Gå til innhold

Ikke fått Skatteoppgjøret


BadSmile

Anbefalte innlegg

Flere som ikke har fått? Er det forskjellig for alle? Ser en her inne fikk den for noen dager siden.

 

Er så mye forskjellige datoer jeg leser rundt. En side sier " Første mulige dato for utbetaling dersom du har penger tilgode er 22. juni. " Imens andre steder så står det at skatteoppgjørene blir sendt da. Er redd for at pengene ikke kommer før august, og det hadde vært ganske så trist med tanke på at jeg tok en "betal senere" lån for datadeler og den går ut denne måneden (dum som jeg er).

 

Alt bør være i orden, sendte ikke inn selvangivelsen da det virket som alt av informasjon var riktig.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når skatteoppgjøret ditt er klart får du ett brev i på Altinn der det i høyre hjørne står en dato - denne datoen er svært ofte utbetalingsdato. Det kan riktignok gå ett par dager i fra utbetalingsdato til pengene er på konto i normal transaksjonsprosess. 

Riktignok har mitt tilgodehavende landet idag tidlig. Dersom du ikke har mottatt det endelige skatteoppgjøret er det bare å vente. 

Lenke til kommentar

Når skatteoppgjøret ditt er klart får du ett brev i på Altinn der det i høyre hjørne står en dato - denne datoen er svært ofte utbetalingsdato. Det kan riktignok gå ett par dager i fra utbetalingsdato til pengene er på konto i normal transaksjonsprosess.

Dette er vel litt off topic, men dette er vel en gammel myte? Er det noen som faktisk opplever flere dager mellom betaling og penger inn på konto? Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har ventet mer enn en ettermiddag på en utbetaling, får alltid penger samme eller neste arbeidsdag som de betales. Betalingsoppdrag som legges inn før ca. klokken 15 kommer fram samme dag (også mellom banker), legges de inn senere kommer de dagen etter. Unntaket er selvfølgelig lørdag og søndag. All annen forsinkelse er menneskelig svikt, eller problemer/treghet i det interne systemet hos de som skal betale ut (altså at det ikke faktisk legges inn et betalingsoppdrag i banken).
Lenke til kommentar

 

Når skatteoppgjøret ditt er klart får du ett brev i på Altinn der det i høyre hjørne står en dato - denne datoen er svært ofte utbetalingsdato. Det kan riktignok gå ett par dager i fra utbetalingsdato til pengene er på konto i normal transaksjonsprosess.

Dette er vel litt off topic, men dette er vel en gammel myte? Er det noen som faktisk opplever flere dager mellom betaling og penger inn på konto? Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har ventet mer enn en ettermiddag på en utbetaling, får alltid penger samme eller neste arbeidsdag som de betales. Betalingsoppdrag som legges inn før ca. klokken 15 kommer fram samme dag (også mellom banker), legges de inn senere kommer de dagen etter. Unntaket er selvfølgelig lørdag og søndag. All annen forsinkelse er menneskelig svikt, eller problemer/treghet i det interne systemet hos de som skal betale ut (altså at det ikke faktisk legges inn et betalingsoppdrag i banken).

 

 

Dersom du bruker de større bankene er det en gammel myte, der skjer dette bort i mot aldri. Dersom du som en del andre har lokale sparebanker så kan det være tilfellet. Flere dager er svært uvanlig, men en virkedag er mer standaren enn avviket utenom når det er internoverførsel. 

Endret av Rockàll
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BBS har overføringer 4 ganger i døgnet. Husker jeg ikke helt feil er den første 07:30-ish mens den siste er 16:30-ish. Selv om du ikke fikk pengene i dag tidlig kan det hende du får de i løpet av dagen. 

Skattemnyndighetene sier det kan ta 14 dager men nå om dagen går det ganske raskt. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått skatteoppgjøret enda, men det regnet jeg sånn halvveis med. Heldigvis har jeg det som prinsipp å ikke bruke penger jeg ikke har enda, så jeg har ikke fucka meg selv med forbrukslån.

Godt å vite at jeg ikke er helt alene da. Ja dumt av meg, men da har jeg lært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...