Gå til innhold

Hjelp til å finne noen som kan lage smådeler til Lian Li kabinett


Gjest Bruker-68389

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-68389

Har et Lian Li PC-P80B kabinett med svingdør i front. Det er kun festet med to stusselig plasthengsler jeg gjerne skulle fått laget i metall. Toppene på disse hengslene er slitt så døren vil ikke henge lenger.

Hvem kan jeg henvende meg hos helst i Fredrikstad, eller så nærme som mulig(Østfold), som kan påta seg en slik småjobb ?

 

oz446Ko.jpg

 

Toppene trenger i tillegg være ca. 2 mm høyere da de her er nedslitt for mye.

 

På forhånd takk :)

Endret av Bruker-68389
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å henvende deg til et vannskæringsfirma. Hvis objektet ikke er for komplisert burde det la seg gjøre, men du må jo ha en tegning av hengselen først.

 

Det kan du kanskje få fra lian-li, eller bruke en laserskanner, med det er jo ikke så lett å få tilgang til.

 

Feks http://trosterud.no/norsk/maskinpark_/vannskj_rer/

 

Evt. støpe det. Men høres ut som unødvendig mye arbeid og penger for noe så smått. Hvorfor ikke kjøpe et annet kabinett?

Endret av WiRe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Du kan prøve å henvende deg til et vannskæringsfirma. Hvis objektet ikke er for komplisert burde det la seg gjøre, men du må jo ha en tegning av hengselen først.

 

Det kan du kanskje få fra lian-li, eller bruke en laserskanner, med det er jo ikke så lett å få tilgang til.

 

Feks http://trosterud.no/norsk/maskinpark_/vannskj_rer/

 

Evt. støpe det. Men høres ut som unødvendig mye arbeid og penger for noe så smått. Hvorfor ikke kjøpe et annet kabinett?

Tegning får jeg neppe tak i. Jeg har vært i kontakt med Lian Li flere ganger, men ettersom dette er som et filleproblem for dem og regne, så blir det bare masse bortforklaringer, kontakt importør osv. Microplex er konkurs så der kommer jeg heller ingen vei, og det gjorde jeg ikke første gangen heller. De var svært motvillige til å hjelpe, så jeg burde vel reklamert på hele kabinettet først som sist.

 

Jeg ønsker dette kabinettet og ikke noe nytt, da det for min del er helt genialt. Alt kan fikses, så jeg kjøper ikke nytt kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert anbefale et firma, men det kommer til å koste deg mange tusen, sikkert 10.000,-++. Arbeidstimer for å tegne opp så man får programmert maskinen, materialkostnader og tiden det tar å frese ut.

 

Edit; For å¨presisere; De fleste firmaer som driver med slik tar gjerne 700-1.000,-/ timen hvis ikke mer.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Tror du ikke produsenten kan sende deg et par nye sånne?

Nope. Jeg har flere ganger kontaktet dem, og de ønsket at jeg kontaktet forhandler. Forhandler sa bare gjentatte ganger at det var vanskelig å la seg gjøre, og til slutt døde bare saken ut. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Jeg kan sikkert anbefale et firma, men det kommer til å koste deg mange tusen, sikkert 10.000,-++. Arbeidstimer for å tegne opp så man får programmert maskinen, materialkostnader og tiden det tar å frese ut.

 

Edit; For å¨presisere; De fleste firmaer som driver med slik tar gjerne 700-1.000,-/ timen hvis ikke mer.

Vel vel, det der høres bare helt høl i huet ut. Det må da finnes andre mindre firmaer/privatpersoner som klarer og ca. lage den samme delen, i metall? Det spiller ingen trille hvordan den ser ut, bare den gjør jobben. 

 

I verste fall - Er det mulig med en 3D-scanner og scanne delen, og så påføre 2mm i topp av delen, i softwaren på pc'en ?

Endret av Bruker-68389
Lenke til kommentar

Problemet er at du skal ha det i metall. Det finnes privatpersoner som har 3D-printer som tar enkle jobber, men da er det plast. Skal du ha det i metall så må delen freses ut av èn metallbit, du betaler hele biten, og det må tegnes i et format som maskinen bruker. Skal du ha det 3D-printet i metall så blir det enda dyrere.

 

Edit; Det er liten forskjell på tiden det tar for å tegne delen identisk enn å tegne en som ser anerledes ut/ en simplere utgave og gjør samme nytten.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...