Gå til innhold

Kontrollere muskelvekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ikke slutte å trene da vil musklene gradvis forsvinne, men man kan trene litt lettere og vedlikeholde det resultatet man har fått.

Slik er det med kroppen, resultat er ferskvare uansett om det er kondisjon, muskler, styrke, utholdenhet. Må holdes vedlike ellers forfaller det.

Lenke til kommentar

Mål fett% med fettkaliper - men dette bør da gjøres helt i fra starten av for å få mest mulig nøyaktig resultat. Den krever også en del trening å bruke. Den mest nøyaktige måten å måle hvor mye muskelmasse du har lagt på deg.

 

Tror ikke du skal bekymre deg for å få for mye muskelmasse. Det tar TID og kontrolleres enkelt på den måten. Hører sjelden om tilfeller hvor folk sier seg "fornøyde" på denne måten da man som oftest føler seg bedre og bedre, får bedre selvtillitt og selvfølelse og "venner seg til" sin masse når man ser seg i speilet hver dag....

Dessuten krever det mer og mer jobb å fortsette byggingen desto mer masse man allerede har bygget.

 

En som planlegger sin første bolekur tenker gjerne på denne måten. :wee:

Lenke til kommentar

Om du kjører "perfekt" trening og kosthold, kan du rekne med å legge på deg 8-12kg musker første året, så 5-8 deretter. 
Forutsetning er at du trener hele kroppen, ikke berre rompe eller bryst.

 

Om du får "nok" muskler, kan du kutte ned i kcal, trene litt mindre, gå over til litt mer kondisjons trening (fin mix av styrke og kondisjon). Da vil du beholde musklene, styrke, kondis, uten å gå noe mer opp i vekt.

Lenke til kommentar

 

Tror du neppe trenger å bekymre deg for å få "for mye" muskler, det er ikke slik at man plutselig sitter der med 90kg lean masse :>

 

Hater når jeg våkner på lørdag, ser meg i speilet, og ser at jeg har fått kroppen til Frank Zane over natta ass...

 

:D Har det problemet selv, er mest Arnold jeg ligner på riktignok.. men det går fort over når morgenkaffen kicker inn og realiteten kommer over meg som en bølge :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...