Gå til innhold

Englan-frankrike og tilbake igjen.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal sammens med familien min til London i sommer,vet at england ikke er en del av schengen og derfor er noe ekstra papirarbeid ved innreise dit.APIS skjema tror jeg det heter som vi må fylle ut på flyplassen.Det som er at vi tenker å ta en tur med ett Eurostar tog fra London til Paris en av dagene,toget går om morgenen å reiser tilbake om kvelden igjen.Er det noen som vet hvordan dette da fungerer i forbindelse med grensekryssing både inn til frankrike og tilbake igjen til england?Sendte en mail til det engelske selskapet som arrangerer turen om de hadde ett svar.De var ikke sikre sa de,men muligens vi trengte visum sa de!Synest det hører vel dramatisk ut for vest europere som reiser innad i vesteuropa da men!Ville tro at vanlige pass holdt mer enn lenge nok.Er det noen som har prøvd,eller vet hva som er rett her?Hvem skal jeg kontakte isåfall for å få vite det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal da ikke være noe å tenke på i det hele tatt. Tut og kjør!

 

Jeg skulle nok overlevd å blitt stoppet i grensekontroll å ikke sluppet inn,hadde nok vært verre for ungene som kanskje hadde følt det skremmende å blitt nektet innreise av politi med ett ukjent språk.Å får å ikke snakke om pengene som evt.hadde gått tapt for togturen vi ikke hadde fått.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...