Gå til innhold

Hvilken mobil tar best film?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp... Som tittelen sier; hvilken mobil er best på filmopptak akkurat nå?

Jeg er strålende fornøyd med Samsung Galaxy S7 Edege. Valgte den fordi den også har optisk bildestabilistator som ihpone 6 Plus. Bruker mye til film, og sto mellom iphonen og samsungen. Men etter å ha lest mange tester er mitt inntrykk, oppsumert, at samsungen er best. Det er bare et minus med samsung sett opp mot iphone. Hvis du skal redigere på telefonen, noe som er veldig aktuelt for mitt bruk når jeg er ute i felt, så er imovie til iOS en suveren vinner. Bedre videoredigering finnes ikke, og det er vel ingen alternativer som jeg har funnet til Android ennå. iMove er god til blant annet å jobbe i flere lag, legge voice over, musikk, bilder etc. Har funnet et program som kan ligne noe, og det heter Kine Master. Men blodpriser. Koster 29 kroner måneden eller 232 kroner i året.

Tar gjerne i mot tips hvis noen vet om andre gode videoredigeringsprogrammer (ikke leke-redigering).

Lenke til kommentar

Samsung S6-S7 er vel noe av det ypperste til filming.

Med optisk billedstabilisator, synes jeg bildet blir (litt) uklarere, så det bruker jeg aldri.

Men jeg ser bestandig mine videoer på stor skjerm da og redigerer alltid med det.

Faktisk så skjønner jeg ikke hvordan dere får til å redigere på telefonen.

Alt for liten skjerm etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

En S7 er bedre i mørket ja. Men en iPhone 6s er uslåelig i vanlig dagslys. Hadde begge to og sammenlignet 4k opptak fra begge. Det var klart bedre flyt og detaljnivå på iPhone 6s. Men S7 var en del bedre enn de andre jeg har testet. Så filmer du mye i mørke eller inne er det S7 du skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...