Gå til innhold

– Feil at Norge har for dårlig båndbredde mot utlandet


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet jeg opplever er responstid mot servere i europa.

 

Så vidt jeg har sett, kommer 99% av responstiden mot servere i andre europeiske land fra ISP-en min sitt interne nettverk, basert på en del runder med traceroute. Responstiden fra servere i Norge er heller ikke så veldig imponerende, selv om det på ingen måte er dårlig.

Lenke til kommentar

 

Problemet jeg opplever er responstid mot servere i europa.

 

Så vidt jeg har sett, kommer 99% av responstiden mot servere i andre europeiske land fra ISP-en min sitt interne nettverk, basert på en del runder med traceroute. Responstiden fra servere i Norge er heller ikke så veldig imponerende, selv om det på ingen måte er dårlig.

Er det aksjerobbotene som ikke har tengt å kjøpe noe like vel som trenger denne forhøyede hastighed og setefikat strøm ?

 

Til helvede med deise ideoter !

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

 

Problemet jeg opplever er responstid mot servere i europa.

 

Så vidt jeg har sett, kommer 99% av responstiden mot servere i andre europeiske land fra ISP-en min sitt interne nettverk, basert på en del runder med traceroute. Responstiden fra servere i Norge er heller ikke så veldig imponerende, selv om det på ingen måte er dårlig.

Personlig ligger jeg på 12-17 ms til de fleste norske serverne jeg har hatt i norge (fra en dsl-linje), til england går det ganske greit (jeg har rundt 24ms til min vps der) men til danmark og spesiellt tyskland/frankrike stiger det fort til 60-80ms noe som straffer seg sett fra ett SEO perspektiv.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet jeg opplever er responstid mot servere i europa.

Så vidt jeg har sett, kommer 99% av responstiden mot servere i andre europeiske land fra ISP-en min sitt interne nettverk, basert på en del runder med traceroute. Responstiden fra servere i Norge er heller ikke så veldig imponerende, selv om det på ingen måte er dårlig.

Personlig ligger jeg på 12-17 ms til de fleste norske serverne jeg har hatt i norge (fra en dsl-linje), til england går det ganske greit (jeg har rundt 24ms til min vps der) men til danmark og spesiellt tyskland/frankrike stiger det fort til 60-80ms noe som straffer seg sett fra ett SEO perspektiv.

 

Rart. Får som regel maks 50ms til (Paris) Frankrike.

Det er Ikke før jeg kryper nedover Øst-Europa - Romania, Bulgaria og nedover til Tyrkia jeg får opp mot 80ms.

Testet mot france.privateinternetaccess.com, ro.privateinternetaccess.com og turkey.privateinternetaccess.com.

Lenke til kommentar

Mulig vi ligger bra an for datasenter, men pokker for ein prosess det er å få fiber som privatperson. Graveforskriftene er muligens justert no so der fjerner man jo et stort hinder, men før fiber som medie blir frislept for konkuranse er du jo som privatperson fortsatt prisgitt velvillige utbyggere eller stuck med ei burettslagsavtale der du binder deg til ein gitt teknologi og pris i 4-5 år berre for å få kabelen i hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...