Gå til innhold

Bygger verdens første elektriske havbruksbåt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Strøm og vann er ikke hyggelige kombinasjoner. Håper de har bra løsninger på ladinga :-)

 

En aldeles strålende kombinasjon. Hva hadde vannkraften vært uten vann? ;-) PÅ fergen har de induksjonslading . En kontaktflate på 2m2 gir 1000kW effekt. Vanntette greier som ikke sliter mer med vann og strøm enn generatorene på turbinakslingene .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o)

For ikke å snakke om "kilowatt per time" (kW/h). Det er for så vidt ikke en helt meningsløs betegnelse, men de fleste av oss som av og til trenger å forholde oss til regulering av effekt pleier å foretrekke "kW/s". Og jeg er uansett ganske sikker på at det ikke var regulerbarhet journalisten mente å snakke om.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh.

 

Jeg vil anta at det er aggregatet som tilsammen kan levere 160kWh - en faktor basert i hovedsak på størrelsen på dieseltanken. Så de anser aggregat/tank som et slags batteri med kapasitet på 160kWh. Det bærer iallfall mening i min verden.

Lenke til kommentar

Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-)

 

Obs! Feilen er rettet. Takk til våkne lesere!

Tore Stensvold, TU-red.

Lenke til kommentar

 

Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-)

 

Obs! Feilen er rettet. Takk til våkne lesere!

Tore Stensvold, TU-red.

Fortsatt feil: "dieseldrevet nødaggregat på 160 kWh".

Med mindre det da menes at aggregatet har en fueltank som kun inneholder nok til å gi 160 kWh?

Lenke til kommentar

 

Fortsatt feil: "dieseldrevet nødaggregat på 160 kWh".

Med mindre det da menes at aggregatet har en fueltank som kun inneholder nok til å gi 160 kWh?

Kanskje er dette riktig, men tviler litt. Det er i hvert fall fortsatt feil her: "Arbeidshesten til Salmar får en batteripakke på 200 kW/h." Skal garantert være kWh.

For å slå all tvil til side: " 200 kW X 3 600"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...