steder. 400 netto er veldig mye, men får du opp full ansiennitet og en videreutdanning kan du helt sikkert strekke deg mot 350. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...