Gå til innhold

En litt vågal bildespesial med modeller som holder og står i veien for maskinvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

2016 og dere lager saker som dette... Grow up!

 

Forklar?

Se svaret til Ziff, veldig godt formulert.

 

Vil forøvrig legge til at det har i de siste par årene vært noe fokus på jenter/kvinners rolle i dataverden. Både innenfor spill miljøer, men også innenfor ansettelsesforhold i de største IT selskapene.

Fremstillingen i denne artikkelen fra TEK, finner jeg ganske arkaisk. Forbud - Nei, men å "hjemme" det bak en ingress som "Klar for årets mest politisk ukorrekte artikkel?" for å avvæpne situasjonen... Det er etter min mening rett og slett barnslig. Hence, kommentaren om "grow up!".

 

For min del handler det om å faktisk ta ett standpunkt om kvinnesyn i vårt samfunn, selv om jeg godt vet at det i det store og det hele ikke vil endre verden. Derfor synes jeg det er totalt unødvendig at en Teknologi side har en slik sak. Halvnakne damer og hovedkort har ingen korrelasjon.

 

Hvis Tek.no hadde hatt baller nok til å ta ett standpunkt så hadde de latt den samme saken i 2015 vært den siste, i og med de selv påstår å være et Teknologi nettsted med journalistisk integritet, ikke klarer å følge en ganske utvetydig trend i sin egen bransje, så ser jeg det som nødvendig at det blir påpekt.

 

Forøvrig min siste kommentar om denne saken.

Det er en jobb å være modell også. Så det du indirekte sier er at personer som lever på sitt utsende ikke har krav på publisering i vestlig meida? Hadde du vært fornøyd om modellene måtte gå i burka? Det finnes flere produktgrupper der mannlige modeller brukes på samme måte. La oss se på en annen kategori som trenings produkter, der det samme tydeligvis ikke er et problem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du ikke forstår poenget mitt: Det er en ufin hersketeknikk å tilegne andre folk emosjonelle reaksjoner når du ikke aner hva folk føler, ingen har sagt de føler seg støtt i denne tråden, det er ingen likhet mellom å synes feks at noe er dustete, og føle seg støtt. 

 

AtW

 

Men for svarte.. Enig med TheMuck her, du kommer med masse bra ATW men nå ble det ekstremt med kverrulering her.. Jeg føler meg støtt - Sånn, så ble du motbevist også

  • Liker 6
Lenke til kommentar

:wee:

 

 

datautstyr8.1000x2005.jpg

 

 

 

Får han kle henne naken inni der? Eller kanskje hun slår han med kjevle (han var så alvorlig)? Dersom det er en dame da. Blir alltid litt i tvil om et og annet foto som dere presenterer etter messene.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo ganske sexistisk. Men det betyr ikke at jeg vil forby det.

 

Mange av anti-PK folk argumenterer mot stråmenn og later som at alle som mener at dette er absurd/forhistorisk/sexistisk er "hysteriske" osv. Det er jo langt fra sannheten. De fleste i Skandinavia har vokst opp med færre "billige triks" i reklame og populærkultur enn folk andre steder i verden, og vi synes bare at dette er rart eller flaut. Noe jeg er helt enig i uten at jeg skriker om forbud...

 

Denne typen markedsføring sier mest om målgruppen. Jeg ser frem til den dagen det er like mange kvinner som kommer på disse arrangementene som menn, for da vil denne typen gimmicker forsvinne av seg selv.

For noe feminist vrøvl. Kvinner er mer interessert i sminke og menn er mer interessert i datakomponenter, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Selvfølgelig finner du ytterst få avvikere, men det er ikke nok til å si at kvinner plutselig skal flomme fra å være modeller til å være komponententusiaster.

 

Slik har det alltid vært. Men jeg tviler på at det for alltid vil bli slik. Jeg trur menn kommer til å gå med sminke, og kvinner kommer til å like datakomponenter. Det er jo allerede en tendens mot dette, og jeg trur ikke den snur.

 

De kunne da ivertfall sponsa damene med mat.. stakkaers de sulter jo!

Tullprat! Vakre kvinner.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Denne modellen ser ut til å ha to flotte mobiltelefoner."

 

Heh, jeg lo godt..

Takk for flott artikkel, bare synd at enkelte blir støtt av den minste ting som kan vekke småfrekk interesse.. Nå må man slutte å "få en reaksjon" på den minste ting :) Ikke les artiklen da, om dette er støtende.

 

Hvem er det som blir støtt?

 

AtW

Jeg blir støtt.

 

-_-

Lenke til kommentar

Det er jo ganske sexistisk. Men det betyr ikke at jeg vil forby det.

 

Mange av anti-PK folk argumenterer mot stråmenn og later som at alle som mener at dette er absurd/forhistorisk/sexistisk er "hysteriske" osv. Det er jo langt fra sannheten. De fleste i Skandinavia har vokst opp med færre "billige triks" i reklame og populærkultur enn folk andre steder i verden, og vi synes bare at dette er rart eller flaut. Noe jeg er helt enig i uten at jeg skriker om forbud...

 

Denne typen markedsføring sier mest om målgruppen. Jeg ser frem til den dagen det er like mange kvinner som kommer på disse arrangementene som menn, for da vil denne typen gimmicker forsvinne av seg selv.

 

Dette er ikke en stråmann. "Støtende" reklame som fører til kroppspress er nettopp gjort forbudt i Trondheim. Feministmoralistene er ikke det fnugg interesserte i liberalisme. De skriker om forbud hele tiden og får ofte viljen sin.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du gleder deg til at noe mange i denne målgruppen tydeligvis finner glede i forsvinner. Det vitner om smålighet og komplekser. Denne målgruppen og dens interesserer er like mye verdt som hvilken som helst annen. Tenk det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du gleder deg til at noe mange i denne målgruppen tydeligvis finner glede i forsvinner. Det vitner om smålighet og komplekser. Denne målgruppen og dens interesserer er like mye verdt som hvilken som helst annen. Tenk det!

 

 

Alle "målgrupper" er ikke like mye verd. Og om "målgrupper" finner glede i noe betyr ikke at det bør være tillatt. (uten at det betyr at dette konkrete opplegget bør være forbudt). Kulturrelativisme er bare tull. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ha med litt sånn lubbent flesk utpå kjøttet jeg da. Er sjelden like fint med fanatisk overtrente damekropper. Finnes sikkert alltid noen få unntak fra "regelen". Men, ja kjøtt på beinet er bedre enn bare bein og hud, så +1.

 

Altså ikke overdrivelse med fettet, men de bør ha litt underhudsfett, som gjør damer til damer.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...