Gå til innhold

Canal Digital: – Slik surfer du helt uten å legge igjen spor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Browser fingerprinting gjør det fullt mulig å spore aktiviteten til nettbrukere uten cookies. Åpne et incognito/private-vindu, gå inn på https://panopticlick.eff.org/ , kjør test og se hvor unik informasjonen nettleseren din gir fra seg er. Dersom testen sier at din nettleser er unik, vet nettsidene du besøker at du er deg uten å måtte lagre cookies på maskinen din.

 

DoNotTrackMe-plugin'en påvirket ikke browser fingerprint-testen. Å skru av javascript derimot hadde en bra effekt.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

"Slik surfer du helt uten å legge igjen spor"

 

En sitat fra filmen Colossus: the Forbin Project kommer til minne:

 

"Sir, one I must be allowed to communicate with Colossus. You see, Colossus deals in the exact meaning of words".

 

Så dette å bruke absolutte ord som "helt" er i dette tilfellet helt feil, pun intended. Selv med VPN vil det bli spor. Så det er egentlig om å definere hva man mener med "spor" først, før man påstår at man kan virkelig bruke internett anonymt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg surfer hos Canal Digital, men det legges et stort bremsespor i fakturaen. Jeg må betale for TV også. Fint med en oppdatert guide til hvordan å unngå dette.

 

Det er nå mulig å ha bredbånd UTEN TV-pakke, men ulempen er at du blir pålagt linjeleie (Les: Straffegebyr) på 150,- mnd

Lenke til kommentar

 

Jeg surfer hos Canal Digital, men det legges et stort bremsespor i fakturaen. Jeg må betale for TV også. Fint med en oppdatert guide til hvordan å unngå dette.

 

Det er nå mulig å ha bredbånd UTEN TV-pakke, men ulempen er at du blir pålagt linjeleie (Les: Straffegebyr) på 150,- mnd

Hvor ser du dette? Finner ikke spor av det på www.canaldigital.no

Lenke til kommentar

 

 

Jeg surfer hos Canal Digital, men det legges et stort bremsespor i fakturaen. Jeg må betale for TV også. Fint med en oppdatert guide til hvordan å unngå dette.

 

Det er nå mulig å ha bredbånd UTEN TV-pakke, men ulempen er at du blir pålagt linjeleie (Les: Straffegebyr) på 150,- mnd

Hvor ser du dette? Finner ikke spor av det på www.canaldigital.no

Dette gjelder foreløpig noen enkelte kunder. Resten vil få dette iløpet av 2016.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg surfer hos Canal Digital, men det legges et stort bremsespor i fakturaen. Jeg må betale for TV også. Fint med en oppdatert guide til hvordan å unngå dette.

Det er nå mulig å ha bredbånd UTEN TV-pakke, men ulempen er at du blir pålagt linjeleie (Les: Straffegebyr) på 150,- mnd
Hvor ser du dette? Finner ikke spor av det på www.canaldigital.no

Dette gjelder foreløpig noen enkelte kunder. Resten vil få dette iløpet av 2016.

 

 

Ja det stemmer. Jeg glemte at min situasjon kanskje er litt spesiell da jeg nylig ble konvertert til CD fra noe som tidligere het LOS Bynett, en lokal leverandør. I den senere tid har navnet vært Telenor, avdeling Bynett Privat.

 

Jeg har hatt folk fra CD 2 ganger på døra hvor de har sagt at Bynett skal legges ned og at jeg må konverteres, men begge gangene var det kun bundle med TV og brebånd de kunne tilby. Jeg sendte mail til sentrale personer i CD hvor jeg klaget på dette.

 

I slutten av mars fikk jeg en mail og et brev i posten hvor det stod at de nå kunne tilby kun bredbånd og at jeg kom til å bli konvertert over om kort tid. I slutten av April hadde jeg besøk av en montør som gjorde dette. Nå har jeg 100/100 mot tidligere 50/50 men må altså betale 150 ekstra i forhold til tidligere i noe de kaller linjeleie siden jeg ikke har TV-pakke. Er i tvil om jeg skal klage på dette eller om jeg må anse det som en prisøkning pga høyere hastighet.

Endret av sdhweb
Lenke til kommentar

 

 

Jeg surfer hos Canal Digital, men det legges et stort bremsespor i fakturaen. Jeg må betale for TV også. Fint med en oppdatert guide til hvordan å unngå dette.

Det er nå mulig å ha bredbånd UTEN TV-pakke, men ulempen er at du blir pålagt linjeleie (Les: Straffegebyr) på 150,- mnd

Hvor ser du dette? Finner ikke spor av det på www.canaldigital.no

 

Se svar under HugoDaKing

Lenke til kommentar

Kjør all aktivitet gjennom VPN og bruk https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Da skal det godt gjøres å bli tatt for noe, dersom du forsatt har noya kan du kjøre gjennom flere VPN og forsikre deg om at de ikke har noe form for avtale med myndighetene.. bing bam bom sånn ble du 110% anonym.. Dette er blandt annet en måte "hackerne" i anonymous skjuler seg.. :p

 

Ikke at jeg gidder å gjøre dette da jeg ikke gjør noe så veldig ulovlig, ring meg når man blir tatt for å laste ned en film eller to :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...