Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dele rødehavet og, null stress i joggedress. Først dele rødehavet, så bruke 40 år på å gå hjem igjen. Ja, bibelen er en logisk oppbygd bok, full av ... vitenskap 

 

Spørsmål til deg, ville du vurdert å reise for å se en rakettoppskytning? 

 

Kanskje senere (mye senere), og er du sikker på at du virkelig vil tilbringe flere dager sammen med meg? Bekjente fra internett kan jo vise seg å være noe heeelt annet i virkeligheten. Gremmelsen kan være stor allerede på flyplassen. 

Lenke til kommentar

Det er ikke nødt til å være med meg, jeg tenkte mer generelt - om du har lyst til å se noe sånt, og om dette kan få deg til å endre mening på om dette er FAKE eller ikke? Så vidt meg bekjent, så er det ingen av disse FE-youtuberne som faktisk har reist for å se noe slikt med egne øyne

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Så har man jo det at man faktisk kan se satelittene fra jorden også da..

 

Har prøvd å stirre opp mot stjernehimmelen en stjerneklar kveld, men fant ut at det var vondt for nakken og at det egentlig var et ganske dumt foretagende å se etter glimt fra metalliske tingester der oppe.

 

Du kan ligge ned :)

Uansett, jeg antar du ikke har peiling på hva og hvor du skal se?

Så trenger du jo en kikkert, helst stjernekikkert, ettersom de er bitte små(husk at avstand gjør at de ser små ut, selv om de er på størrelse med en bil)

 

Test ut hvordan ting blir mindre på avstand om du ikke kjenner til fenomenet.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Må man ha det inn med teskje at ting blir mindre på avstand? Dette forklarer man til barnehagebarn.

Jeg vet ikke om hun kjenner til konseptet, så jeg skrev det i tilfelle.

Det er så mye helt grunnleggende kunnskap som mangler, så det er greit å være på den sikre siden.

 

De mener jo solen aldri blir mindre eller større uavhengig av avstand(som varierer fra noen hundre meter til hundrevis av mil), det er jo i det minste en indikasjon på at de ikke kjenner til hvordan avstand og størrelse fungerer.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må man ha det inn med teskje at ting blir mindre på avstand? Dette forklarer man til barnehagebarn.

Det er barnehagebarn man forteller konseptet om en jordklode til også, og barneskolebarn forstår konseptene bak bevisene for dette.

 

Hvilket nivå kunnskapen holder til er ikke spesielt relevant for denne tråden. Du kan anta at dine motdebattanter bruker bleier og tåteflaske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...