Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan prute på nybilkjøp (inkl. inbytte)


Anbefalte innlegg

 

Lakkere felger selv er ikke bra. 

Det du kan gjøre en god deal på er å fjerne dekk på felger og ta dem med til et lokalt fengsel om det finnes å høre med dem. 

 

Fengselet utenfor stavanger her har pulverlakkering til en god pris. 

Jeg mener jeg betalte rett rundt 2000 for 4 felger og pulverlakkering (lakk som brennes på). 

Da var de gamle felgene pusset ned og strøkne + som nye etterpå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette er en mulighet - ikke no big deal å få til tenker jeg :)

Av en eller annen grunn synes jeg vinterfelgene ser helt rævva ut (?)

 

bmw++i3+World+Premier+020.jpg

 

Når jeg tenker meg om kjenner jeg jo en dyktig og annerkjent lakkeringsmann som tok rust og lakkerte bakdøra på en eldre bil jeg hadde for noen år siden. Strøkent ble det. - skal snakke litt med ham :)

Lenke til kommentar

Har en kompis som er lakkerer og driver sitt eget lakkberksted. Han har lakkert egne felger og sier det er dårlig. Mest fordi vanlig lakk ikke tåler så mye og du får skraper og riper nesten med en gang i felger.

 

Derfor så bruker man pulverlakkering på felger for det tåler mye mer enn vanlig lakk men har en spesiell prosess med at lakken brennes på i ovn.

Da blir det bra:)

Lenke til kommentar

Da er jeg klar for å bli ledd og spytta på :rofl:

 

Men, jeg tror det er som en skriver på forrige side - ikke stort å hente her, hverken på innbyttebilen som ikke akkurat kan ses på som "brennheit". Ei heller på nybilen som er en allerede ferdig pakkeløsning hvor man ikke kan "forandre på noe" siden den allerede inneholder "alt" og allerede er å se på som "et tilbud".

 

MEEEN! Jeg klarte å presse prisen på nybilen opp med 2.5k, fra 180k som selgeren "snakket seg ned til", og får i tillegg 5års service til halv pris. 5års service hadde en verdi på rundt 5k, så jeg hentet da 2.5k her også - totalt 5k :rofl:

Alle monner drar :)

 

Har sagt jeg bestemmer meg på mandag som kommer :)

Lenke til kommentar

Da er jeg klar for å bli ledd og spytta på :rofl:

 

Men, jeg tror det er som en skriver på forrige side - ikke stort å hente her, hverken på innbyttebilen som ikke akkurat kan ses på som "brennheit". Ei heller på nybilen som er en allerede ferdig pakkeløsning hvor man ikke kan "forandre på noe" siden den allerede inneholder "alt" og allerede er å se på som "et tilbud".

 

MEEEN! Jeg klarte å presse prisen på nybilen opp med 2.5k, fra 180k som selgeren "snakket seg ned til", og får i tillegg 5års service til halv pris. 5års service hadde en verdi på rundt 5k, så jeg hentet da 2.5k her også - totalt 5k :rofl:

Alle monner drar :)

 

Har sagt jeg bestemmer meg på mandag som kommer :)

 

Det er nok det beste du får til, på sånne kampanjer har de nok ikke så mye marginer å gå på :) Godt jobbet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da mine foreldere skulle kjøpe seg en Toyota Urban Cruiser så fikk dem  50000kr i avslag av selger. De argumenterte med å importere selv viss dem ikke fikk lavere pris.

Import pris var 100 000kr billigere en hos Toyota Norge. Men de sa til selgeren at gikk han 20 000kr til ned så kjøpte de av han.

Men da ble selger sur og foreldrene mine gikk å importerte selv.

De mistet dermed 5 års garanti og ikek sikkert bilen de importerte hadde like mye utstyr etc.

 

Er stort sett på tilbehøret en får rabatt og ikke selve bilen, jeg fikk i tillegg en forholdsvis lav rente, flere prosent lavere enn om jeg måtte ha lånt selv fra en bank

Lenke til kommentar

De mistet dermed 5 års garanti og ikek sikkert bilen de importerte hadde like mye utstyr etc.

 

Er stort sett på tilbehøret en får rabatt og ikke selve bilen, jeg fikk i tillegg en forholdsvis lav rente, flere prosent lavere enn om jeg måtte ha lånt selv fra en bank

De fleste som kjøper biler av den typen bryr seg ikke voldsomt om mye fancy ekstrautstyr.. Da hadde de ikke kjøpt en Toyota.

Bilene er også priset ulikt til ulike land selv om de er like med utstyr, Danmark er heldige der som følge av at avgiftssystemet er helt spinnville saker.

Lenke til kommentar

 

Da mine foreldere skulle kjøpe seg en Toyota Urban Cruiser så fikk dem  50000kr i avslag av selger. De argumenterte med å importere selv viss dem ikke fikk lavere pris.

Import pris var 100 000kr billigere en hos Toyota Norge. Men de sa til selgeren at gikk han 20 000kr til ned så kjøpte de av han.

Men da ble selger sur og foreldrene mine gikk å importerte selv.

De mistet dermed 5 års garanti og ikek sikkert bilen de importerte hadde like mye utstyr etc.

 

Er stort sett på tilbehøret en får rabatt og ikke selve bilen, jeg fikk i tillegg en forholdsvis lav rente, flere prosent lavere enn om jeg måtte ha lånt selv fra en bank

 

De velgte akkurat det utstyret de ville ha :) Akkurat som du gjør i en bilforretning her i Norge.

Fikk samme garanti som Toyota verden? gir :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Toyota med ekstrautstyr for godt over 100k..

Det er fortsatt mindre vanlig å bestille mye ekstrautstyr i asiatiske biler enn europeiske biler er min påstand.

På asiatiske biler er det i stor grad pakketilbud uten at man selv får bestemt noe særlig, mens det på eksempelvis en del av tyskerne er annerledes..

Lenke til kommentar

 

 

Da mine foreldere skulle kjøpe seg en Toyota Urban Cruiser så fikk dem  50000kr i avslag av selger. De argumenterte med å importere selv viss dem ikke fikk lavere pris.

Import pris var 100 000kr billigere en hos Toyota Norge. Men de sa til selgeren at gikk han 20 000kr til ned så kjøpte de av han.

Men da ble selger sur og foreldrene mine gikk å importerte selv.

De mistet dermed 5 års garanti og ikek sikkert bilen de importerte hadde like mye utstyr etc.

 

Er stort sett på tilbehøret en får rabatt og ikke selve bilen, jeg fikk i tillegg en forholdsvis lav rente, flere prosent lavere enn om jeg måtte ha lånt selv fra en bank

 

De velgte akkurat det utstyret de ville ha :) Akkurat som du gjør i en bilforretning her i Norge.

Fikk samme garanti som Toyota verden? gir :)

 

Tvilsomt om garantien gjelder i Norge, da må de nok til det landet de kjøpte bilen

Lenke til kommentar

Mandagen er her og jeg har bestemt meg - det blir kjøp :)

Det eneste som mangler nå er å få sendt signerte papirer til forhandler.

 

Takker for mye bra svar her i tråden :)

 

Jeg startet en Elbil-tråd siden det ikke fantes fra før (tror jeg) siden jeg sitter med en del ting jeg funderer på som vil være off-topic her inne.

 

Det eneste som gjenstår nå er å finne et "Beste svar" her inne, deretter "løser" jeg tråden.

 

Igjen - takk skal dere ha :)

 

Edit: Det endte opp med @Kremt.

Situasjonen totalt sett, ferdig bilpakka samt innbytte av en ikke-glo`heit dieselpurke = ikke stort å hente hva gjaldt pruting på denne handelen. lol :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...