Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvise ble til kul


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tok en kvise her i helgen men det ser nå ut til at ikke alt kom ut (selv om jeg ikke fikk ut noe mer ....), for det er en liten kul der nå. Jeg ser at det dr noe guffe inni der.

 

Hvordan får jeg den vekk? Jeg prøvde å stikke hull på den men da kom det kun blod ut så kanskje den ligger dypere, men er redd for å stikke for dypt.

 

Har dere tips? Takk!

 

Anonymous poster hash: c848a...bda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går den vekk hvis det er guffe inni der?

Takk for svar forresten :)

 

Anonymous poster hash: c848a...bda

Nei, ikke nødvendigvis. Som regel, ja, men noen ganger må det behandling til. Som regel bare et lite snitt med en skalpell og så utskrapning. Eventuelt kombinert med antibiotika.

Husker ikke navnet, men det er faktisk en lege som legger ut masse videoer på Youtubeav slike inngrep han har gjort.

 

Hvor stor er denne kulen?

Lenke til kommentar

Nei jeg føler heller ikke at de ikke alltid forsvinner av seg selv. Folk sier "vent". Men har ventet mange ganger uten hell.

 

Den er ca 2*1mm

 

Anonymous poster hash: c848a...bda

Hva mener du? ventet mange ganger uten hell? som i at du har ventet og de har aldri forsvunnet og du nå har mange PERMANENTE kuler som startet som kviser?... i think not.... vent du

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei jeg føler heller ikke at de ikke alltid forsvinner av seg selv. Folk sier "vent". Men har ventet mange ganger uten hell.

 

Den er ca 2*1mm

 

Anonymous poster hash: c848a...bda

Den høres ikke ut som den er så alvorlig. Går mest sannsynlig over av seg selv. Bruk gjerne et plaster over så lenge hvis du synes du ser helt jævlig ut med kvisa.

 

 

Tror jeg finner frem skalpellen. Det kan jo utvikle seg og jeg kan få betennelse der. Men den ligger tydeligvis dypt, hmf.

 

Anonymous poster hash: c848a...bda

Nei! Ikke gjør det selv. La en lege eller sykepleier gjøre det i tilfelle!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...