Gå til innhold

Nå kan Telenor-kunder trygt skru på roaming i hele EU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

249 kr for 500 MB pr mnd? Snakk om skivebom! Talkmore gir 3 GB pr mnd til samme pris. Ikke i utlandet vel å merke, men man er vel oftest i hjemlandet sitt, eller?

 

Dette synes jeg bare var stusselig Telenor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For å vise hvordan dinside har vinklet saken:

 

"Telenor halverer datakvota for å gi deg fri roaming

- Dette er ikke et godt tilbud, mener konkurrent, som lover motsvar."

 

Dette føler jeg er mer på sin plass, enn å drive "propaganda" for Telenor.

 

 

 

På hvilken måte halverer de datakvotene?

Spesielt på de større pakkene så får man jo opptil dobbelt så mye data til samme pris....

 

 

 

 

På hvilken måte? 

 

Hva er 1000MB (gammel kvote for 249,-) delt på 500MB (ny kvote)? To, sist jeg sjekket - altså en halvering. De aller fleste abonnementene får reduksjoner.  Det er jo kun abonnementene over 400kr som får økt datamengde - dvs, egentlig bare to, samt at de har innført flere trinn over 400kr.

 

Fakta er at 4 av abonnementene får reduserte datamengdene, de to dyreste (tidligere) får økt datamengde. Altså de som allerede bruker mye får mer, mens de som bruker middels får mindre.

 

Jeg vil tippe at de har kalkulert dette svært nøye i forhold til hvor mange som bruker de ulike abonnementene, og fikk Tek med seg til å spre hvor fantastisk "snille" de er. Heldigvis finnes det journalister som kan se på dette med litt mer kritiske blikk.

 

Sa ikke at det var en perfekt overskrift på Dinside, men mye mer reell - og kritisk - enn den ensidige pro-Telenor-vinklingen denne artikkelen 

post-4131-0-90389300-1461667375_thumb.png

Endret av KriFos
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

 

AtW

Er jo de aller færreste i norge som har Gammle Tele2 / Chess tilbud fra de startet opp. + Du kan jo aldri kjøpe en mobil på avbetaling med mindre du bytter til et annet abo

Jeg har ikke det. Men har hatt talkmore noen år. Er ikke så kjent med dagens marked. AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bare for å sette dette i perspektiv:

 

MyCall/OneCall/Talkmore/ICE har i løpet av mars og april innført disse prisene, uten at de har satt opp andre priser:

 

Samtaler: 0,49 ut, 0,11 inn. (OneCall er 0,39 i 

SMS: 0,19

Data: 0,49 per MB

Dessuten tilbyr Talkmore datapakker, den største gir deg 1 GB for kr 199, vare en uke.

 

Edit: jeg har et spørsmål også: Det jeg har forstått er at det skjer to ting. 30.4.16 skjer det en endring ved at roamingprisen skal være "vanlig pris" pluss et maksimalt påslag. Fra og med 2017 skal roamingpåslaget fjernes. Hvilke av disse to kravene er gjennomført i Norge? Det kan se ut som om det første er gjennomført, i og med at ICE/MyCall/OneCall/Talkmore som sagt har kuttet kraftig i roamingprisene.

 

Edit2: i følge innlegg nr 29 i denne tråden vil Hello følge etter ganske snart. Takk til taake89!

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Fra Din Side:

"Det de ikke sa like høyt, er at «kostnadsfritt» potensielt kan bety en halvering av datakvota du i dag har. For mens de minste nye Frihet-abonnementene følger samme priser som dagens Mobil-abonnementer, går alle datakvotene ned, og prisene dermed i praksis opp."

http://www.dinside.no/936500/telenor-halverer-datakvota-for-aa-gi-deg-fri-roaming#_ga=1.68250065.1989647533.1446049884

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge hello så kommer de også til å innføre det samme.

 

"Hello Remi! Fremover vil det skje flere endringer i forhold til EU-regulerte priser på mobilbruk i EU/EØS. Den første lovpålagte endringen vil tre i kraft den 30.04.16 - altså om ikke mange dagene Uttrykksikonet smile Endringen Telenor nå gjør tilsvarer endringene som er planlagt at skal tre i kraft innen den 01.07.17. De er derfor litt tidligere ute med dette. Vi vil selvfølgelig følge etter på et tidspunkt, men nøyaktig når dette vil være vet jeg dessverre ikke enda. Om du vil lese mer om de planlagte endringene, kan du gjøre dette her: http://www.dinside.no/934165/eu-innforer-norske-mobilpriser-i-europa


Mvh Even, Hello!"
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor koster jo 100kr mer enn alternativene for tilsvarende pakke, så de har jo god råd til å være tidlig ute. I tillegg så får de god PR for dette fordi nordmenn aldri, aldri, aldri straffer "statsselskapene" Telenor, DNB, osv for å ha dårligere betingelser.

 

Jeg er glad for at noen starter tidlig, men det er vanskelig å gi Telenor særlig kudos for dette når prisene deres er skyhøye ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

 

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.

Lenke til kommentar

 

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

 

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.

Glemte å nevne at kampanjen kjøres til 1,-

Lenke til kommentar

 

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.

 

I følge hjemmesiden dems koster telefonen 4.8k

https://nettbutikk.telia.no/mobil/apple/iphone-6/16gb-stellargr%C3%A5

 

Edit: Så kan du ta med at du taper 1200 i året på å ha telia kontra hello hvis du trenger 3 GB i mnd.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

 

 

På hvilken måte halverer de datakvotene?

Spesielt på de større pakkene så får man jo opptil dobbelt så mye data til samme pris....

 

 

Hvordan er det dårlig å få dobbelt så mye data til samme pris?
Og dersom vi skal tro teleselskapene så er det mange som bruker data i utlandet, bare fordi du ikke gjør det, så betyr det ikke at ingen andre gjør det

 

 

 

Jeg synes det virker som om at salgstaktikken til Telenor har "frelst deg", slik du driver å forsvarer dette som en enormt god nyhet. Sannheten er også at EU vil tvinge dette igjennom etterhvert.

 

Du skal selvfølgelig ha like stor frihet til å forsvare utsagnene dine, tross at du jobber for Tek.no. Med det så mener jeg ikke at du nødvendigvis er smørt av noen, men bare at det gjerne kan være en viss fare for at slikt skjer når man jobber for et informasjonsspredningsfirma.

 

Jeg synes også at DinSide.no har presentert det mer riktig, og at Tek.no har valgt å servere falske reklamefloskler. Så typisk telegiganten Telenor dette at det oser spysmak lang vei.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

 

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.

Glemte å nevne at kampanjen kjøres til 1,-

Forutsatt at du verdsetter abonnement til 300 per måned da. Er det bedre enn mitt til 200 feks?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.
Glemte å nevne at kampanjen kjøres til 1,-

Forutsatt at du verdsetter abonnement til 300 per måned da. Er det bedre enn mitt til 200 feks?

 

AtW

 

Du betaler 4.8k for telefon og 300 i mnd for 3GB data.

Alternativt kan du kjøpe ny iphone 6 16 GB for 5.5k og bruke hello 3GB til 200 i mnd.

 

Du taper 500 i året på å velge Telia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

 

 

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

 

AtW

Hvor får du 6BG for 199,-?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...