Gå til innhold

Grisebillig GFFX 5800, Erfaringer?


Woilef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapt spørsmål: Slår dette kortet ATI 9800 non pro i ytelse?

Nå og da med AA&AF av, sjelden eller aldri med AA&AF på.

 

Den nyeste testen jeg kant etter et kjapt søk som inkuderer tall fra 5800 er denne.

 

Nå har vel muligvis nVidia kommet seg noe siden den tid med driveroptimaliseringer (selv om vi ser bort fra 'optimaliseringer'), men kortet er definitivt dårligere enn Radeon 9800.

 

Men så er det under halve prisen også da...

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Slår dette kortet ATI 9800 non pro i ytelse?

Nå og da med AA&AF av, sjelden eller aldri med AA&AF på.

 

Den nyeste testen jeg kant etter et kjapt søk som inkuderer tall fra 5800 er denne.

 

Nå har vel muligvis nVidia kommet seg noe siden den tid med driveroptimaliseringer (selv om vi ser bort fra 'optimaliseringer'), men kortet er definitivt dårligere enn Radeon 9800.

 

Men så er det under halve prisen også da...

*grin* Joda, uklokka er det litt tregere.. MEn på 123 er det en del sterkere grunnet mulighet for FEEET overklokking

Lenke til kommentar

Hei folkens, jeg kjører XP [email protected] GHz og bruker en 80mm delta vifte på 52 dB. I tillegg har jeg 6 stk papst 80mm kabinettvifter og 1 stk papst 120mm vifte. Totalt er det 11 vifter (med psu, skjermkort og chipset) som slår seg på når jeg slår på pc'en og den høres ut som den skal ta av. Men som dere ser så bryr jeg meg ikke om det for fem flate øre, selv om jeg senga er 1m fra kabinettet. Så dermed lurer jeg på om det kortet er noe for meg? altså terratec FX5800.

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å hive vannkjøling på disse kortene ?

 

Ps. bare 4 på lager nå......

Skal ikke være så vanskelig det nei..

 

 

Bare Warcraft 3 er verdt flere hundre kr. Det spillet vil jeg kjøt nå uansett *grin*

wc3 kosta kompisen min 100 kr for 3 måneder siden så at det er verdt flere hundre kroner blir litt feil. Noen som vet nøyaktigt hvor mye en 60mm Delta bråker? Mitt gjett er at komplett ikke får inn flere 5800 ulta kort og de brukte salget til å bli kvitt de siste de hadde. NV30 produksjonen er vel ferdig til sluttbrukerene akkuratt slik som R300.

Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24/11/2003 : 14:19

  QUOTE (Tim @ 24/11/2003 : 13:46)

QUOTE (jarmo @ 24/11/2003 : 12:39)

Er det vanskelig å hive vannkjøling på disse kortene ?

 

Ps. bare 4 på lager nå...... 

 

 

Skal ikke være så vanskelig det nei..

 

 

Bare Warcraft 3 er verdt flere hundre kr. Det spillet vil jeg kjøt nå uansett 

 

 

wc3 kosta kompisen min 100 kr for 3 måneder siden så at det er verdt flere hundre kroner blir litt feil. Noen som vet nøyaktigt hvor mye en 60mm Delta bråker? Mitt gjett er at komplett ikke får inn flere 5800 ulta kort og de brukte salget til å bli kvitt de siste de hadde. NV30 produksjonen er vel ferdig til sluttbrukerene akkuratt slik som R300. 

 

Da har kompisen din vært heldig eller at spillet har vært på ultratilbud. Jeg kjøpte wc3 for 499kr og noe av det billigste jeg ser idag er rundt 250-300kr. Men jeg tror ikke man bør legge grunnlaget på spillet.

Lenke til kommentar
Hei folkens, jeg kjører XP [email protected] GHz og bruker en 80mm delta vifte på 52 dB. I tillegg har jeg 6 stk papst 80mm kabinettvifter og 1 stk papst 120mm vifte. Totalt er det 11 vifter (med psu, skjermkort og chipset) som slår seg på når jeg slår på pc'en og den høres ut som den skal ta av. Men som dere ser så bryr jeg meg ikke om det for fem flate øre, selv om jeg senga er 1m fra kabinettet. Så dermed lurer jeg på om det kortet er noe for meg? altså terratec FX5800.

Tror ikke du vil høre kortet i det hele tatt... :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
jokki Skrevet 24/11/2003 : 14:19

  QUOTE (Tim @ 24/11/2003 : 13:46)

QUOTE (jarmo @ 24/11/2003 : 12:39)

Er det vanskelig å hive vannkjøling på disse kortene ?

 

Ps. bare 4 på lager nå...... 

 

 

Skal ikke være så vanskelig det nei..

 

 

Bare Warcraft 3 er verdt flere hundre kr. Det spillet vil jeg kjøt nå uansett  

 

 

wc3 kosta kompisen min 100 kr for 3 måneder siden så at det er verdt flere hundre kroner blir litt feil. Noen som vet nøyaktigt hvor mye en 60mm Delta bråker? Mitt gjett er at komplett ikke får inn flere 5800 ulta kort og de brukte salget til å bli kvitt de siste de hadde. NV30 produksjonen er vel ferdig til sluttbrukerene akkuratt slik som R300. 

 

Da har kompisen din vært heldig eller at spillet har vært på ultratilbud. Jeg kjøpte wc3 for 499kr og noe av det billigste jeg ser idag er rundt 250-300kr. Men jeg tror ikke man bør legge grunnlaget på spillet.

jeg kjøpte wc3 til 49kr hos elkjøp for noen måneder siden :p

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med Komplett, de sa dette var en kunstig lav pris pga at produsenten ønsker å markedsføre seg.

Han jeg snakket med visste ikke om det kom flere kort til samme pris...

Anyway, jeg fikk grabbet til meg et kort, hjem på døren i morra :)

Har et Connect3D Radeon 9800 non-pro fra før, så jeg kommer til å teste ytelsen på dette opp mot det jeg har. Suger det sender jeg det bare i retur.

(Om ikke noen vil kjøpe det av meg da ;) )

Endret av heffalump
Lenke til kommentar
En mulighet hvis det bråker for mye.

If used with NVIDIA GeForce FX 5800 or higher model, or Matrox Parhelia, the noiseless fan (ZM-OP1) must be used.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

Jeg kjøper meg denne hvis det bråker for mye.

 

Kortet er ikke til salgs mere. De brutke det som et tilbud for å få solgt ut de siste kortene..

 

De av dere OG MEG som har bestilt kortet legg inn erfaringer her! Så ser vi vha vi sammen kan klare å få ut av kortet... Jeg vil iallefall prøve meg på ltt modding ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...