Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er pullups mye tyngre på bom enn på stang? Har kun stang der jeg trener, og er redd jeg kan få et lite sjokk på grunn av annet grep e.l...

Bom er enklere da du ikke må trekke deg like langt opp for å treffe punktet nedenfor brystet.
For oss gutta har jo ikke det noe å si da haka skal over bommen. Så der er jo jentene mer "heldig". Men selv føler jeg at jeg at bom er lettere pga at håndflatene får motstand, noe som gjør meg mer stabil :) Endret av marud
Lenke til kommentar

Noen som har tatt pc-testene før? Hva er spesielt viktig å tenke på? Hvor mye telles egentlig pc-testene for opptaket, bortsett fra at det må være gjennomført?

 

Gret å ha noen kunnskap og tanker om det, før man eventuelt skal avlegge dette:)

Endret av Light2016
Lenke til kommentar

Noen som har tatt pc-testene før? Hva er spesielt viktig å tenke på? Hvor mye telles egentlig pc-testene for opptaket, bortsett fra at det må være gjennomført?

 

Gret å ha noen kunnskap og tanker om det, før man eventuelt skal avlegge dette:)

PC testene individuelt teller ikke allverdens, men det er totalen av disse og intervjuene som bestemmer om man er skikket eller ei. Det som er viktig med testene er å svare ærlig. Hvis man gjør seg til eller går etter hvordan du tror de vil at du skal være så legges dette fort merke til og det er en stor sjanse for at resultatet blir ugyldig. Endret av marud
Lenke til kommentar

 

Noen som har tatt pc-testene før? Hva er spesielt viktig å tenke på? Hvor mye telles egentlig pc-testene for opptaket, bortsett fra at det må være gjennomført?

 

Gret å ha noen kunnskap og tanker om det, før man eventuelt skal avlegge dette:)

PC testene individuelt teller ikke allverdens, men det er totalen av disse og intervjuene som bestemmer om man er skikket eller ei. Det som er viktig med testene er å svare ærlig. Hvis man gjør seg til eller går etter hvordan du tror de vil at du skal være så legges dette fort merke til og det er en stor sjanse for at resultatet blir ugyldig.

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)
Lenke til kommentar

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)

 

Endret av Light2016
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)

Har hørt om at det ikke er alt en politistudent kan jobbe med, kan det være riktig?

Ja, korrekt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)

Har hørt om at det ikke er alt en politistudent kan jobbe med, kan det være riktig?
Er nok mer mot B2 det, da Politimester må godkjenne arbeidet. Hvis jeg har forstått korrekt.
Lenke til kommentar

 

Hvordan er B2 året. Er det i lik linje med en fulltidsstilling?

B2 er turnusår i et av landets politidistrikter. Forøvrig må man søke om til politimesteren om å ha "bierverv" - altså en jobb på siden.

Tilsvarer turnusåret i B2 en 100% jobb?

Lenke til kommentar

B2 tilsvarer en 100% i den forstand at man følger normal turnus med sin veileder. Samtidig følger B2 det normale studieåret, og man har derfor fri når man ellers ville hatt fri for forelesning. Dvs. fri rundt høytider og helligdager. Utenom det, leiropphold og hospitering, tilsvarer turnusåret en 100% jobb.

Lenke til kommentar

B2 tilsvarer en 100% i den forstand at man følger normal turnus med sin veileder. Samtidig følger B2 det normale studieåret, og man har derfor fri når man ellers ville hatt fri for forelesning. Dvs. fri rundt høytider og helligdager. Utenom det, leiropphold og hospitering, tilsvarer turnusåret en 100% jobb.

Det ga litt mer mening. Takk :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)
Har hørt om at det ikke er alt en politistudent kan jobbe med, kan det være riktig?
Er nok mer mot B2 det, da Politimester må godkjenne arbeidet. Hvis jeg har forstått korrekt.

 

Det går fint å jobbe mens man studerer. Jobbet igjennom B1 og B3. Mest på høstsemesteret ettersom det kun er to eksamener på høsten.  Ellers går det fint å ha en ekstrajobb i B2 også. Så lenge du har en vanlig jobb, så pleier det å bli godkjent. Var selv litt innom hjemmesykepleien i B2. Det vanskelige med jobb i B2 er at praksisåret kan være nærmest hvor som helst i landet. Er ikke like lett å få jobb på et lite tettsted som i en større by.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)
Har hørt om at det ikke er alt en politistudent kan jobbe med, kan det være riktig?
Er nok mer mot B2 det, da Politimester må godkjenne arbeidet. Hvis jeg har forstått korrekt.

Det går fint å jobbe mens man studerer. Jobbet igjennom B1 og B3. Mest på høstsemesteret ettersom det kun er to eksamener på høsten. Ellers går det fint å ha en ekstrajobb i B2 også. Så lenge du har en vanlig jobb, så pleier det å bli godkjent. Var selv litt innom hjemmesykepleien i B2. Det vanskelige med jobb i B2 er at praksisåret kan være nærmest hvor som helst i landet. Er ikke like lett å få jobb på et lite tettsted som i en større by.

Godt å høre!

Nå blir vel der du kommer ifra prioritert som tjenestested i B2?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvor mye jobber de som går B1 ved siden av studiene?

Jeg har to venner i B1 nå og de er helt forskjellige.. Ene har ikke hatt jobb ved siden av, mens den andre jobber minimum 20% i uka. Så lenge man har kontroll på studiene og får det til å gå opp så vil nok mye gå :)
Har hørt om at det ikke er alt en politistudent kan jobbe med, kan det være riktig?
Er nok mer mot B2 det, da Politimester må godkjenne arbeidet. Hvis jeg har forstått korrekt.
Det går fint å jobbe mens man studerer. Jobbet igjennom B1 og B3. Mest på høstsemesteret ettersom det kun er to eksamener på høsten. Ellers går det fint å ha en ekstrajobb i B2 også. Så lenge du har en vanlig jobb, så pleier det å bli godkjent. Var selv litt innom hjemmesykepleien i B2. Det vanskelige med jobb i B2 er at praksisåret kan være nærmest hvor som helst i landet. Er ikke like lett å få jobb på et lite tettsted som i en større by.

Godt å høre!

Nå blir vel der du kommer ifra prioritert som tjenestested i B2?

 

På ingen måte. Du setter opp 3 ønskede steder. Det er derimot ikke garantert at du får en av disse. Mange som havner på mindre steder grunnet få søkere her. Er en tilfeldig trekning, så karakterer spiller ingen rolle. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...