Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Oh.. det hørtes jo positivt ut. Rart jeg ikke har sett noe om dette selv når jeg har sjekket rundt.

 

Har som sagt kun funnet brightness kontroll.. kanskje jeg har sett på de feile skjermene?

 

Er bare ute etter en 17" eller helst: 19" LCD med bra bilde og mulighet for å stille lysstyrke som sagt. Tar imot alle tips om skjermer som fyller disse krav med stor takk!

 

(Hadde en 19" fujitsu x19 noen dager, meget bra skjerm på alle andre felt, men leverte den tilbake pga ovennevnte problem.)

 

Sitter nok desverre fast i Bergen.... ; ).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Bra post!

 

Vil bare korrigere to ting som jeg fant litt småirriterende.

 

Det står ett sted at analoge signaler omkodes til digital signaler, dette er helt feil de konverteres.

 

En annen ting er at man innstallerer ikke Clear Type i Windows XP, dette er noe som følger med. Den internett siden du viser til er kun til konfigurerering av Clear Type. Jeg vil forøvrig si at fontutjevning; Clear Type inkludert er noe stort Shit, bruker jeg dette får jeg vondt i øynene og hodet etter veldig kort tid. Dette er bare en teknologi for å omgå dårlig oppløsning på skjermene, lite vellykket spør du meg. Blir mye bedre når oppløsningen på skjermene blir så god at fontene blir jevne uten bruk av fontutjevning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk takk till dere to siste.

 

Jeg har ikke oppdatert denne på en stund ;(

 

Men jeg jobber med en ny og endra bedre guide, som kommer i mai :)

 

Har ikke testet L788 (denne er nok ikke i erupa ennå) , men jeg kan garantere at Eizo sender den til meg umiddelbart ankomst Europa.

 

Har ikke sett noen info om den på hjemmesidene til eizo her i norden :(

 

 

For øyeblikket tester jeg to stk 17" 12 ms skjermer... kommer i løpet av en ukes tid ;)

 

 

edit: glemte å ønske deg velkommen til forumet ;)

Lenke til kommentar

Skjermkjøp har tatt lenger tid enn jeg trodde først, og det resulterer i at jeg gjerne skulle hatt litt input. Er det fortsatt slik at NEC 1760NX er det beste valget for oss som "spiller litt mer enn gjennomsnittet", eller har det kommet nye modeller fra andre leverandører som er bedre?

 

Øyvind? Anyone?

 

All hjelp mottas med takk...

Lenke til kommentar

det kommer hele tiden nye modeller xlnt.

 

jeg kommer til å ta opp dette i min neste test, som jeg skal prøve å få ferdig i løpet av uken.

 

Problemet mitt er at denne kommer til å slå ned som en bombe, og den arresterer en del testere world wide. Siden jeg drar skikkelig inn på områder som er vanskelig å forstå må jeg skrive dette lett forståelig. Men samtidig må jeg ha beviser for det jeg skriver. Har derfor en dialog med teknikkere i NEC og Eizo, samt noen andre produsenter.

 

Skjermene som kommer er benq vs samsung (begge 12 ms) skjermer.

Jeg håper jeg blir ferdig i løpet av uka.....

 

Vil ikke si noe ennå, da jeg avslører sukkeret i syltetøyet ;)

 

Mvh

 

Øivind Dahle

Lenke til kommentar

Hmm... Bra med en ny test, men her kommer det virkelige spørsmålet - bør jeg vente med å bestille til denne nye testen er ute, eller er 1760NX tingen for meg?

 

En annen ting - hva slags DVI kabel skal man ha? Jeg skjønner ikke helt forskjell på dem. Dual, singel, DVI->Analog, DVI->DVI... Fimt med en spesifikasjon på dette.

 

Jeg har mildt sagt lyst til å bestille 1760NX nhu med en gang. Bruksområde: FPS spill & fotoredigering.... Hva sier du Øyvind? Handle eller vente på den nye testen?

 

 

Edit:

 

Regner med at det er BenQ FP767 17" som skal på benken til test, men den har jo kun analog tilkobling... What'up with that?

Endret av xlnt
Lenke til kommentar

å si hva du burde kjøpe er å avsløre meg selv :p

 

det er benq FP783 og Samsung 172x jeg tester opp mot hverandre.

 

Dual Dvi, Single Dvi etc er overføringstandarder og er beskrevet i guiden.

 

Men for ditt behov holder det massevis med en single dvi.

 

Jeg jobber som sagt med en ny og bedre guide enn denne her :) Skal ta opp enekelte saker i den ;)

Lenke til kommentar

Pokker heller da... Umulig å lokke et svar ut av deg jo :D

 

Tar det lang tid før denne testen er online da? Ekke helt sikker på hvor mye lenger jeg klarer å vente nå. Penga svir i lommeboka. Satt faktisk med bestillingsskjemaet i stad men bestemte meg for en svipp innom her som siste sjekk. Skulle kanskje ikke ha gjort det da... ;)

 

Takk for svar uansett!

Lenke til kommentar

Her har du en mann som ikke klarte å vente lenger. Ved siden av pulten står nå en stk Nec 1760NX & en stk DVI kabel. Gjett om jeg lengter etter å komme meg hjem å koble opp da!

 

Håper det blir en bra kompanjong til mitt Radeon 9700 Pro...

 

Whoopee! :thumbs:

Lenke til kommentar
Her har du en mann som ikke klarte å vente lenger. Ved siden av pulten står nå en stk Nec 1760NX & en stk DVI kabel. Gjett om jeg lengter etter å komme meg hjem å koble opp da!

 

Håper det blir en bra kompanjong til mitt Radeon 9700 Pro...

 

Whoopee! :thumbs:

Gratulerer med kjøp av en vidunderlig skjerm xlnt! :thumbup: Er selv den stolte eier av den skjønnheten, og kan ikke si meg annet enn strålende fornøyd! Bekymret meg mest for ghosting, et fenomen denne skjermen i følge mine øyne aldri har så mye som anntydet. Fargegjenngivelsen er også nydelig, fin kontrast og lyssterk som få, og på toppen av kransekaka er skjermen flott å se på! Hva mer kan man ønske seg...?

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Aiaiaiaiaiaiaaiii :D

 

Koblet opp og testet i Enemy Territory & NFS Underground.

Null etterslep & nydelige farger.

 

Dette er bare überphett! Og det beste - ingen døde pixler! :thumbs:

 

Jeg har ikke gjort alle justeringer som skal gjøres enda.Måtte teste spill først ;)

 

Nå er det middag & Friends, deretter en laaang og god kveld med NEC'en.

Utdypet erfaring kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...