Gå til innhold

– HTC skal lage årets Google Nexus-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan veldig gjerne tenke meg en slik Nexus uten all den bloaten som finnes på de andre telefonene. Håper bare byggekvaliteten på dem blir bra. Hadde Samsung hatt en egen spessial verson av Galaxy S7 med bare ren Android så hadde jeg kjøpt den. Så håper at HTC leverer!

 

Byggekvalitet er null problem når HTC bygger.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med "Google Play Edition" egentlig? Kunne virkelig tenkt meg feks. en Galaxy S7 eller HTC 10 med stock Android.

 

Bortsett fra noen MKBHD videoer så har jeg aldri sett noe om de. Tror det var lite marketing bak det. Også er det ikke sikkert folk flest bryr seg om hvilke android skin de har.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med "Google Play Edition" egentlig? Kunne virkelig tenkt meg feks. en Galaxy S7 eller HTC 10 med stock Android.

 

Da må Google lage og oppdatere drivere til alle komponentene i Galaxy S7. Samsung bruker veldig mange egne komponenter, så det er ikke det samme som er i Nexus telefonene. Mye arbeid for Google uten noe gevinst. Android er ikke som Windows.

Lenke til kommentar

 

Hva har skjedd med "Google Play Edition" egentlig? Kunne virkelig tenkt meg feks. en Galaxy S7 eller HTC 10 med stock Android.

Da må Google lage og oppdatere drivere til alle komponentene i Galaxy S7. Samsung bruker veldig mange egne komponenter, så det er ikke det samme som er i Nexus telefonene. Mye arbeid for Google uten noe gevinst. Android er ikke som Windows.

 

 

Godt poeng TKongen. Apple har jo full kontroll på både hardware og software, så ikke rart de kan gi ut nye versoner av iOS så raskt. Jeg mener at Google ønsker nå å prøve det samme. 

Lenke til kommentar

 

Godt poeng TKongen. Apple har jo full kontroll på både hardware og software, så ikke rart de kan gi ut nye versoner av iOS så raskt. Jeg mener at Google ønsker nå å prøve det samme. 

 

Samsung har og ganske god kontroll. Eksempelvis tar jo alltid Galaxy telefoner best bilder. De har kamera-avdeling i Samsung, de lager bildebehandlingsbrikken selv, og de lager kamera appen. Dermed har de kontroll over alt, noe Apple eksempelvis ikke har på det området. Dermed blir bilder i auto modus nesten alltid best på Galaxy modeller.

 

Se og benchmarks med Samsung sin egen browser kontra Chrome. Stor fordel til Samsung sin browser, spesielt med Exynos.

 

Kommer egentlig nye versjoner av iOS raskt, eller hører man bare om de nye iOS versjonene sent?

 

Alle oppdateringer er ikke Google oppdateringer. Jeg har eksempelvis fått oppdatering en dag til min Samsung browser. De oppdaterer alle sine apps, og touch wiz. Det havner ikke bare på tekno-nettsider. En Touch-Wiz oppdatering kan være større enn Android oppdatering. Mange funksjoner som kommer i Android er jo også funksjoner som allerede er på Samsung telefoner. Eksempelvis kryptering av telefon. Samsung telefoner har jo fortsatt en del bedre sikkerhetsfunksjoner enn stock Android.

 

Der er jo heller ikke google som lager Nexus (åpenbart), og de lager jo Google generelt for alle mobiler. Enda ikke sett noe spesialisering for noen Nexus mobil. Kamera-app på Nexus har f.eks ikke vært det beste akkurat. Det er mye bedre det du får i Samsung, LG osv.

 

Selv om det finnes mange folk på forum som vil ha stock Android, betyr det ikke nødvendigvis at det er noe mange vil ha. Jeg vil f.eks ikke ha stock Android. Google har jo enda en del å bevise når det kommer til å tilpasse SW til telefonen. De har enda ikke gjort noe spesielt her. Samsung er langt bedre i HW SW sammenheng der.

 

Apple har ikke så mye kontroll over mye HW, de lager jo kun CPU og tett samarbeid med de som lager GPU. Se på browser benchmarks i Safari, Apple vinner jo alltid. Safari er så optimalisert mot så godt som alt av slike tester og vinner jo lett. Bedre enn Samsung sin optimalisering for sin browser. Overall er jo Apple best ville jeg sagt. Selv om Samsung har masse HW, så betyr SW mer for optimalisering. Samtidig er Samsung klart bedre enn Google. Google har faktisk ikke gjort veldig mye på dette punktet.

 

Men det kan godt være du har rett, at Google prøver å gjøre mer med det nå. I begynnelsen var Nexus for testere stort sett, men de har blitt mer laget for å selge nå i det siste. Likevel, de kjøpte jo på et punkt Motorola. De prøvde å selge telefoner som de sånn sett lagde selv. Det endte derimot i salg av Motorola til Lenovo. Det de gjør nå er jo bare å gi jobben til andre selskaper. Så blir interessant om de tør å gå inn i det igjen.

 

Men angående oppdateringer så er jo problemet egentlig at du har to partner som lager hver sin del av SW for produktet. Samsung må jo tilpasse sine funksjoner til Google sine, og noen ganger gjøre det annerledes (f.eks med minnekort). Google på den andre siden bruker jo en del tid på å implementere smarte løsninger i Touch Wiz (kryptering, multiwindow). Samtidig gjør alle Googles "partnere" at de kommer opp med mer enn Apple. Så dette feltet blir litt pros cons for de to systemene. Det som er viktig er å få sikkerhetsoppdateringer, og hvor lenge du får oppdateringer. I lengde er jo Apple best, men når det kommer til skkerhetsoppdateringer er det jo bra for alle toppmodeller. Problemet er mer spesielle eller billigere Android mobiler. Det er der jeg synes Google bør prøve å få til et bedre system. Selv den billigste windows maskin kan jo få oppdateringer i 10 år og holdes sikker. Det kan ikke sies om Google enheter, og heller ikke iOS enheter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...