Gå til innhold

Vil ikke la fri roaming i Europa gå på bekostning av datapakke og pris


Anbefalte innlegg

Banzai arbeider med et nytt konsept som du kanskje kan forhåndsbestille inne på Mine sider.

Jeg har fått forhåndsbestillt det ved å kontakte kundeservice.

Det skal bli mulig å ta i bruk i slutten av mai måned.

 

 

 

Har Banzai gitt noe informasjon om hva månedsprisen vil ligge på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestill Banzai App

For deg som trenger våre største datapakker har vi gleden av å annonsere at vi snart er klare til å re-lansere våre store datapakker med tale og SMS! Vi har i en lengre periode jobbet med den nye Banzai Appen. Endelig er den klar for testing, for deg som tar mobildata på alvor.

Du får da for det første skikkelig store datapakker tilgjengelig på mobilabonnementet ditt - rimeligere enn før, og med gratis ringing og meldinger fra hele verden til ordinære norske nummer.

Ved bestilling på denne siden melder du deg opp til å bruke en testversjonen av appen. Vi lanserer denne i slutten av mai, og tar kontakt med deg på epost når vi begynner å nærme oss lansering. Da vil du få instrukser på hva du må foreta deg for å komme over på den nye løsningen. Husk da at testversjonen ikke vil fungere perfekt. Den vil gradvis forbedres etter som vi fikser feil og mangler i tiden fremover. Vi tror allikevel at det er viktig å gi deg tilgang på de store datapakkene så fort som mulig, da vi tror mye data er det som er viktigst for deg.

Nummer

Ønsket Pakke

 

Jeg vil bestille Banzai-appen for mitt abonnement!

 

 

Banzai Appen er fortsatt under utvikling. Vi har noen kjente feil som vi selvsagt jobber med. For deg med iOS er det viktig å være klar over at Banzai Appen foreløpig tar over for SMS, iMessage og ringefunksjonen. Tjenesten krever mobildata eller Wi-Fi for å fungere, SMS sendt utenfor dekning vil være forsinket og MMS er ikke tilgjengelig. Når du er i Norge anbefaler vi deg å skru av Wi-Fi. Det gir bedre stabilitet. SMS til og fra utenlandske numre, fungerer ikke, men appen kan selvsagt brukes i utlandet

Vi utvikler fortsatt Banzai Appen og tar gjerne imot forslag til forbedringer og andre tilbakemeldinger på [email protected]

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg tipper du får en notis om "ubesvart anrop" enten umiddelbart via 2G-data, eller når du er tilbake med 3G.

Dessuten tipper jeg SMS virker på 2G, siden det krever mindre data enn samtale.

 

Men dette er spekulasjon.

 

 

Min foreløpige plan er å teste dette, og vurdere et annet abonnement etter sommerferien dersom jeg ikke er fornøyd. Jeg vil ha 100GB i sommerferien.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

OneCall er et tidligere selvstendig norsk mobilselskap som nå er en del av TeliaSonera og opererer som en av TeliaSoneras fire merkevarer i Norge.

Talkmore er et datterselskap av det norske telekommunikasjonskonsernet Telenor, opprinnelig etablert andre kvartal 2004.

 

Vær så snill og ikke lat som dere er en konkurrenter med eieren deres.

Takk!

Endret av spots
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tipper du får en notis om "ubesvart anrop" enten umiddelbart via 2G-data, eller når du er tilbake med 3G.

Dessuten tipper jeg SMS virker på 2G, siden det krever mindre data enn samtale.

 

Men dette er spekulasjon.

 

 

Min foreløpige plan er å teste dette, og vurdere et annet abonnement etter sommerferien dersom jeg ikke er fornøyd. Jeg vil ha 100GB i sommerferien.

Jeg tipper heller at dette er rent datakort, med telefoni over IP

Lenke til kommentar

Ja, det er et rent datakort. Aldri påstått annet. Telia nekter Banzai å selge slike store datakvoter hvis SIM-kortet også kan ringe.

 

Derfor utvikler Banzai en app som lar deg tekste og ringe via data, nesten som Skype, men med vanlig telefonnummer.

Eneste forskjellen er at du må bruke denne appen, og den vil virke med wifi, men ikke 2G.

 

Jeg blir overrasket om appen ikke for deg varsel om ubesvarte anrop.

Data-SIM kan sende om motta SMS, men støtter ikke tale. Appen et ikke klar ennå.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ja, det er et rent datakort. Aldri påstått annet. Telia nekter Banzai å selge slike store datakvoter hvis SIM-kortet også kan ringe.

 

Derfor utvikler Banzai en app som lar deg tekste og ringe via data, nesten som Skype, men med vanlig telefonnummer.

Eneste forskjellen er at du må bruke denne appen, og den vil virke med wifi, men ikke 2G.

 

Jeg blir overrasket om appen ikke for deg varsel om ubesvarte anrop.

Data-SIM kan sende om motta SMS, men støtter ikke tale. Appen et ikke klar ennå.

Bra løsning, håper den er open source, slik at det kan bygges rett inn i OS, vertfall for de av oss som har android. 

 

Tullete av Telia og nekte Banzia og selge dette. Hva har de og tjene på slikt salg?  bortsett fra at kunder får de de ønsker uten å måtte bruke en tulle ruter alle moderne telefoner i dag har mulighet for mobil ap og dele nett.  ja til og med apple har slikt 

Lenke til kommentar

"Telia og Telenors konkurrenter med klar tale."

 

- Ingen av de nevnte selskapene er konkurrenter til Telia og Telenor, de *er* Telia og Telenor!

- Djuice, Talkmore, Onecall og Chess er jo bare merkevarer eid av Telia/Telenor. Det er i praksis bare "småmygg" som hello og noen få andre enda mindre selskaper som faktisk konkurrerer med Telia og Telenor.

 

Det som er litt spesielt og som gjør det ekstra tydelig at de ikke konkurrerer med hverandre er at de lager prisplaner som er forskjellige fra morselskapene - dvs at de fokuserer på litt andre ting. Dermed er ingen av disse selskapene i direkte konkurranse med morselskapene. Hadde de laget nøyaktig like prisplaner, og så konkurrert på pris, så kunne vi si at det var konkurranse - men det gjør de jo ikke.

 

Det er jo mer enn litt merkelig at den eneste operatøren som ikke er eid av Telia/Telenor har halv pris på de fleste prisplanene i forhold til de andre nevnte merkevarene og eierselskapene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Årsaken til at ICE har så ekstremt lave priser, er at de bygger opp en kundemasse som de stille og rolig flytter til eget nett når det (hvis Gud er oss nådig) åpner i 2017.

Lenke til kommentar

De frie operatørene jeg kommer på er Hello, Banzai og ICE.

Hello har Telenor-dekning, Banzai har Telia-dekning og ICE bruker Telia-dekning på mobil, og har egen dekning på router.

 

Håper flest mulig vil bytte til en av disse, og lære Telenor og Telia en lekse.

 

Du har også Telipol som er sitert i artikkelen, de er også selvstendige og har dekning fra Telenor. Og PepCall + ChiliMobil som også har Telenor-dekning. Telio/NextGentel (Telio eier NextGenTel, selger mobil under to brands) leverer mobiltelefoni med Telia-dekning

 

Så totalt er det 7 operatører som ikke er eid av enten Telia eller Telenor:

Hello, Banzai, Ice, Telipol, PepCall, Telio/NextGenTel og ChiliMobil

Lenke til kommentar

 

Ja til fri roaming i EU.

Det at onecall tilbyr 100mb til 59,- i europe, er ran!

Leste du ikke hva sjefen i OneCall sa ? Pakken skulle nå økes til kr 99 for 1 GB

 

Uansett, det er fortsatt upris i mine øyne, men et bra tilbud for den som ikke vil skifte til et dyrere selskap som Telenor / Telia. 

Nå skal det sies at jeg reiser mye i Norden, og synes denne bonusen fra Telia med fri roaming og ringing er gull. Hadde ikke villet betalt 99,- for 1GB. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...