Gå til innhold

DVD-Jon hacker iTunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QuickTime for Windows AAC memory dumper er ikke det samme som MyTunes.

 

Siterer http://www.theregister.co.uk/content/4/34141.html :

 

"While he hasn´t decrypted the DRM that Apple uses, he has produced a simple Windows command line utility which will install a DLL which dumps the output of a QuickTime stream to a file."

 

Det eneste MyTunes gjør er å gjøre det enklere å overføre musikkfiloer i nettverk, men funker ikke i det hele tatt med kopibeskyttede filer om jeg har forstått folk rett.

 

eg vil si JJ har peil, og han har baller som få.

Lenke til kommentar
denne gangen har han gjort mere enn å lage gui iallefall

Jeg skjønner ikke at han har fått så mye kritikk for at han "bare" lagde grensesnittet til deCSS (eller hva det nå het). Det var jo ikke det som var poenget. Poenget var at han faktisk våget å stå fram med navn og la seg bli saksøkt av filmindustrien (noe de andre ikke våget).

Lenke til kommentar

Glimrende gjort av DVD-Jon.

 

Så vidt jeg vet har han ikke publisert prgorammet, men kun kildekoden som kan kompileres til programmet som kan bli et nyttig verktøy for andre som vil implementere det i videre for å kunne konvertere I-Tunes låter man allerede har kjøpt og betalt. Mao. samme prinsippet som med DeCSS som hadde potensiale til å konvertere VOB-filer fra DVD'er til andre typer filer.

 

Så vidt jeg kan se har han heller ikke nå gjort noe ulovlig. Kun åpnet for muligheten til å konvertere musikk/filmer man selv eier til et annet format.

 

Dette kan selvsagt brukes til backup eller kopiering til privat bruk (Begge deler er lovlig i hht norske lover).

 

Det eneste ulovlige jeg kan se er om brukeren av det ferdigkompilerte programmet selv velger å dele de konverterte filene med ukjente. Det er altså brukeren som evt kan begå noe ulovlig, og ikke DVD-jon.

 

Jeg finner desverre ikke noen gode analogier jeg kan bruke for å illustrere DVD-jons arbeid, men det kan kanskje noen av dere.

 

PS. Hva var definisjonen/forskjellen på hacker og cracker igjen?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke slutte totalt med etternavn på folk i mediene. Så kan de bli omtalt etter hva de er kjent som heller. Så slipper vi å lure på hvem de er. F.eks.:

 

Statsminister-Kjell

Konge-Harald

Fotball-Egil

Satanist-Varg

Rimi-Hagen

FRP-Karl

Terrorist-Osama

Pedo-Michael

Idol-Kurt

Bil-Petter

Krigsforbryter-Slobodan

 

Noen av disse er jo faktisk i bruk også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...