Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Får gratisaviser pakket oppi postkassa som har "INGEN GRATISAVIS"-lapp. Lov? Ikke lov?


Aleks855

Anbefalte innlegg

 

Markedsføringsloven § 17:

 

 

 

§ 17.Levering av uadressert reklame og gratis aviser

 

I næringsvirksomhet er det forbudt å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame eller gratis aviser til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette. En formidler er likevel ikke ansvarlig for leveringen hvis formidleren har fått opplyst, og har grunn til å anta, at det som leveres ut, ikke er reklame eller gratis avis.

 

Innstikk i aviser og andre trykksaker, som er omfattet av redaktøransvaret, anses ikke som uadressert reklame eller gratis avis etter denne bestemmelsen.

 

Hvem er det man skal anmelde brudd på denne loven til? Er det politiet eller er det et annet organ. Sliter nemmelig noe veldig med noen eiendomsmeglere som overhode ikke respekterer reservasjonen mot uadresert reklame. Og alle i oppgangen jeg bor har reservert seg, og da en eiendomsmegler ringte på og jeg sa nei til å slippe han inn siden alle har reservert seg ble han SUR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle innspill!

 

Sendte en mail til de det gjaldt (med paragrafhenvisning), og de beklaga og skulle ta det opp direkte med de individene som har levert til min adresse de siste månedene.

 

Som andre har nevnt, så ville neste steg vært Forbrukerombudet, ja. Og dersom jeg får avisene regelmessig igjen (ser mellom fingrene når det gjelder en avis en gang i blant - ærlig feil), så vil jeg kontakte dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...