Gå til innhold

Grisebillig GFFX 5800, Erfaringer?


Woilef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har klokka kortet til 1GHZ på minnet, men jeg får ikke GPU over 500mhz!

 

Er det noe galt med kortet mitt eller?

 

Tim

Om ikke eg husker feil så var det standar hastighet på ultra versjonene av GF5800.

Altså 1000MHz minne, og 500MHz GPU.

 

Nei det er nok ikke noe galt med ditt kort?

Det er fx5800Ultra som har 500/1000, fx5800 som det er snakk om her har 400/800.

Lenke til kommentar

Jeg har klokka kortet til 1GHZ på minnet, men jeg får ikke GPU over 500mhz!

 

Er det noe galt med kortet mitt eller?

 

Tim

Om ikke eg husker feil så var det standar hastighet på ultra versjonene av GF5800.

Altså 1000MHz minne, og 500MHz GPU.

 

Nei det er nok ikke noe galt med ditt kort?

Det er fx5800Ultra som har 500/1000, fx5800 som det er snakk om her har 400/800.

Det var jo det han sa :roll:

Lenke til kommentar
[quote name='Tim' date='27/11/2003 : 18:44'] Ok, får teste litt til da..

Men hva mener dere som har dette kortet om at jeg omtrent ikke hører GPU vifta på kortet og at den IKKE "booster" opp når spiller 3D spill osv?!

Jeg har vel CA 25 - 30 db på dataen fra før av... [/quote]
Fint for deg da ;) Post noen resultater.. Er jæævlig spent, jeg betaler 1315kr for det og det er SINNSYKT billig, er overlykkelig over kjøpet, avbestilte 9800XT kortet mitt og sparer pengene til en skjermkortinnvestering i 2004 ;) :D :thumbup: Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Fikk mitt i dag, funket fint men gir ifra seg en plagsom, høyfrekvent pipelyd. Noen andre som har det problemet?

Nei jeg har ikke det problemet, men tror jeg vet hva du mener.

 

Under mine 3 første sekunder ved oppstart er det som skjermkort vifta går opp til 10k RPM eller noe, dette du mener?

Sånn er det her og, men det er ikke det jeg mener. Rett etter 10.000rpm boostet så begynner en høyfrekvent hvinelyd som fortsetter inn i Windows. Hvinelyden forsvinner hvis jeg entrer et spill eller annen 3d-applikasjon.

 

Og kortet er langt ifra rolig... iallefall mitt. Lager nokså høy viftelyd i Windows (i tillegg til hvinelyden), ca. 30-35db ca. I spill, 3dmark o.l. får den av og til et boost (som om den girer skikkelig opp...), noe alla boostet ved boot (ikke fullt så ille).

 

En annen plagsom detalj var at kjøleren på kortet var løsnet på ene siden da jeg mottok kortet. Var bare å klemme på plass, men var litt merkelig at den hadde komt 'out of position'...

Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24/11/2003 : 14:19

  QUOTE (Tim @ 24/11/2003 : 13:46)

QUOTE (jarmo @ 24/11/2003 : 12:39)

Er det vanskelig å hive vannkjøling på disse kortene ?

 

Ps. bare 4 på lager nå...... 

 

 

Skal ikke være så vanskelig det nei..

 

 

Bare Warcraft 3 er verdt flere hundre kr. Det spillet vil jeg kjøt nå uansett  

 

 

wc3 kosta kompisen min 100 kr for 3 måneder siden så at det er verdt flere hundre kroner blir litt feil. Noen som vet nøyaktigt hvor mye en 60mm Delta bråker? Mitt gjett er at komplett ikke får inn flere 5800 ulta kort og de brukte salget til å bli kvitt de siste de hadde. NV30 produksjonen er vel ferdig til sluttbrukerene akkuratt slik som R300. 

 

Da har kompisen din vært heldig eller at spillet har vært på ultratilbud. Jeg kjøpte wc3 for 499kr og noe av det billigste jeg ser idag er rundt 250-300kr. Men jeg tror ikke man bør legge grunnlaget på spillet.

Vel, du kan få Warcraft III for 50kr på Elkjøp ;)

Lenke til kommentar

Det var forresten Warcraft 3 (origianal innpaking/cover), Splinter Cell (oem versjon, eget cover) og Gun Metal (i papir/plast 'cover') som følgte med. (For de som trodde det var UT2k3 og ikke WC3 som følgte med).

 

Vurderer å bytte kortet med mindre jeg finner en måte å unngå støyet/hvinelyden. Holder på å skrive en skoleoppgave nå, og har derfor tatt ut kortet å bruker det integrerte ;) .

Lenke til kommentar
Det var forresten Warcraft 3 (origianal innpaking/cover), Splinter Cell (oem versjon, eget cover) og Gun Metal (i papir/plast 'cover') som følgte med. (For de som trodde det var UT2k3 og ikke WC3 som følgte med).

 

Vurderer å bytte kortet med mindre jeg finner en måte å unngå støyet/hvinelyden. Holder på å skrive en skoleoppgave nå, og har derfor tatt ut kortet å bruker det integrerte ;) .

Kjøpe heatpipe / vifte ?? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...