Gå til innhold

Grisebillig GFFX 5800, Erfaringer?


Woilef

Anbefalte innlegg

Jaja, første resultater

 

Aquamark: 44 263

 

3d01: 14 500

 

3d03: 5153

 

Greit nok det, har ikke klokka noe enda og med det minne har jeg litt forventninger der.

En annen ting kortet bråker MINDRE en mitt forrige GF4 i 2d og 3d :thumbs:

 

Uansett bare bundlen er nesten vært pengene så jeg er fornøyd :D

Ok, så det støyer ikke mye? Vet du ca hvor mange db viftene i dataen din lager eller?

 

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, første resultater

 

Aquamark: 44 263

 

3d01: 14 500

 

3d03: 5153

 

Greit nok det, har ikke klokka noe enda og med det minne har jeg litt forventninger der.

En annen ting kortet bråker MINDRE en mitt forrige GF4 i 2d og 3d :thumbs:

 

Uansett bare bundlen er nesten vært pengene så jeg er fornøyd  :D

Hvilken driver versjon har du brukt?

Lenke til kommentar
Jaja, første resultater

 

Aquamark: 44 263

 

3d01: 14 500

 

3d03: 5153

 

Greit nok det, har ikke klokka noe enda og med det minne har jeg litt forventninger der.

En annen ting kortet bråker MINDRE en mitt forrige GF4 i 2d og 3d :thumbs:

 

Uansett bare bundlen er nesten vært pengene så jeg er fornøyd  :D

Hvordan var støyen da?

Jeg finner det tvilsomt at du får så bra score uklokket, du slår jo nesten meg som har en XP2800+ Og radeon9800pro :cry:

Jeg fikk 14500 i 3D01 med Ti 4800SE og Barton [email protected]....

Lenke til kommentar

ja, alt uklokket vet ikke hvor mange db den bråker men jeg ha en Q-tec psu som pråker litt og psuen overdøver det godt, klokket litt nå men har ikke kjørt testene, fikk lett Ultra hastigheter 500mhz/1ghz noen som vet om et prog jeg kan klokke med som går til mer en 1ghz på minnet? Bruker 52.16 ForceWare.

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
ja, alt uklokket vet ikke hvor mange db den bråker men jeg ha en Q-tec psu som pråker litt og psuen overdøver det godt, klokket litt nå men har ikke kjørt testene, fikk lett Ultra hastigheter 500mhz/1ghz noen som vet om et prog jeg kan klokke med som går til mer en 1ghz på minnet? Bruker 52.16 ForceWare.

Klarer du ikke mere enn 500MHZ på GPU?!

Lenke til kommentar
Misunnelig?  :thumbs: Høres ut som et greit kort til 1200,-, ja.

Ja, så misunnelig at jeg ofrer overlegen bildekvalitet, generell hastighet, og div. andre features for en hårføner og noen tusen Aquamark... Skal vi bytte?? :sleep:

Overlegen bildekvalitet? Tvilsomt.

Generell hastighet? Joda, 9800pro er noe raskere.

Div. andre features? Er vel nok av features på kortet.

Hårføner? Tror du har forvekslet kortet med et 5800ultra...

 

Var kjøpet (altså at kortet var så billig...) som var noe å være misunnelig på, ikke kortet i seg selv da det er ganske åpenbart at et 9800pro til 3000-4000 er bedre.

Endret av Snorre123
Lenke til kommentar
Overlegen bildekvalitet? Tvilsomt.

Ved AA og AF så er ATI overlegent ja (spørs med de nye Forceware driverne da), uansett så gidder jeg ikke ta den diskusjonen her :p

 

Generell hastighet? Joda, 9800pro er noe raskere.

Legg til "mye raskere" så er vi enige (begge kort uklokket så klart)

 

Div. andre features? Er vel nok av features på kortet.

Joda, men når det kommer til DX9 så er ikke GFFX serien til å regne med, iallfall ikke hvis du vil ha spillbar ytelse

 

Hårføner? Tror du har forvekslet kortet med et 5800ultra...

Kanskje det, jeg trodde begge kortene hadde samme kjøleløsning jeg ...

 

Var kjøpet (altså at kortet var så billig...) som var noe å være misunnelig på, ikke kortet i seg selv da det er ganske åpenbart at et 9800pro til 3000-4000 er bedre.

Jeg skjønner ikke hvor du får misunnelig fra? Jeg synes at det er topp at folk har gjort et kupp.

Hvis man er misunnelig bare man setter spørsmåltegn ved diverse benchmarkresultater, så er det mange misunnelige folk på dette forumet.

Lenke til kommentar

Core makset ut på 550 med original kjøler (jeg har ganske dårlig kabinettkjøling, og det er faktisk 37,5% fra de originale 400). Men jeg tror fortsatt minnet kan gå høyere, ingen som vet om et prog du kan klokke mer en 1Ghz i? (Programmer som rivatuner o.l går ikke på grunn av 2dmode 300/600 og 3d mode 400/800, når jeg skal klokke vises bare 2d frekvensene og det er jo lite vits og klokke de)

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
ingen som vet om et prog du kan klokke mer en 1Ghz i? (Programmer som rivatuner o.l går ikke på grunn av 2dmode 300/600 og 3d mode 400/800, når jeg skal klokke vises bare 2d frekvensene og det er jo lite vits og klokke de)

Oppdater til Rivatuner 2.0 RC14.1. Dette skal iflg. release notes være fikset der.

 

NV3x specific separate 2D/3D overclocking is fully supported by RivaTuner's driver-level overclocking manager now. Furthermore, RivaTuner gives you the possibility to disable separate 2D/3D clock frequency adjustment (strictly recommended for NV34 based boards, not recommended for NV30/NV35 based boards).
Endret av qwert
Lenke til kommentar
Overlegen bildekvalitet? Tvilsomt.

Ved AA og AF så er ATI overlegent ja (spørs med de nye Forceware driverne da), uansett så gidder jeg ikke ta den diskusjonen her :p

 

Generell hastighet? Joda, 9800pro er noe raskere.

Legg til "mye raskere" så er vi enige (begge kort uklokket så klart)

 

Div. andre features? Er vel nok av features på kortet.

Joda, men når det kommer til DX9 så er ikke GFFX serien til å regne med, iallfall ikke hvis du vil ha spillbar ytelse

 

Hårføner? Tror du har forvekslet kortet med et 5800ultra...

Kanskje det, jeg trodde begge kortene hadde samme kjøleløsning jeg ...

 

Var kjøpet (altså at kortet var så billig...) som var noe å være misunnelig på, ikke kortet i seg selv da det er ganske åpenbart at et 9800pro til 3000-4000 er bedre.

Jeg skjønner ikke hvor du får misunnelig fra? Jeg synes at det er topp at folk har gjort et kupp.

Hvis man er misunnelig bare man setter spørsmåltegn ved diverse benchmarkresultater, så er det mange misunnelige folk på dette forumet.

Kanskje det, jeg trodde begge kortene hadde samme kjøleløsning jeg ...
Hårføner? Tror du har forvekslet kortet med et 5800ultra...

 

Kanskje du skulle finne litt mere imformasjon om det før du uttaler deg :wow: Så for man nevner Nvidia så kommer det" De jusker,eledig ytelse,dårlig kvalitet osv"

Greit de er ikke så bra som før so?

 

For 1200kr så er jo dette et supert alternativ!

Ser ut du nevner det i innleget ditt...

(ikke for og lage noen diskusjoner.)

 

 

 

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Kanskje du skulle finne litt mere imformasjon om det før du uttaler deg :wow: Så for man nevner Nvidia så kommer det" De jusker,eledig ytelse,dårlig kvalitet osv"

Greit de er ikke så bra som før so?

Hæ, finne mer informasjon? Jeg tror jeg vet nok om GFFX kortene, jeg tok feil på et punkt, og det var kjøleløsningen. Selvsagt er det et glimrende kjøp for 1200kr, mye bedre kjøp enn Radeon 9600Pro.

 

Men de punktene jeg uttaler meg på er korrekte. At f.eks nVidia har elendig DX9 ytelse. (foreløpig, spørs om det ligger i hardware eller software, Mest sannsynlig hardware, siden det ikke er ordnet enda)

 

At nVidia jukser er det du som nevner, det gidder jeg ikke å trekke inn engang. Men at ytelsen er dårlig i DX9 synes jeg er verdt å nevne.

 

For 1200kr så er jo dette et supert alternativ!

Ser ut du nevner det i innleget ditt...

(ikke for og lage noen diskusjoner.)

 

Jeg nevner at det er et kupp... i positiv formening hvis det skulle være noen tvil, så du kan jo prøve å lese over posten før du uttaler deg.

 

Ikke for å lage noen diskusjon? Hvorfor poster du da? selvsagt lager du en diskusjon nå.

 

Jeg har ikke klaget på nVidia kortet i det hele tatt, jeg tenkte heller ikke å sammenligne det med Radeon9800pro, siden det er av liten relevanse, da prisforskjellen er enorm. Det var det Snorre123 som trakk inn, jeg bare sa at jeg ikke ville bytte :p

 

Men som mange andre her sier. At scoren til Woilef er tvilsom, iallfall hvis den er uklokket. Det ligger ingen misunnelighet bak å si noe sånt, det blir det bare barnslig å påstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...