Gå til innhold

Flere som venter på Samordna opptak?


r0zaku

Anbefalte innlegg

Er det noen flere der ute som venter på Samordna opptak? Jeg er så spent at jeg blir helt gal av denne ventingen. Jeg trooor jeg har en god sjanse for og komme inn, men allikevel så er jeg redd poengsummen skal hoppe like høyt som i fjor. Jeg har 47 poeng og fjorårets var 43.6 ... Sykepleie UIA - Grimstad. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett denne brukeren garantere at andre brukere kommer inn på andre tråder også. Trolig bare trolling.

 

Det er antakelser basert på tidligere poengsum og antall søker vs antall plasser. Du skjønner selv at hvis du har 50 poeng, poenggrensen tidligere har alltid ligget mellom 35 og 40. Det er like mange plasser i år som i de tidligere årene, da vil nok vedkommende komme inn på studiet. Derfor kan man garantere for at vedkommende kommer inn på studiet. Jeg vil ikke påstå det er trolling, da jeg ikke har som hensikt å provosere vedkommende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har sett denne brukeren garantere at andre brukere kommer inn på andre tråder også. Trolig bare trolling.

 

Det er antakelser basert på tidligere poengsum og antall søker vs antall plasser. Du skjønner selv at hvis du har 50 poeng, poenggrensen tidligere har alltid ligget mellom 35 og 40. Det er like mange plasser i år som i de tidligere årene, da vil nok vedkommende komme inn på studiet. Derfor kan man garantere for at vedkommende kommer inn på studiet. Jeg vil ikke påstå det er trolling, da jeg ikke har som hensikt å provosere vedkommende.

 

 

Trådstarter har 47 poengsum. 

 

Du kan ikke garantere noe som helst basert på antagelser, selv om det er stor sannsynlighet for at h*n gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har sett denne brukeren garantere at andre brukere kommer inn på andre tråder også. Trolig bare trolling.

 

Det er antakelser basert på tidligere poengsum og antall søker vs antall plasser. Du skjønner selv at hvis du har 50 poeng, poenggrensen tidligere har alltid ligget mellom 35 og 40. Det er like mange plasser i år som i de tidligere årene, da vil nok vedkommende komme inn på studiet. Derfor kan man garantere for at vedkommende kommer inn på studiet. Jeg vil ikke påstå det er trolling, da jeg ikke har som hensikt å provosere vedkommende.

 

 

Trådstarter har 47 poengsum. 

 

Du kan ikke garantere noe som helst basert på antagelser, selv om det er stor sannsynlighet for at h*n gjør det.

 

Jeg kjøper denne, men jeg skal ordlegge meg bedre neste gang. Det er meget stor sannsynlighet for at du kommer inn på studiet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For det studiet der er det 115 planlagte studieplasser mot 105 året før, men så har også antallet førstevalgssøkere gått fra 272 til 331. Det er altså 22% økning i søkere med bare 9,5% økning i studieplasser.

 

Dette blir spennende for trådstarter!

 

1915857_300x_1424420148128.png

 

Kilder:

http://www.samordnaopptak.no/tall/2015/hoved/tilbud_per_plass

http://www.samordnaopptak.no/tall/2016/mai/foerstevalg/plasser/rangert

 

Edit: Tulleeditor.

 

Edit 2: Jeg venter også på SO, men er rimelig sikker på at jeg kommer inn.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...