Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Meg bekjent, så tror vel de fleste kristne at jorden er rund? Er vel noen unntak som mener den er flat, men de tror gjerne på samtlige konspirasjonsteorier der ute.

 

Ja, har vært i kristne miljøer og sett i kristne bokhandler over en lengre tidsperiode, uten at noen nevnte noe om flat jord i det hele tatt. Kun youtube/internett nevner flat jord som en seriøs ting. 

Men det er et generelt inntrykk at dere er ateister. 

 

En kristen som tror på globuslæren er vel ikke dermed en vitenskapsmann? Men vil kanskje være det hvis en skal utvide logikken med de greske filosofene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har vært i kristne miljøer og sett i kristne bokhandler over en lengre tidsperiode, uten at noen nevnte noe om flat jord i det hele tatt. Kun youtube/internett nevner flat jord som en seriøs ting.

Men det er et generelt inntrykk at dere er ateister.

 

En kristen som tror på globuslæren er vel ikke dermed en vitenskapsmann? Men vil kanskje være det hvis en skal utvide logikken med de greske filosofene.

Man trenger ikke å være vitenskapsmann for å forstå at jorden er rund. Jeg har selv sett med egne øyne gjennom kikkert at båtene forsvinner over horisonten. Jeg har kikket i et analogt teleskop at ISS har passert Norge (dette skjer med jevne mellomrom). Jeg har selv flydd flyreiser som ville vært umulig på det såkalte flatjord-kartet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være vitenskapsmann for å forstå at jorden er rund. Jeg har selv sett med egne øyne gjennom kikkert at båtene forsvinner over horisonten. Jeg har kikket i et analogt teleskop at ISS har passert Norge (dette skjer med jevne mellomrom). Jeg har selv flydd flyreiser som ville vært umulig på det såkalte flatjord-kartet.

Er imponert over at du fortsatt orker å diskutere og legge frem bevis for dette mennesket - all erfaring tilsier at han/hun ikke bryr seg om bevis i det hele tatt. Honnør til deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er imponert over at du fortsatt orker å diskutere og legge frem bevis for dette mennesket - all erfaring tilsier at han/hun ikke bryr seg om bevis i det hele tatt. Honnør til deg!

Var for vitenskapsmannargumentet hennes. Har innsett for lenge siden at all logisk sans har forlatt skuta der for lenge siden :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har profilbildet ditt, Alida Ferry Rockefeller Messinger med tråden ellers å gjøre?

 

Ah. Trodde ikke at noen i Norge visste hvem det var, siden jeg selv ikke visste det før i går. Men der har du det, Rockefellers er sikkert dine søskenbarn eller tremenninger. 

 

Ellers kan du jo diskutere påstandene om at vitenskapelige teorier har sin opprinnelse i kabbala og gresk mytologi. 

Lenke til kommentar

Hei igjen. Mag truth har nå laget en video om akkurat den målingen av en innsjø som ble diskutert nylig. Stephen Hawking's stemme er også tatt med. 

 

Legg merke til at både teleskopet og helikopteret er oransje, - den eneste fargen som tilsvarer tallet 33. 

Og til slutt mener de å ha bevist at det er en bulk på innsjøen. Wow, wow. Det finnes ingen redning for dumme mennesker. 

100% psyop, folkens.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HobkkqVe3bI

Lenke til kommentar

Hva er feil med det da, mener du? De har foretatt en direkte observasjon av krummingen.

Er vel det at helikopteret har feil farge..

Her er det ikke snakk om å gripe etter halmstrå, man er snart i bunnen, og insisterer på at sokken er ett redningstau man kan fly ut av hullet i..

Lenke til kommentar

Helikopteret har akkurat samme farge. Annen mengde sollys gir farger andre toner, dette vet små barn.

 

Så jeg spør igjen, hva er feil med det? De har foretatt en direkte observasjon av krummingen. Jeg forventer at hun har et godt gjennomtenkt svar på dette, ettersom hun kaller alle andre idioter.

Lenke til kommentar

Vises her ved 27 sekunder nøyaktig (paus gjerne videoen). Pythagorean calculator.

Forklar det du, om du forstår det selv burde ikke det være noe problem.

 

Men la oss si ett rødt helikopter gjorde nøyaktig samme test med nøyaktig samme resultat, ville det vært bra nok?

Eller ett blått, rosa, lille, svart osv?

 

Hvilke farger er godkjent for bruk av tester?

Hvilke farge brukte personen på klærne når denne la ut filmen du linker til? Tenk om personen hadde noe orange ller orange-lignende i nærheten, da er jo filmen du linker til ugyldig :)

Rødt og gult blir orange, så det kan heller ikke ha vært i nærheten.

 

 

Sorry, "feil farge på helikopteret" er ikke i nærheten av å være ett argument. Finn på noe annet for dette blir tåpelig og viser at du vet du har tapt for lenge siden.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Tapt?? Nei, land/vann og himmel går tilsynelatende sammen i en linje som kalles horisont. Denne sees også i et teleskop. Og legg merke til, med teleskopet har du "one eye-symbol"! Et annet symbol som eliten bruker i stor utstrekning, der kjendiser dekker til det ene øyet. 

Lenke til kommentar

Hvilke symbol er det eliten ikke bruker "hele tiden"?

Syntes etthvert tilfeldig symbol, mønster eller farge er ett brukt av eliten, uavhengig av hva.

 

Men ville du godtatt helikopter med andre farge som gjorde ett identisk eksperiment med identisk resultat?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Tapt?? Nei, land/vann og himmel går tilsynelatende sammen i en linje som kalles horisont. Denne sees også i et teleskop. Og legg merke til, med teleskopet har du "one eye-symbol"! Et annet symbol som eliten bruker i stor utstrekning, der kjendiser dekker til det ene øyet. 

 

Overflate og himmel går også tilsynelatende sammen i en linje som kalles horisont på en tennisball som du holder opp i luften. Overflaten er like kurvet.

Lenke til kommentar

Hvilke symbol er det eliten ikke bruker "hele tiden"?

Syntes etthvert tilfeldig symbol, mønster eller farge er ett brukt av eliten, uavhengig av hva.

 

Men ville du godtatt helikopter med andre farge som gjorde ett identisk eksperiment med identisk resultat?

 

De siste innleggene til Festus her bare beviser at nett-trollet lever sterkt i henne  :rofl:

 

Feil farge på helikopteret.... Hun har gått tom for ideer  :ph34r:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke symbol er det eliten ikke bruker "hele tiden"?

Syntes etthvert tilfeldig symbol, mønster eller farge er ett brukt av eliten, uavhengig av hva.

 

Men ville du godtatt helikopter med andre farge som gjorde ett identisk eksperiment med identisk resultat?

 

Et forsøk med andre farger er ikke mer gyldig, men poenget er at de skal ha arrangert farger, symboler, bokstaver og tall nøye fordi det er en proff tv-sending. Direkte fra eliten. Og de kommuniserer med andre med disse symbolene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...