Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Wer2w skrev (9 timer siden):

Er ikke noen flatjord believer. Har ikke satt meg inn i dette, MEN, har sett videoer der de tar en kraftig laser og stråler den over en sjø noen sted i Mexico (eller bort annet land) Der sjøen er så stor at den skal "kurve" fra side til side, hvis jorda er rund. Nå fanger de opp laseren på andre siden, hvilket byrde være umulig hvis jorda er rund. Hvis noen veit om dette eksperimentet, kan dere si meg hvordan det er mulig? 

Og i samme video viser de en båt som forsvinner "ned" ved horisonten. Etter den forsvunnit helt ved horisonten, tar de en mega zoom kamera og filmer, og da får de frem båten igjen.. Hvordan er det mulig? 

Kan finne frem videoen hvis dere vil, men hvis noen veit er jeg takknemlig for forklaring, sånn at jorden min blir rund igjen ?

Det finnes mange slike videoer, og det er typisk for flatjordinger at de går ned på slike detaljer. Jeg er ingen laserekspert, men jeg har sett det motbevist med at også laseren sprer lyset langt mer enn vi vanlig dødelige tror, og at den derfor er synlig mye lenger enn flatjordingene mener at den burde. Når det gjelder båten som blir zooma inn igjen, så var det et vanlig argument tidligere. Jeg tror de har gått bort fra det etter hvert, for hvis båten hadde forsvunnet HELT bak horisonten vil ikke noen zoom i verden få den fram igjen. I de tilfellene jeg har sett har de brukt mindre båter som er så langt borte at du ikke kan se dem uten zoom, men hurra, med zoom får du dem fram igjen. Nå har de gått over til å bruke perspektiv som forklaring. Der har flatjordeliten funnet på et slags perspektiv som er helt merkelig og ingen skjønner.

Hvis du er i tvil, spør deg selv hvorfor du ikke kan zoome inn sola etter at den forsvant bak horisonten. De sier at den sirkler over jorda i sånn ca 3000 km høyde, men de har ingen forklaring på hvorfor sola er like stor fra den står opp til den går ned. Det ser man når man bruker et solfilter. Alt som har med sola og månens bevegelser over den flate jorda påstår de stemmer, men det er bare tull, og de påstår det ikke finnes midnattssol i Antarktis, for det går ikke på ei flat jord. Men den midnattssola er nå der, og det er et tema flatjordingene skyr som pesten. Det samme gjelder alt som har å gjøre med avstander på den sørlige halvkule.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wer2w skrev (10 timer siden):

Og i samme video viser de en båt som forsvinner "ned" ved horisonten. Etter den forsvunnit helt ved horisonten, tar de en mega zoom kamera og filmer, og da får de frem båten igjen.. Hvordan er det mulig? 

Kan finne frem videoen hvis dere vil, men hvis noen veit er jeg takknemlig for forklaring, sånn at jorden min blir rund igjen ?

Finn gjerne filmen ja, men vær obs på at man må se båten gå bak horisonten, ikke bare forsvinne fordi den blir så liten at den ikke er synlig på kamera..

Ellers er jeg litt spent på forklaringen din på hvordan ett kamera kan få frem ting som har synlig gått ned under noe, eller bak noe. Sist jeg sjekket så forstørrer bare ett kamera og forflytter ikke "synet" frem..
Hva gjør at ett kamera klarer å zoome opp objekter som har tidligere har gått bak ett annet objekt?

main-qimg-3b75378e5c5397b0c5fd09e1aebceb

Kan man her se hele båten om man har kraftigere zoom? I så fall, hvordan?

Lenke til kommentar
NoPain74 skrev (10 timer siden):

Det vil si at med en stjernekikkert ville jeg enkelt kunne se Mount Everest herifra?

Over lang distanse uten andre hindringer så er nok atmosfæren, partikler i luften, den store blokkeringen. Pluss perspektiv gjør jo et fly 20 kilometer unna til en liten prikk i luften

Lenke til kommentar
maxRPM skrev (5 minutter siden):

Over lang distanse uten andre hindringer så er nok atmosfæren, partikler i luften, den store blokkeringen. Pluss perspektiv gjør jo et fly 20 kilometer unna til en liten prikk i luften

Et fly ja. Men perspektiv kan jo ikke gjøre at sola forsvinner bak horisonten på en skyfri dag. Her har flatjordeliten en jobb å gjøre. 

Lenke til kommentar
NoPain74 skrev (10 timer siden):

Hvor blir helikopteret av når det går under vannet?

Jeg hadde skrevet et svar til deg istedenfor å poste en video, men når det kom et nytt svar fra noen andre her inne så forsvant det jeg skrev, og har egentlig ikke tid å skrive da jeg bruker mobilen, og er på jobb. Jeg er kjent for å poste videoer så det kan se ut som en dårlig unnskyldning. Men se denne

 

Lenke til kommentar
Wer2w skrev (10 timer siden):

I tillegg måler de avstand mellom skyskraper i Miami fra 5000km avstand  (husker ikke eksakt, men flere tusen km avstand og et svært hav imellom) De måler toppen på skyskrapen och bunn. Mot et annet hus 5000 km bort. Med rund jord byrde da toppen på husene skilje i avstand da de skal følge den runde jorda, men avstand er det samme i bunn og topp.. Dette er gjord med avansert gps måle teknikk.

Som sagt er takknemlig hvis noen kan forklare disse fenomener, sånn at jorda min blir rund igjen ?

Har bare sett en video og sluttet og se ettersom jeg følte at de spørsmålene jeg her tar opp, vil jeg ha en "second opinion" på. Noe som kan forklare det, da jeg synes det er litt merkelig. 

Har ikke hørt om den, men jeg har ikke sett sånne avstandsvideoer i det siste når unnskyldningen er at med nok refraksjon så kan man filme sin egen bakdel.

Lenke til kommentar

Sitter på jobb og jobber for det meste, men har hodetelefoner og kan lytte til livestreams. Høre på en veldig interessant en nå, det var en kar i flat jord samfunnet som hadde noen videoer en del år tilbake, kanalen hans heter Research Royal Rife. Jeg digget videoene og lurte på hvorfor han ikke laget fler, men nå har han blitt intervjuet av Jeran fra Jeranism. Og det er meget bra diskusjon for de som vil lære flat jorderes synspunkter, spesielt de med noen år på bak rundt temaet. Her er linken for den som er interessert.

 

Lenke til kommentar
On 6/6/2020 at 2:28 AM, maxRPM said:

Bare for å ha det til at Gud ikke trengs,

Har du satt deg ned og seriøst tenkt igjennom implikasjonene dersom dette ikke stemmer? Altså, dersom det ikke er motivasjonen.
Noe sier meg at det eneste du kommer frem til er at det må være grunnen, som om det selv for folk som ikke tror på noen gud har som mål å ikke ha noen gud. En vinkling ingen har om noe de ikke tror på.

Har du for eksempel som noe mål i dine betrakninger å komme frem til svar hvor Allah er unødvendig, eller blir det bare slik fordi du ikke ser noen grunn til engang å tenke på ham?

Jeg håper du ser forskjellen på å bevisst utelate noe, og i å ikke se noen grunn til å inkludere noe, men jeg tviler etter den kommentaren.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (30 minutter siden):

Og om noen tar seg bryet blir man jo bare henvist til neste høystakk..

Eller samme høystakken, bare det er gått mange nok uker siden forrige gang, så ingen husker om nålen var der. :D

Og slik kan en tråd som bare dreier seg om en håndfull sentrale "beviser" og teorier bli over 1000 sider lang, uten at noe eller noen har beveget seg en millimeter. Og derfor diskuterer vi fortsatt på side 1057 påstanden fra det aller første innlegget i tråden for 4 år siden: 

maxRPM skrev (På 3.5.2016 den 11.02):

Og det mest sikreste er at når jeg ser ut kysten, og ser en båt forsvinne i horisonten så har vi lært at dette er fordi jorden er kurvet. Men tar jeg frem en kikkert, så vil jeg se båten igjen, og når båten forsvinner i kikkerten, kan jeg ta frem en bedre kikkert som har lenger synsrekkevidde, og da dukkker båten opp igjen.

Wer2w skrev (12 timer siden):

Og i samme video viser de en båt som forsvinner "ned" ved horisonten. Etter den forsvunnit helt ved horisonten, tar de en mega zoom kamera og filmer, og da får de frem båten igjen.. Hvordan er det mulig? 

Det er klart: Etter så mange innlegg har man jo lært seg hva man skal se etter, hva som er standardsvaret og kan klippe og lime fra korttidshukommelsen. Ulempen er at begge sider blir gående på autopilot.

Når det en sjelden gang dukker opp noe nytt så tar jeg det som en anledning til å øke min almenkunnskap: Når f. eks Wer2w snakker om avstandsforskjeller ved ulike høyder over bakken så googler jeg hvordan GPS håndterer det og ser om jeg finner noe av det som er verd å poste.

Men "se denne", når denne er er to og en halv time, nei.

Geir :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser aldri noe som er over 10 minutter langt. Det er det samme om og om igjen, og jeg har ikke sett noe nytt fra FE-fronten de siste tre årene. Regner med at Max er kjapp å få ut eventuelle nyheter. Hadde de enda gått løs på de store tingene, men fremdeles snakker de om at vi ser mye lenger enn vi skulle og at perspektiv gjør at sola forsvinner + at NASA lyver og bilder fra verdensrommet og månen er fake. Og jeg vet ikke hvor mange ganger Max og co har gjentatt green screen osv når de ser en filmsnutt fra ISS. Det begynner nesten å bli litt kjedelig.

Lenke til kommentar
maxRPM skrev (13 timer siden):

Samma det, vi går for dine 267km, forklar videre.

Neste illustrasjon. Vi antar at vi er enige om prinsippene for den første. (Vær så snill å si fra om du ikke er det, så vi kan diskutere det nå i stedet for etter at resonnementet er fullført.)

EclipseStart.png.b513f5f7a59be64d805c2ad472d99290.png

Her har vi følgende ny detaljer:

1. Vi antar at vi ser solsystemet fra polarstjernen, altså fra loddrett over nordpolen.
2. Oppover på illustrasjonen blir da østover, sett fra månen, og nedover blir vestover.
3. Jorden roterer "mot klokken", altså mot øst. (Derfor stiger solen opp i øst.)
4. Månen går også i bane rundt jorden mot klokken. (Nå er banen ikke helt "flat", slik den blir på tegningen, men det ser vi bort fra her. Vi holder oss i 2 dimensjoner.)
5. Jorden roterer også rund solen, men siden vi snakker om under et døgn utgjør det under en grads forskjell, så vi kan se bort fra den.

Da starter måneskyggen i vest på illustrasjonen og flytter seg østover når månen beveger seg "mellom" jorden og solen..

Greit så langt?

Geir :) 

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Har du satt deg ned og seriøst tenkt igjennom implikasjonene dersom dette ikke stemmer? Altså, dersom det ikke er motivasjonen.
Noe sier meg at det eneste du kommer frem til er at det må være grunnen, som om det selv for folk som ikke tror på noen gud har som mål å ikke ha noen gud. En vinkling ingen har om noe de ikke tror på.

Har du for eksempel som noe mål i dine betrakninger å komme frem til svar hvor Allah er unødvendig, eller blir det bare slik fordi du ikke ser noen grunn til engang å tenke på ham?

Jeg håper du ser forskjellen på å bevisst utelate noe, og i å ikke se noen grunn til å inkludere noe, men jeg tviler etter den kommentaren.

Flisespikkeri, med Gud mener jeg Skaper, på samme måte som vi skaper noe, det være seg bil eller båt eller bygning. Det hadde vært noe å prøve å forklare at en bil eller båt eller bygning har skapt seg selv. 

Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (3 timer siden):

Eller samme høystakken, bare det er gått mange nok uker siden forrige gang, så ingen husker om nålen var der. :D

Og slik kan en tråd som bare dreier seg om en håndfull sentrale "beviser" og teorier bli over 1000 sider lang, uten at noe eller noen har beveget seg en millimeter. Og derfor diskuterer vi fortsatt på side 1057 påstanden fra det aller første innlegget i tråden for 4 år siden: 

Det er klart: Etter så mange innlegg har man jo lært seg hva man skal se etter, hva som er standardsvaret og kan klippe og lime fra korttidshukommelsen. Ulempen er at begge sider blir gående på autopilot.

Når det en sjelden gang dukker opp noe nytt så tar jeg det som en anledning til å øke min almenkunnskap: Når f. eks Wer2w snakker om avstandsforskjeller ved ulike høyder over bakken så googler jeg hvordan GPS håndterer det og ser om jeg finner noe av det som er verd å poste.

Men "se denne", når denne er er to og en halv time, nei.

Geir :) 

Det var tidlig i troen, at man kunne se uendelig langt, men det finnes jo såklart atmosfære blokkering.

Lenke til kommentar
aklla skrev (4 timer siden):

6,5 timer film postet på ett par minutter?
Det må vel være ny rekord her..

Du har vel neppe noe forhåpning at folk setter av hele dagen på å se film for deg?

Fritt frem å spole med bilde på YouTube til stedet det forklares det som det ble spurt etter, og det var helikopteret som forsvant.

Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (2 timer siden):

Neste illustrasjon. Vi antar at vi er enige om prinsippene for den første. (Vær så snill å si fra om du ikke er det, så vi kan diskutere det nå i stedet for etter at resonnementet er fullført.)

EclipseStart.png.b513f5f7a59be64d805c2ad472d99290.png

Her har vi følgende ny detaljer:

1. Vi antar at vi ser solsystemet fra polarstjernen, altså fra loddrett over nordpolen.
2. Oppover på illustrasjonen blir da østover, sett fra månen, og nedover blir vestover.
3. Jorden roterer "mot klokken", altså mot øst. (Derfor stiger solen opp i øst.)
4. Månen går også i bane rundt jorden mot klokken. (Nå er banen ikke helt "flat", slik den blir på tegningen, men det ser vi bort fra her. Vi holder oss i 2 dimensjoner.)
5. Jorden roterer også rund solen, men siden vi snakker om under et døgn utgjør det under en grads forskjell, så vi kan se bort fra den.

Da starter måneskyggen i vest på illustrasjonen og flytter seg østover når månen beveger seg "mellom" jorden og solen..

Greit så langt?

Geir :) 

Okey greit, noe nytt som ikke er vist i videoen vi startet diskusjonen om?

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
matteus skrev (3 timer siden):

Jeg ser aldri noe som er over 10 minutter langt. Det er det samme om og om igjen, og jeg har ikke sett noe nytt fra FE-fronten de siste tre årene. Regner med at Max er kjapp å få ut eventuelle nyheter. Hadde de enda gått løs på de store tingene, men fremdeles snakker de om at vi ser mye lenger enn vi skulle og at perspektiv gjør at sola forsvinner + at NASA lyver og bilder fra verdensrommet og månen er fake. Og jeg vet ikke hvor mange ganger Max og co har gjentatt green screen osv når de ser en filmsnutt fra ISS. Det begynner nesten å bli litt kjedelig.

Ja nei du får rope hurra over alt det nye NASA og de legger til i historien om kosmos, endelig har de sett det svarte hull, de kan nå konfirmere at tid kan bøyes. Polaris er 200 lysår nærmere, Jupiter har nordlys, Pluto på Pluto, Uranus stinker, Halloween asteroide under Halloween, maske asteroide under Corona-tiden. Solen har et smiley-fjes osv osv, godt brukte skattepenger (trilliarder) må jeg si.

Denne er på et minutt, de poster jeg mange av

Sikker på du ikke klarer å gjette hvilken er den flate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...