Gå til innhold

telefonbutikk.com seriøs? 4s 64gb til 349kr


Anbefalte innlegg

i have traced the ip address and know the location from where the message and website is running from. I will attach the image of its location and the person name The place is radhuspladen that lies in denmark.

 

http://www.iptrackeronline.com/index.php?ip_address=94.231.106.220

 

telefonbutikk.com har *ikke* ip-adressen 94.231.106.220.

Svindlerne bruker shopify.com / myshopify.com hvor hvem som helst kan sette opp en webshop.

Med 14 dagers gratis prøvetid.

telefonbutikk.com sin webshop holder egentlig til på norshop.myshopify.com.

Denne har IP-adresse 23.227.38.32 og holder til i Canada tipper jeg.

Den "danske" butikken til svindlerne, phonepods.dk hold antakeligvis til på samme IP-adresse (eller nærliggende).

Og holdt egentlig til på phonepods.myshopify.com.

 

Jeg er rimelig sikker på at det er de samme folka som står bak begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rusla litt rundt i dag og fant et domene til med felles info med telefonbutikk.com vedrørende registrantens e-post:

tøjshop.com
 
Det ene førte til det andre....
Et par domener til med mer eller mindre felles opplysninger på/i websidene (html-kilden):
 
undertøytilhenne.com
iminteriør.com
 
Ingen av disse domenene finnes lenger, iminteriør.com forsvant i løpet av dagen i dag, i likhet med telefonbutikk.com.
Virker som om det er satt opp domener i april med relativt kort levetid.
Kjappe svindlere med flere butikker.
 
Googles cache er fin å ha i blant.
 
Men nå har kanskje ikke dette så veldig mye å gjøre med mobiler lenger...
Lenke til kommentar

100% svindel! Jeg var litt for kjapp i vendinga, måtte prøve siden jeg har lite pæng og trenger ny tlf.

 

Bestilte for noen dager siden, men nå når jeg skal spore sendinga med linken som jeg fikk på epost så er nettsiden borte.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvem ønsker å kjøpe en 4s i dag? Den er jo totalt ubrukelig i dag pga treighet om du legger inn en nyere ios.

 

Ubrukelig for deg kan være fullt brukbar for en annen. En 4S kan da fint brukes som både telefon, kamera eller mp3-spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Da er både facebook siden og firmasiden borte godt at man får igjen pengene ved bet av visa ved svindel.

Har man kjøpt derifra bør man ta det på sin egen kappe, for noe så dumt kan da ikke banken straffes for?

Lenke til kommentar

 

Da er både facebook siden og firmasiden borte godt at man får igjen pengene ved bet av visa ved svindel.

Har man kjøpt derifra bør man ta det på sin egen kappe, for noe så dumt kan da ikke banken straffes for?

 

Banken straffes? Er vel derfor man bruker bank som igjen tjener masse penger på kundene sine for at pengene skal være sikre og at man er forsikret hvis noen kjeltringer stjeler penger fra deg. Tullete spørsmål egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Så du har ingen forventninger om at folk skal ta litt ansvar for sine egne dumme handlinger?

 

Da vet jeg om en sønn av tidligere Presidenten i Nigeria som gjerne vil låne kontoen din litt...

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Så du har ingen forventninger om at folk skal ta litt ansvar for sine egne dumme handlinger?

 

Da vet jeg om en sønn av tidligere Presidenten i Nigeria som gjerne vil låne kontoen din litt...

Artig er din jobb Klovn eller? Hadde du satt deg inn i tråden så er det ikke min konto som er svindlet men min lillesøster heldigvis for henne har hun en bank som erstatter tapet da det ligger en forsikring i Visa delen hvis du ikke liker dette så bruk heller tid på noe annet neste bursdagsselskap feks.. 

Lenke til kommentar

Får følgene når jeg forsøker å gå til telefonbutikk.com

------------------------------------------------------

Sorry, this shop is currently unavailable.

--------------------------------------------------------

 

Vil råde deg å sjekke

http://www.scamadviser.com/check-website/telefonbutikk.com

 

https://forbrukerombudet.no/netthandel/falske-nettbutikker

 

http://www.dagbladet.no/2012/06/19/nyheter/svindel/innenriks/internett/data_og_teknologi/22182033/

 

Du risikerer å ta tapet på egen kappe i verstefall.

 

Bruk heller ebay\Paypal da har du større mulighet å få tilbake pengene.

Hvis du ikke får varene, og kan gi selger dårlig rykte.

Med eller sjekk dx.com

 

Eller http://www.shops-in-china.com/dealextreme-alternatives/

 

Disse er langt mere tryggere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Så du har ingen forventninger om at folk skal ta litt ansvar for sine egne dumme handlinger?

 

Da vet jeg om en sønn av tidligere Presidenten i Nigeria som gjerne vil låne kontoen din litt...

Artig er din jobb Klovn eller? Hadde du satt deg inn i tråden så er det ikke min konto som er svindlet men min lillesøster heldigvis for henne har hun en bank som erstatter tapet da det ligger en forsikring i Visa delen hvis du ikke liker dette så bruk heller tid på noe annet neste bursdagsselskap feks.. 

 

 

Hehe, du blir så fort sinna. Du skal få lov til å leve i den tro at ingen av oss er ansvarlige for våre egne handlinger, men alt ansvar kan lempes over på noen andre. Så forholder jeg meg til den virkelige verden. Ha en fin dag!

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...