Gå til innhold

Disse teknologistudiene er vanskeligst å komme inn på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg snakket ikke om å legge ned utdanningen, men hold fast på antall som taes inn. En økning av antall årlige uteksaminerte mener jeg ikke er nødvendig.

 

Enig. Det virker som noen tenker at man må utvide utdannelsene i dårlige tider for å holde folk i gang.

Jeg mener man må utdanne så mange man ser som sannsynlig at det er behov for. Folk blir jo nesten litt lurt når man hopper på en utdannelsen feks ved samfunnsvitenskapelig fakultet v/ UiB, bare for å stå der med en Master nesten ingen arbeidsgivere vil ha etterpå. Det er klart, noen får jobb. men nå "mesteparten" ikke får noe relevant arbeid etter utdanning, da har disse personene både blitt lurt og lurt seg selv.

 

Etter at samordna opptak tallene kom ut, så syns jeg det er gledelig å se at profesjonsutdannelsene har en opptur. Feks sykepleier og medisin utdanning mener jeg er spesielt samfunnsnyttig, nesten uansett hvor mange man utdanner. Men samfunnet må også følge opp, og skape arbeidsplasser til disse folkene etter de er ferdige på skolen.

 

Vi har i de siste årene også leste mye om hvor stor lærermangelen er, og hvor enorm den kommer til å bli fremover. Min samboer er utdannet lærer, men her som vi bor er det faen ikke mange stillinger ute. (nord for bergen)

Hvor er alle lærerstillingene? Et for meg tydelig eksempel på at samfunnet ikke følger opp behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...